To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - Techniczne - Pytanie o olej

Anonymous - 14-10-2007, 21:15
Temat postu: Pytanie o olej
Witam,

Tak jak pisałem już wcześniej: Carisma trafia na warsztat, będą jej wymieniali popychacze i uszczelniacze zaworów bo oprócz klekotania misiek bierze delikatnie olej (na ok. 500km wziął ok. 3mm według wskazań bagnetu). Przy okazji wymienię olej (to już 3-cia wymiana w ostatnich trzech miesiącach :D ). W tej chwili mam Castrola 10W40, mam zamiar dolać do niego "LIQUI MOLY - OCZYSZCZACZ DO PŁUKANIA SILNIKA": LINK , a następnie zmienić go na jeden z tych olei syntetycznych:

1. LINK I
2. LINK II
3. LINK III

Rozmawiałem na ten temat z mechanikiem i podobno po przeczyszczeniu silnika (z względnie małym przebiegiem - mój ma 90tkm) można bez problemu zejść o jedną klasę niżej (czyli np. z pół- na syntetyk). Problem tkwi w brudach które syntetyk w takim wypadku mógłby wypukać (nagar itd.) i spowodować rozszczelnienie lub zatkanie kanałów olejowych, wcześniejsze pukanie i późniejsza wymiana filtra ma zapobiec tym problemom.

Który z tych olei kupić? Jeśli moglibyście dać mi namiar na odpowiedni filtr olejowy Knechta do mojej Cari (2001/02) byłbym wdzięczy.

Pozdrawiam

saphire - 14-10-2007, 21:40

ad.1. po co przepłacać skoro nie widać różnicy ;)
ad.2. w sumie mógł by być
ad.3. a czemu tylko 5w30? czyżbyś nie jeździł w temperaturach ponad 20'C ? w Grecji bywało pod 50'C... a w takich temperaturach ten 5w30 już dużo słabiej przylega.

Generalnie 5w30 do raczej chłodnych krajów, 5w40 do umiarkowanych, 5w50 do gorących i tych w których wahania temperatur są spore.

Ja mam Mobil1 5W50 :)

turek61 - 14-10-2007, 22:00

Ja zmieniłem i z pól na pełny syntetyk i czekam na to, jak to napisałeś....?
Cytat:
Problem tkwi w brudach które syntetyk w takim wypadku mógłby wypukać (nagar itd.) i spowodować rozszczelnienie lub zatkanie kanałów olejowych,

Jeżeli chcesz być do końca taki akuratny to powinieneś wymienić na Shell Helix Plus AH 10W30 bo to on jest przez producenta zalecany do GDI a kupisz go tu:
http://www.hand-all.pl/shell/
Oprócz powyższego najwięcej osób zadowolonych jest z użycia Mobila 5W50, który najwyraźniej najlepiej smakuje tym silnikom:
http://www.allegro.pl/ite..._najtaniej.html
u tego sprzedawcy kupisz też filtry.
Co do filtra to zależy.Jezeli silnik ma 90 KW (nie 92) to Knecht OC230 :
http://www.mitsubishi-gra...pic.php?t=15993
Zamienniki:Filtr oleju: Knecht OC230 lub Union Japan C-414 lub MICRO T8307
Tu mozesz sprawdzić:
http://217.89.113.25:8080...=fahrzeugDetail

zwolin - 14-10-2007, 23:19

ad1. warto, ale tylko do agresywnej jazdy. Przy normalnej nie ma sensu przepłacać.
ad3. Jeśli Mobil to 5W50. 5W30 to tylko do emeryckiej jazdy lub tylko w zimę. Latem na 100% bedzie jak woda, a panewki na to niemożliwe.... :lol:

