To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[92-96]Colt CA0 - [CA1A 1.3] Czasem swieci checkiem w CA0 1.3

londolut - 17-10-2007, 15:50
Temat postu: [CA1A 1.3] Czasem swieci checkiem w CA0 1.3
Moj wozik ma czasem dziwne jazdy. Czasem muli jak nienormalny, strasznie nisko obraca (300-350 na oko bo nie mam obrotomierza) a czasem jest Ok przez parę dni. Dziwnie sie zachowuje jest zostawione na słońcu. Zaraz po odpaleniu silnika trzęsie sie wszystko (niskie obroty). Od czasu do czasu zabłyśnie lampką z aku tak jakby nie było ładowania i po paru chwilach od ruszenia (cały czas z gazem dla podtrzymania obrotów bo na połsprzegle gaśnie) pojawia sie CE i tak razi w oczy :( Nie mam pojęcia od czego to może być, podjechałem na diagnozę do ASO i powiedzieli mi ze to "map sensor" - czujnik ciśnienia bezwzględnego. Nie wiem do czego i gdzie on jest ale mniejsza o to bo jest sprawny, tak mi powiedzieli. Wymazali błędy i na tym skończyła sie obsługa w ASO. Parę dni było wszystko wporzo ale zaczęło sie na nowo. Ciekawe czy ktoś już spotkał sie z takim czymś w CA0 ale z tego co przeczytałem na forum to nie bardzo. Pomóżcie bo juz mnie ta sytuacja załamuje.
Pozdro

Anonymous - 17-10-2007, 21:30

http://www.mitsubishi-gra...opic.php?t=9430 na 3 stronie użytkownik LoS pisał,że miał niuanse z czujnikiem IAT - takie ustrojstwo przy filtrze powietrza. Wyjmij, przedmuchaj, wyczyść, włóż z powrotem.

Swoja drogą gdy znowu będzie Ci się tak działo spróbuj skasować błędy ręcznie zdejmując na minute, dwie, klemę z akumulatora. Może pomoże...

londolut - 24-10-2007, 13:29
Temat postu: [CA1A 1.3]
Wymieniłem niedawno swieczki, kable, filtr paliwny a za niedlugo zamiast katalizatora wloze strumienice zeby wyeliminowac zatkanego kata. Mam nadzieje ze to pomoze mojemu miskowi bo zaczyna mnie to coraz bardziej niepokoic. Co do czujnika IAT to za chiny ludowe nie potrafie go wyczaic gdzie on sie chowa :/, czy ktos mogl by podesłac jakies zdjecie gdzie go szukac ??? filtr jest z lewej strony ale zeby szły tam jakies przewody to nei zauwazyłem nic oprocz kabli z syreny alarmowej. Hilfe :(

Aha, jeszcze jedno, planuje wymiane kondzioli w ECU ale mam watpliwosci co do parametrów. W CA0 1,3 12V `95 sa te same parametry elektrolitów jakie podał Krzyzak na stronie czyli
100uF/16V, 22uF/50V, 47uF/50V i 47uF/50V ?? JEsl itak to spoko a jesli nie to czy ktos mogł by podac mi ich wartosci ??

Anonymous - 24-10-2007, 15:49

jak przewody wymienilaes to mogles je zle podpiac bo tez mialem podobny przypoadek
londolut - 24-10-2007, 16:16

Zle mnie zrozumiałeś :) wymiana tych wszystkich gratów miaął byc lekarstwem a poza tym itak trzeba było to zrobic po kupnie autka. Suma sumarum _dupa zbita bo nie dało efektu dalej od czasu do czasu daje po oczach CE. Tez tak myslałem czy od brudnego zaworu PCV moga byc takie jaja, ale to sie dopiero okaze jak go wyciagne i przedmucham jak przestanie deszczyc :wink:
Hugo - 24-10-2007, 16:32

davido19pce napisał/a:
jak przewody wymienilaes to mogles je zle podpiac bo tez mialem podobny przypoadek
Wyrażaj się precyzyjniej. Co w tym przypadku znaczy słowo: "źle"?
londolut - 24-10-2007, 16:38

Kable sa na 100% dobrze pozakładane, inaczej chyba były by problemy z odpaleniem lub na ktorys gar by nie palił lub palił nierówno, z tego co mi wiadomo oczywiscie, sprobuje z tym zaworem PCV pozniej regulacja zaworów na cylindrach ewentualnie.

