To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Eclipse - Techniczne - katalizator?

Anonymous - 14-10-2007, 18:57
Temat postu: katalizator?
witam. prawdopodobnie mam zuzyty katalizator czy jedynym wyjsciem jest wymiana na nowy czy jest jakas inna mozliwosc np wyczyszczenie srodka i zaspawanie pustego? i drugie pytanie podczs przegladu wyszedł mi dziwny odczyt spalin zbyt duzo tlenu czy cos w tym stylu ogólnie nie kwalifikował sie do przepuszczenia czy to tez moze byc oznaka zuzutego kata czy bardziej nieszczelnego wydechu a moze to wina sondy?
Anonymous - 14-10-2007, 19:29

Katalizatora nie wyczyscisz,to nie dziala na zasadzie zapchanego tlumika,ktory mozna przepalic albo w nafcie wyleżeć. Jaesli CI zalezy na przejsciu przegladu to musisz niestety wlozyc nowy katalizator. W zasadzie to po czym wnosisz że katalizator sie zuzyl?? Dzwoni,muli czy z wynikow spalin? Ja dzisiaj lezalem pod bryka i chcialem wyjac kata na wzrokowo-popukawcze ogledziny bo chyba mi sie zapchal deczko ale niestety śruby mnie pokonaly. Nieszczelny wydech szybciej uslyszysz niz na przegladzie wyjdzie.Moze to być sonda. Katalizator nie jest odpowiedzialny za dysproporcje tlenu, to ten stosunek (lambda) decyduje czy katalizatro zadziala czy tez nie, lambda musi byc w poblizu 1 zeby reakcje chemiczne w katalizatorze zachodzily. O tym jak bardzo blisko 1 ma byc ten stosunek decyduje rodziaj kata,obecnie jest to chyba zakres 0.997<lambda<1.003 jednak nie jestem pewnien czy juz w naszych wehikulach montowali takie cuda.
Anonymous - 15-10-2007, 03:49

czyli moze to byc sonda? ostatnio zaswiecił mi check engine (mysle ze dobrze napisałem) chyba ze dwa razy i zgasł co moze to potwierdzac. czy zepsuta sonda moze powodowac ze obroty na zimnym silniku beda wariowały?
kiepuczi - 15-10-2007, 09:17

tak
Adaho_krak - 15-10-2007, 09:22

Jeśłi Ci się zaświecił check engine, trzeba zczytać błędy, albo diodą, albo datalogerem. Za skład mieszanki odpowiedzialne są trzy czujniki, TPS, Sonda Lambda i Przepływomierz. Któryś może pomału padać i są problemy z mieszanką paliwa. Poprostu padający czujnik daje złe odczyty do ECU, a ECU głupieje i źle miesza paliwo. Mi jak padł TPS, to jak HouseM jechał za mną, mieszanka była tak bogata w paliwo, że go oczy szczypały. :) A objawem padającego TPS, na początku, był załączający się check engine tylko przy hamowaniu silnikiem, przy dużych prędkościach obrotowych silnika, później gasł.
Anonymous - 15-10-2007, 12:52

czyli powoli sie wyjasnia tylko szczytac błedy i bedzie na 100% pewnosc. gdzie znajde kostke aby odczytac błedy? eclipse 2g 99 rok wersja euro
dzieki wielkie za odpowiedzi! moze wreszcie wyeliminuje ten problem straszniemnie to wkurza :rolleyes:

Anonymous - 15-10-2007, 14:01

pod kiera masz zlacze obd2... chyba po prawej?

i byc moze masz sonde do zmiany..

Anonymous - 15-10-2007, 17:40

jutro postaram sie znalesc złącze moje ostatnie pytanie : pisze teraz o swich problemach na tej stronie bo nie moge na stronie klubowej mam ta mozliwosc zablokowana kiedyś tam pd tym samym nickiem pisałem czy jest mozliwe abym mógł tam znów pisac czy teraz ta strona jest tylko dla wybranych? ogólnie wielkie dzieki dla chłopaków za pomoc! narazie jak tylko dojde co jest nie tak todam znac
Anonymous - 15-10-2007, 18:15

danus przeczytaj regulamin i wazne tematy zrozumiesz wszystko... forum wystartowalo od nowa wiec sie zaloguj powtornie... jak przeczytasz to zapewnwo sie do mnie odezwiesz... pozdr
Anonymous - 15-10-2007, 19:23

Panowie a czy wyciecie katalizatora zaszkodzi eclipsiakowi????
Anonymous - 15-10-2007, 22:02

hmmm moze troche to negtywniej wplynac na prace silnika... sprobuj zamiast kata wstawic tam tlumik przelotowy by zrobic tam komore rozprezajaca... po co chcesz wogole kata wywalac? dla zasady?
Anonymous - 15-10-2007, 23:13

Ja tez chce katalizator wyrzucic tylko nadal nie moge znalezc opinii kogos kto juz taka czynnosc wykonal w eclipse z 4g63 i moze powiedziec ze jest lepiej albo gorzej.Czy naprawde nie ma kogos takiego?? Da sie wogole po wyjeciu katalizatora stwierdzic czy jest on zapchany czy nie, jakos wzrokowo czy dmuchajac w niego?
kiepuczi - 15-10-2007, 23:31

dmuchac nalezy najlepiej przez slomke, moze byc slomka od napojow, z drugiej strony przystawiamy zapalke a jescze lepiej mala choragiewke.
Hubeeert - 15-10-2007, 23:34

I polewamy całość benzyną a potem polewamy z kumplami, że ktoś w to uwierzył. :D :lol:

[ Dodano: 15-10-2007, 23:36 ]
mitutoyo napisał/a:
Da sie wogole po wyjeciu katalizatora stwierdzic czy jest on zapchany czy nie

Da sie - pod światło będzie widać.
Będzie też widac czy silnik bierze olej - katalizator będzie wypalony. Tak samo gdy za długo jeździłeś na za bogatej mieszance. kat ma swoje parametry pracy jeśli chodzi o temperaturę i powyzej zacznie się po prostu niszczyc.

viader - 16-10-2007, 18:14

Ja mam wyczyszczony katalizator ale niestety nie mogę stwierdzić czy jest lepiej czy gorzej bo robił to poprzedni właściciel.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group