[92-96]Lancer CB0 - skrzynia biegów, chyba?? prosze o pomoc!!
pelson_hk - 18-10-2007, 16:03 Temat postu: skrzynia biegów, chyba?? prosze o pomoc!! Witam!
Prosze Was o pomoc w zwiazku z tym zdjeciem: http://s225.photobucket.c...nt=DSC00533.jpg
jak oceniacie ten wyciek, czy jest to powazna usterka, czy jak narazie mozna z tym jezdzic, ile by kosztowala naprawa czegos takiego??
dodam ze jak go kupilem to tak juz bylo, ale koles mi powiedzial zebym sie nie martiwl jak narazie, ale chcialbym sie upewnic.
z gory dziekow za odpowiedzi! pozdrawiam peL$on!
Hugo - 18-10-2007, 16:55
Powiem Ci tak: na 120% to nie jest wyciek ze skrzyni biegów tylko z silnika.
Leci albo spod pokrywy zaworów (koszt naprawy 50 zł) lub spod głowicy (koszt min. 500 zł) lub też spod aparatu zapłonowego (koszt naprawy 2 zł). Może też lecieć z każdego miejsca jednocześnie lub w dowolnych kombinacjach.
Chcesz wiedzieć dokładnie to zrób zdjęcie z drugiej strony tego węża, którego widać w górnym prawym narozniku na fotce. I w ten sposób aby było widać górę silnika.
wichura1 - 19-10-2007, 08:52
Wyczyść to, odpal przejedź się i już będziesz wiedział skąd wyciek, ale tak jak napisał Hugo na pewno nie ze skrzyni. Olej nie cieknie pod górę a w skrzyni nie ma takiego ciśnienia zwłaszcza, że ma odpowietrznik. Jakieś 80% uszczelka aparatu zapłonowego. Czas naprawy jakieś 5-10 minut.
pelson_hk - 19-10-2007, 15:03
a wiec tak wyczyscilem tak jak mowiliscie, przejechalem okolo 25km i rezultat jest taki: http://s225.photobucket.c...nt=DSC00540.jpg
http://s225.photobucket.c...nt=DSC00541.jpg
napiszcie co o tym sadzicie.
wichura1 - 19-10-2007, 15:53
A fotka ponad skrzynią na ściance pod aparatem zapłonowym?
pelson_hk - 19-10-2007, 16:16
tzn.?? nie wiem gdzie zroic ta fote
Hugo - 19-10-2007, 22:41
Chcesz wiedzieć dokładnie to zrób zdjęcie z drugiej strony tego węża, którego widać w górnym prawym narozniku na fotce. I w ten sposób aby było widać górę silnika.
Napisałem wyrażnie. Ma być widać przedni lewy narożnik pokrywy zaworów (góry silnika).
pelson_hk - 20-10-2007, 13:40
a wiec tak, mam te foty: http://s225.photobucket.c...nt=DSC00547.jpg
http://s225.photobucket.c...nt=DSC00545.jpg
jak to oceniacie??
Hugo - 20-10-2007, 16:21
Przykro mi, ale z tych fotek również nic nie widać. Jednak stawiam na wyciek spod aparatu zapłonowego.
Czy nie mozesz zrobić fotki miejsca, w którym widać początek wycieku?
Anonymous - 20-10-2007, 17:20
Sprawdz czy srubki 10 mm sa luzne. Te ktore widac w rogach na ostatnim zdjeciu. Mach tam kilka dookola pokrywy glowicy. Jesli ci leci olej tak mocno, jak to widac na jednym zdjec po wyczyszczeniu i nie te sruby luzne to stawiam na uszczelke pod aparatem zaplonowym.
Dodatkowa rada. Jesli jestes tak zielony ze boisz sie sprawdzic i nie bedziesz wiedzial co z tym zrobic to proponuje pojechac do mechanika zeby sie tym zajal.
Pozdrawiam.
pelson_hk - 21-10-2007, 13:27
no jakos udalo mi sie wcisnac reke z apartem prosze fote z miejsca wycieku: http://s225.photobucket.c...nt=DSC00549.jpg
a sruby tej pokrywy sprawdze pozniej.
sprawdzilem te sruby, byly niedorecone, ale juz jest dobrze
Hugo - 21-10-2007, 16:34
Niestety kolego ewidentnie leci spod uszczelki głowicy. Możesz tak jeździć, ale będzie Ci ubywać oleju w silniku i zanieczyszczasz środowisko.
wichura1 - 21-10-2007, 21:33
Nie może tak jeździć, bo przez przedmuchy może spadać ciśnienie oleju w kanałach doprowadzających olej. A poza tym może zacząć się dostawać olej do cieczy układu chłodzącego, lub odwrotnie, a to już grozi poważnymi problemami, do zatarcia włącznie. Ekologię pomijam, bo to oczywiste.
Hugo - 21-10-2007, 22:55
wichura1 napisał/a: | przez przedmuchy może spadać ciśnienie oleju w kanałach doprowadzających olej. A poza tym może zacząć się dostawać olej do cieczy układu chłodzącego, lub odwrotnie | Bez przesady. Wiadomo, że należy takie coś naprawić jak najprędzej, ale z tym spadkiem ciśnienia oleju to jakoś nie wierzę.
Jeśli chodzi o dostanie się oleju do cieczy chłodzącej to nie w tym konkretnym przypadku. Tutaj wyraźnie leci z narożnika, w którym jest kanał olejowy, więc jeśli już "rzyga" na zewnątrz to tak raczej zostanie.
W zasadzie nie ma co tu dużo pisać: uszczelkę należy jak najszybciej wymienić!!!
wichura1 - 22-10-2007, 00:01
Jeżeli olej rzyga, to ciśnienie musi spadać, nie ma siły, a w jakim stopniu spada nie rozstrzygniemy. W każdym razem widać że to nie kanał powrotny, bo by tak nie zarzygało po 25km.
|
|
|