Robson86 - 14-10-2007, 23:24

Ostatnio uslyszalem ciekawa wypowiedz odnosnie oleju do GDI
"Silnik GDI ma wyzsze wymagania olejowe od silnikow VW.A wazniejsze od oleju dla tego silnika jest paliwo o niskiej zawartosci siarki(ponizej 10ppm).Uzywajac paliwo o duzej zawartosci siarki spowalnia dzialanie katalizator(specjalny do GDI)Silnik ten dziala w ten sposob:pracuje na ubogiej mieszance,tworzy sie przy tym duzo tlenkow azotu,katalizator zasobnikowy te tlenki wylapuje i gromadzi,jak sie zapelni to silnik przechodzi na mieszanke stechiometryczna i w tenczas katalizator sie regeneruje.Praca silnika przebiega w ten sposob:60 sekund mieszanka uboga,2 sekundy mieszanika stechiometryczna.Jak szybkosc regeneracji katalizatora sie zmniejszy,to czas pracy na mieszance stechiometrycznej sie wydluza.Z 2 sekund robi sie 15,potem 30 sekund,a jak calkiem katalizator przestanie sie regenerowac to silnik pracuje caly czas na mieszance stechiometrycznej i na uboga sie juz nie przelacza.I z malospalajacego silnika robi sie silnik co wiecej spala od normalnego silnika.Do tego olej spalajac sie tworzy popiul/nagar w komorze spalania i dodatkowo zakluca powstawanie mieszanki uwarstwionej.Olej o niskiej zawartosci popiolow(nie wazne jakiego producenta) po spaleniu tworzy mniej nagarow i silnik ten w tenczas lepiej pracuje"
Jeden z polecanych typow
PLATINUM MAXENERGY EURO4 5W/30

Charakterystyka ogólna:
PLATINUM MaxEnergy “Euro4” 5W/30 to odpowiedź ORLEN OIL na zmiany, jakie zaszły w ostatnim czasie w przemyśle motoryzacyjnym.
Nowatorska, unikalna formuła „Complex Protection Formula – Euro 4” bazująca na niskopopiołowej technologii „Mid SAPS”, czyli o niskich poziomach zawartości siarki, fosforu i popiołu siarczanowego, zapewnia najlepszą i kompleksową ochronę oraz czystość nie tylko silnika, ale również układu wydechowego, skutecznie wpływając przy tym na zmniejszenie emisji składników toksycznych w spalinach.
Innowacyjna formuła oleju gwarantuje:
•Wydłużenie żywotności filtrów cząstek stałych
• Wydłużenie żywotności katalizatorów
• Maksymalną ochronę silnika
• Idealną czystość silnika
• Bardzo łatwy rozruch zimą
• Obniżenie zużycia paliwa
• Znaczące wydłużenie okresu eksploatacji
• Zmniejszenie emisji toksycznych składników w spalinach


Zastosowanie:
Dzięki specjalnej niskopopiołowej formule otrzymanej przez połączenie dodatków uszlachetniających nowej generacji oraz syntetycznych baz olejowych Platinum Max Energy „Euro4” 5W/30 przeznaczony jest do samochodów osobowych i lekkich dostawczych z silnikami spełniającymi wymagania Euro4 doskonale chroniąc filtry cząstek stałych w silnikach Diesla i katalizatory w silnikach benzynowych, zwiększając wydajność pracy i żywotność zarówno silników benzynowych jak i Diesla.
Z powodzeniem można go stosować także w silnikach samochodów osobowych i dostawczych starszych typów.
Ciekawa sprawa...(Mitsubishi Motors tez polecalo wowczas (gdy produkowali Cari) XW30 :P czyli nie moze byc az tak zle)
Pozdroo

luk_szc - 14-10-2007, 23:34

Możesz też zalać TWS-a i też będzie dobrze . Pomimo 10w60 to jest syntetyk i jest bardzo OK :) I ma mniejszą lepkość niż Mobil 1 5w50 .
turek61 - 14-10-2007, 23:53

He...he... i znowu to samo.A niech Was z tymi olejami :wink:
luk_szc - 15-10-2007, 00:01