[ Dodano: 24-10-2007, 16:42 ]
yyy jeszcze cos, mogl by ktos zrobic foto silnika i pokazac mi jak dziecku gdzie jest czujnik IAT w Ca0 1.3 12V lub gdzie moge sie go spodziewac?

Anonymous - 24-10-2007, 17:52
Temat postu: Re: [CA1A 1.3]
londolut napisał/a:
W CA0 1,3 12V `95 sa te same parametry elektrolitów jakie podał Krzyzak na stronie czyli
100uF/16V, 22uF/50V, 47uF/50V i 47uF/50V ??
Tak.
londolut napisał/a:
yy jeszcze cos, mogl by ktos zrobic foto silnika i pokazac mi jak dziecku gdzie jest czujnik IAT w Ca0 1.3 12V lub gdzie moge sie go spodziewac?
Nie kojarzę jakoś obecności tego czujnika w 4G13. BTW czyżby chodziło o przepływomierz?
Anonymous - 24-10-2007, 18:29

zle znaczy inna kolejnosc niz powinna byc, przeplywomierza z tego co wiem nie ma w 1.3
londolut - 24-10-2007, 20:36

pawel129 napisał/a:
http://www.mitsubishi-grafix.pl/forum2/viewtopic.php?t=9430 na 3 stronie użytkownik LoS pisał,że miał niuanse z czujnikiem IAT.


chodzi mi konkretnie o ta wypowiedz tylko nie wiem czy pawel129 wziol pod uwage ze mam ca0 1.3 a nie ca0 1.6, u mnie chyba niema przepływki dlatego szukałem tego czujnika IAT

Hugo - 24-10-2007, 22:36

londolut napisał/a:
Czasem muli jak nienormalny, strasznie nisko obraca (300-350 na oko bo nie mam obrotomierza) a czasem jest Ok przez parę dni. Dziwnie sie zachowuje jest zostawione na słońcu. Zaraz po odpaleniu silnika trzęsie sie wszystko (niskie obroty). Od czasu do czasu zabłyśnie lampką z aku tak jakby nie było ładowania i po paru chwilach od ruszenia (cały czas z gazem dla podtrzymania obrotów bo na połsprzegle gaśnie) pojawia sie CE i tak razi w oczy
davido19pce napisał/a:
jak przewody wymienilaes to mogles je zle podpiac
davido19pce, nie wygaduj takich bzdur. Nieprawidłowa kolejność podpięcia przewodów WN nie ma nic do powyższych objawów.
Anonymous - 25-10-2007, 07:41
Temat postu: Re: Czasem swieci checkiem w CA0 1.3
londolut napisał/a:
Zaraz po odpaleniu silnika trzęsie sie wszystko (niskie obroty). Od czasu do czasu zabłyśnie lampką z aku tak jakby nie było ładowania i po paru chwilach od ruszenia (cały czas z gazem dla podtrzymania obrotów bo na połsprzegle gaśnie) pojawia sie CE i tak razi w oczy :(


Hugo jezei to nie sa objawy zlego podlaczenia przewodow zaplonowych to sorry zwracam uznanie ale sobie sprawdz

londolut - 28-10-2007, 20:58

Wczoraj rozgrzebałem cały dolot i całe puszki z f. powietrssza az do silnika i nie ma tam zadnych czujników i innego ustrojstwa, rura rura rura filtr rura rura silnik :) niewiem juz czego szukac :/
Krzyzak - 29-10-2007, 18:50

4G13 nie ma przeplywomierza - jest czujnik podcisnienia w dolocie (w polowie scianki grodziowej) zamiast niego
londolut - 03-11-2007, 14:09

Grzebałem i wygrzebałem, MAP Sensor to Manifold Absolute Pressure Sensor - czujnik ciśnienia bezwzględnego (w serwsiówkach opisany wszędzie jako VACUUM SENSOR) dlatego nie potrafiłem się tego doszukać :) Na jakimś niemieckim forum doczytałem się również (po nieprzeciętnych bojach ze słownikiem "Niemiecki Techniczny"), że to, że czujnik padł to jest 3-5% a większość jest co coś od filtra, obudowy filtra, dolotu lub jego braku (zapchaniu), dziury w dolocie, itp. itd. :) Wymienię najpierw pękniętą obudowę filtra bo jest mniejszy problem z dostępnością tej części dostępna, a jeśli to nie pomoże będę kombinował z MAPSem. Pozdro


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group