To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - Techniczne - [Cari 1.8 GDI] Jaka benzyna ?

ohyda666 - 14-10-2007, 21:11
Temat postu: [Cari 1.8 GDI] Jaka benzyna ?
Witam. Mam pytanko... Czy do GDI można bez problemu zalać bezołowiową 98 bez następstw (tych złych) dla silnika ?

Dzięki i pozdrawiam

Anonymous - 14-10-2007, 21:14

Oczywiście, nawet do silnika z bezpośrednim wtryskiem jest wskazana.
saphire - 14-10-2007, 21:34

Tylko po co skoro identycznie chodzi na markowej 95 :-) ja lałem nawet 100 oktanową i oprócz ceny paliwa żadnej różnicy nie poczułem :D :badgrin:
Robson86 - 14-10-2007, 22:35

roznice mozna odczuc ale na turbodoladowanych silnikach samochodow sportowych (EVO) czy chocby w 2,0 Type-R, ale w normalniejszych samochodach o mocach rzedu przykladowo do 150-170KM roznicy wyczuwalnej nie poczujesz. Taka benzynka dziala natomiast dobrze na uklad wtryskowy czyszczac wtryskiwacze (zwykla pb95 nie ma srodkow czyszczacych ktore posiadaja np. V-power)
Pozdroo

Anonymous - 14-10-2007, 23:30

do baku samochodu leje sie taka benzyne pod jaka silnik zostal skonstruowany. taka informacje masz na pokrywce od wlewu. myslenie typu '3 oktany wiecej' dla poprawy czegokolwiek w czasie jazdy jest bledne. kolega robson robson86 ma racje- rasowane silniki lubia cos blizej 100 oktanow... :wink:
luk_szc - 15-10-2007, 13:14

Na wlewie jest nalepka 95+ ,czyli 95 oktan i wzwyż .
Anonymous - 15-10-2007, 18:15

a ja wlewalem 98 bo w wekendy była w tej samej cenie co 95 i myślałem że robię lepiej dla mojego miśka a tu wielkie G prawda bo kiedy prawie awaryjnie w środku tygodnia musiałem zatankować i wlałem 95 to różnica była ogromna nic mną nie szarpało nie dusił się i wogóle był przyjażniejszy na drodze że tak powiem bardziej wyrywny więc jeśli zalecają 95 to trzeba tak wlewać bo można przekombinować a potem szukać jakichś problemów
wazu - 16-10-2007, 23:16

A może w Twoim przypadku to jest ta przypadłość:
heer75 napisał/a:

Z przykroscia musze stwierdzic, ze jakosc paliw, przynajmniej we wroclawiu, nie poprawia sie.
W weekendy, kiedy obowiazuja (coraz czestsze) paliowe promocje benzyna jest wogole do niczego, Nie wiem chyba wody dolewaja...
Dodam, ze nie leje na stacjach typu krzak.
Ostatnio na BP wlalem (az!:) 12litrow i przejechalem po miescie 80km:/ Cos trzeba dodac?

To nie dlatego, ze mam zwalony silnik i pali mi jak smok:)
Pozdrawiam

Ja obecnie jeżdżę na vervie 98 i mam bardzo dobre zdanie o tym paliwie. Silnik chodzi równo, przyspieszenie OK, nie prycha, kicha i takie tam. Zawsze tankuję paliwo po "normalnej" cenie w tygodniu. Jakoś nie wierzę w te "weeckendowe promocje" i altruizm koncernów paliwowych :butthead:

Anonymous - 27-10-2007, 22:49

Panowie nie popadajmy w paranoję, jak wyobrażacie sobie akcje, że na Weekend dolewają wody do paliwa, a od poniedziałku już nie , bez przesady, czy weekend czy nie paliwo na danej stacji ma taką samą -często za nisją jakość i tyle!
Co do 95 to żeczywiście jest lepiej niż na 98.

Anonymous - 30-10-2007, 09:13

Witam.
U mnie to jest tak dlugi czas jezdzilem na 95 ,ale czesto i gesto mi szarpal i byl zamulony na autosrdadach dalej niz 140km/h nieszlo jechac od jakies dwoch miesiecy leje 98 o dzilwo nie szrpie i na ayostradzie lece ponad 160km/h i czuje ze jak bym depnal dalej poszla by jeszcze do przodu fakt faktem ze przy takiej predkosci juz troche bylo odczuc smoka w baku.
Pozdrawiam.

Anonymous - 30-10-2007, 10:49

Witam
Pewnego razu zatankowałem sobie EuroSuper 95 na orlenie. Trasę miałem 350
km zwykła droga 250km autostrada (z przewężeniami). Na drogach jechałem do 140 - 150 (gdzie można było), na autostradzie starałem się utrzymać równo 160 km/h, ale czasami dochodziło do 200 km/h a jak tir zajechał drogę to i zachodziło do 90 km/h.
Średnie spalanie z całej podróży (zaznaczając że jechałem przez Kraków, centrum bo obwodnica w remoncie i korki) 7,1 l/100km (wynik po kolejnym zatankowaniu do pełna, komputer pokazał 7,2)

[ Dodano: 30-10-2007, 10:51 ]
Jeszcze jedno. Większość drogi na klimie.

wazu - 30-10-2007, 21:30

Dzisiaj zrobiłem 600 km trasą krajową 25 do Wrocławia. Zalałem jak zwykle vervę 98 na Orlenie do pełna. Po powrocie na liczniku średniego spalania pokazuje 6,6 l/100 km. Trasa makabryczna, tłok na drodze, korki we wszystkich miastach po drodze (Konin, Kalisz, Ostrów Wlk., Wrocław). Co zauważyłem w trakcie jazdy to ciekawe wskazania wskaźnika paliwa. Praktycznie po zrobieniu około 300 km prawie wcale się nie ruszył, dopiero później zaczął lecieć w dół jak szalony. Po powrocie z trasy pokazuje trochę mniej niż połowę zbiornika. Jak na mój gust bardzo kiepski ten wskaźnik i nie ma się co nim sugerować przy określaniu ilości paliwa w zbiorniku :P
turek61 - 30-10-2007, 22:26

wazu napisał/a:
Jak na mój gust bardzo kiepski ten wskaźnik i nie ma się co nim sugerować przy określaniu ilości paliwa w zbiorniku :P
w tej kwestii zgadzam się w 100% :!:
Gówniany jest i tyle. Ale spalania zazdroszczę :)

wazu - 31-10-2007, 08:55

turek61 napisał/a:
Ale spalania zazdroszczę :)

Turku61 mój drogi, powiem ci szczerze, że nie ma za bardzo czego :shock: . To spalanie to trasa (trochę w korkach, ale jednak trasa). Na co dzień jeżdżę krótkie odcinki po mieście praktycznie na ssaniu. Ostatnio po zrobieniu 42 km zatankowałem 6 l paliwa, co daje ponad 14 l na 100 km. Potwierdza się, że GDI są dobre, ale na długie trasy, bo na krótkie odcinki z niedogrzanym silnikiem to makabra (chyba kupie sobie rower :oops: )

Anonymous - 31-10-2007, 09:13

Z tym wskaźnikiem paliwa mam identyczny problem przez pierwsze 300 km prawie nie drgnie puźniej leci poniżej połowy, a dalej wmiare normalnie.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group