To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Forum ogólne - Zabudowa busów/dostawczaków

gulgulq - 17-10-2007, 13:00
Temat postu: Zabudowa busów/dostawczaków
Witam, interesuje mnie ostatni taki temat: adaptacja busów lub dostawczaków. Generalnie zazwyczaj wszytko sprowadza sie do wstawienia ścianki dołożenia rzedu foteli lub coś podobnego: kratka, okno, same fotele, obicie tapicerką.
Probelmem jest jak to wygląda wszystko papierkowo. Ile mogę dołożyć foteli żeby się zmieścić w klasie pojazdu czy w tonażu czy w ilości przewożonych osób, jakie papiery są potzrebne i jakies trzeba wystawić klientowi, homologacje, certyfikaty, dopuszczenia do ruchu, przeglądy itp rzeczy. Praktycznie cała procedura kwitowa.
Cieżko mi coś było wygoglać, wiec może ktoś z mitsumaniaków miał stycznosc z tego typu historiami od kuchni??

Teamt interesuje mnie w kierunku ewentulanej działalności tego typu.

cns80 - 25-10-2007, 10:02

gulgulq napisał/a:
Witam, interesuje mnie ostatni taki temat: adaptacja busów lub dostawczaków.
Adaptacji na co ??? Z osobowego na cięzarowy, czy z cięzarowego na osobowy ???
gulgulq napisał/a:
Ile mogę dołożyć foteli żeby się zmieścić w klasie pojazdu czy w tonażu czy w ilości przewożonych osób,
Dla każdego pojazdu inaczej.
Anonymous - 26-10-2007, 17:32

polecam lekturę ustawy o ruchu drogowym od działu III ART 66

dodam, że do dokonywania wszystkich przeróbek musisz mieć homologacje zarówno na robotę jak i wykorzystywane elementy - kotfy do mocowania pasów, siedzeń itp, atesty dopuszczające do użycia - nawet na głupią tapicerkę
- żeby zdobyć potrzebne zaświadczenia do prowadzenia takiej działalności dłuuugie kilometry dróg po urzędach przed tobą

wszystko zależy od rodzaju pojazdu i w którą stronę chcesz go przebudowywać

przykładowo chcesz np. robić z Mercedesa Sprintera blaszaka - busa 18 osobowego (czyli autobus) więc musisz po zbudowaniu uzyskać na niego homologację - czyli budujesz prototyp, "jedziesz" z nim i wszelkimi kwitami do ministra i później zgodnie z otrzymaną homologacją możesz przerabiać takie busy - inny model - inna hmologacja...

gulgulq - 29-10-2007, 07:46

no wałsnie tego typu przebudowa, chodź generalnie więszość zabudów polega praktycznie na dostawieniu jednego rzędu foteli plus ścianka działowa.

Mam producenta co ma wszelkie atesty na swoje produkty.

Homologoacja - nie do końca, moze być tzw. zabudowa jednostkowa, co wiąże się z badaniami technicznymi i poświedczeniem montażu.

cns80 - 29-10-2007, 08:12

O ile pamiętam to jeśli istnieje już taki samochód, np. przykładowy sprinter to homologacji nie musisz mieć, bo tamten już ją uzysksał. Wystarczy badanie techniczne. Z tego co pamiętam to:
- muszą być szyby po obu stronach na wysokości foteli w każdym rzędzie,
- tyle pasów bezpieczeństwa ile miejsc siedzących,
- tyle miejsc, aby nie przekroczyć DMC pojazdu, a na osobę przypada coś około 70-80 kg (chyba 72,5 kg)



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group