Forum ogólne - Zabudowa busów/dostawczaków
gulgulq - 17-10-2007, 13:00 Temat postu: Zabudowa busów/dostawczaków Witam, interesuje mnie ostatni taki temat: adaptacja busów lub dostawczaków. Generalnie zazwyczaj wszytko sprowadza sie do wstawienia ścianki dołożenia rzedu foteli lub coś podobnego: kratka, okno, same fotele, obicie tapicerką.
Probelmem jest jak to wygląda wszystko papierkowo. Ile mogę dołożyć foteli żeby się zmieścić w klasie pojazdu czy w tonażu czy w ilości przewożonych osób, jakie papiery są potzrebne i jakies trzeba wystawić klientowi, homologacje, certyfikaty, dopuszczenia do ruchu, przeglądy itp rzeczy. Praktycznie cała procedura kwitowa.
Cieżko mi coś było wygoglać, wiec może ktoś z mitsumaniaków miał stycznosc z tego typu historiami od kuchni??
Teamt interesuje mnie w kierunku ewentulanej działalności tego typu.
cns80 - 25-10-2007, 10:02
gulgulq napisał/a: | Witam, interesuje mnie ostatni taki temat: adaptacja busów lub dostawczaków. | Adaptacji na co ??? Z osobowego na cięzarowy, czy z cięzarowego na osobowy ???
gulgulq napisał/a: | Ile mogę dołożyć foteli żeby się zmieścić w klasie pojazdu czy w tonażu czy w ilości przewożonych osób, | Dla każdego pojazdu inaczej.
Anonymous - 26-10-2007, 17:32
polecam lekturę ustawy o ruchu drogowym od działu III ART 66
dodam, że do dokonywania wszystkich przeróbek musisz mieć homologacje zarówno na robotę jak i wykorzystywane elementy - kotfy do mocowania pasów, siedzeń itp, atesty dopuszczające do użycia - nawet na głupią tapicerkę
- żeby zdobyć potrzebne zaświadczenia do prowadzenia takiej działalności dłuuugie kilometry dróg po urzędach przed tobą
wszystko zależy od rodzaju pojazdu i w którą stronę chcesz go przebudowywać
przykładowo chcesz np. robić z Mercedesa Sprintera blaszaka - busa 18 osobowego (czyli autobus) więc musisz po zbudowaniu uzyskać na niego homologację - czyli budujesz prototyp, "jedziesz" z nim i wszelkimi kwitami do ministra i później zgodnie z otrzymaną homologacją możesz przerabiać takie busy - inny model - inna hmologacja...
gulgulq - 29-10-2007, 07:46
no wałsnie tego typu przebudowa, chodź generalnie więszość zabudów polega praktycznie na dostawieniu jednego rzędu foteli plus ścianka działowa.
Mam producenta co ma wszelkie atesty na swoje produkty.
Homologoacja - nie do końca, moze być tzw. zabudowa jednostkowa, co wiąże się z badaniami technicznymi i poświedczeniem montażu.
cns80 - 29-10-2007, 08:12
O ile pamiętam to jeśli istnieje już taki samochód, np. przykładowy sprinter to homologacji nie musisz mieć, bo tamten już ją uzysksał. Wystarczy badanie techniczne. Z tego co pamiętam to:
- muszą być szyby po obu stronach na wysokości foteli w każdym rzędzie,
- tyle pasów bezpieczeństwa ile miejsc siedzących,
- tyle miejsc, aby nie przekroczyć DMC pojazdu, a na osobę przypada coś około 70-80 kg (chyba 72,5 kg)
|
|
|