Poczytajcie o TWS-ie warto :) . Może i Mobil 1 ???
turek61 - 15-10-2007, 13:36

A mi klepał jeden zawór(szwankował popychacz) i po zalaniu Elf-em LDX 5W40 - spokój :P
Też poczytajcie....Jest zalecany aby wyciszyć hydro-shtosy :D

[ Dodano: 15-10-2007, 13:41 ]
luk_szc, to poczytaj to:
http://www.grupy.v10.pl/C...80,2007_03.html
A tu abecadło dla wszystkich:
http://www.castrol.com/ca...ntentId=7001110

Anonymous - 15-10-2007, 20:42

Cytat:
A mi klepał jeden zawór(szwankował popychacz) i po zalaniu Elf-em LDX 5W40 - spokój


Aż zacząłem się zastanawiać czy dobrze robie oddając samochód na warsztat. Może najpierw powinienem zalać silnik tym Elfem (tym bardziej, że poprzedni włściciel dolał czegoś do oleju i nie klepał / nie brał oleju), także kwestia oleju w moim przypadku zapewne jest kluczowa. Ale trudno, wymienie te części i mam nadzieje, że nie będę miał ponad 1000pln w plecy (tzn, że silnik przestanie "klekotać" po tej naprawie) i będę miał pewność, że wszystko w bebechach gra ;)

saphire - 15-10-2007, 22:04

No to może niech ktoś pojeździ ze dwa baki na bezsiarkowej Statoil'owej Supremie i zezna jak jest. Ja aktualnie testuję Lotosa z którego jestem bardzo zadowolony bo auto znacząco mniej zaczyna palić a i sporo żwawsze i chętne do jazdy się zrobiło aczkolwiek jedyny efekt uboczny to dużo mocniejszy nitro-smrodek z rury :-)

[ Dodano: 15-10-2007, 22:12 ]
PS. Japońcy jeżdżą wyłącznie na bezsiarkowej i mają w GDI ECO skład ubogiej 1:40 a nie jak my 1:25 w GDI więc na pewno w kwestii bezsiarkowego paliwa coś na pewno jest na rzeczy.

Robson86 - 16-10-2007, 07:38

saphire napisał/a:
No to może niech ktoś pojeździ ze dwa baki na bezsiarkowej Statoil'owej Supremie

w jakiej cenie jest mniej wiecej suprema 95 :?: :?: :?:
Robson86 napisał/a:
PLATINUM MAXENERGY EURO4 5W/30

a co sadzicie o tym nisko popiolowym PLATINUM MAXENERGY EURO4 5W/30 :?:
Czy Edge 5W30 tez jest olejem nisko popiolowym :?: :?:
pozdroo

turek61 - 16-10-2007, 12:13

:idea: Uważam, ze na forum zbyt wiele postów jest niepotrzebnie dublowanych.Lighthammer, powinieneś podpiąć sie pod juz istniejacy wątek i tam zadać pytanie.
A czy zaglądaliście tu bo jakos odzewu nie widzę:
http://www.mitsubishi-gra...p=217592#217592
Poszlo równiez zapytanie do Mobila i Shella :wink:

saphire - 16-10-2007, 16:18

Robson86 napisał/a:
saphire napisał/a:
No to może niech ktoś pojeździ ze dwa baki na bezsiarkowej Statoil'owej Supremie

w jakiej cenie jest mniej wiecej suprema 95 :?: :?: :?:


Kumpel zeznał że w Jarosławiu (40km od Przemyśla) Suprema 95 jest na Statoil koło dawnego Jarlanu po 4.61 a ponoć w Przemyślu drożej. Dla porównania zwykła 95 na markowych stacjach u nas jest po mniej więcej 4.45-4.50

kris471 - 16-10-2007, 18:51

Od kilku miesięcy zalewam tylko supreme 95 lub 98
95 w Zielonej G stoi po 4,55



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group