Carisma - Techniczne - [Cari 1.8 GDI] Nie odpala :( immobilaizer?
STRUSIU - 20-10-2007, 08:20 Temat postu: [Cari 1.8 GDI] Nie odpala :( immobilaizer? Ehh co za pech
Pojechałem do sklepu, zrobiłem zakupy wsiadam do Cari i zonk.
Rozrusznik kręci a samochód nie odpala
Dzwoniłem do elektryków w okolicy i nie chcą się podjąć naprawy bo nie mają nic do GDI.
Mówią ze to najprawdopodobniej immobilaizer.
Sprawdziłem drugi kluczyk, odpiełem akumulator - nie pomogło
Najbliższy serwis Baranowo Lub Piła.
Na dzień dobry 200zł w plecy na transport (50km)
Zobaczymy ile mnie ta przyjemność wyniesie.
Anonymous - 20-10-2007, 09:40
Spryskaj troche carbon cleaner'a, tzn srodka do czyszczenia nalotu/nagaru do kolektora i zakrec rozrusznikiem. Jesli pojdzie bedziesz wiedzial ze to w ukladzie paliwowwym. Moze ci pompa walnela albo bezpiecznik poszedl. Nie wydaje mi sie zeby immoblilazer "poszedl" sam z siebie.
STRUSIU - 24-10-2007, 22:37
Więc w moim przypadku wina była po stronie centralki immobilaizera.
Koszty:
centralka - 678 zł
robocizna - 305 zł
Wykonanie ASO Mitsubishi Woźniak w Pile.
Co ciekawe po wymianie centralki immobilaizera naprawił się sam ABS (może było jakieś przebicie) kontrolka nie mruga i zaczął pracować normalnie.
maxwell61 - 24-10-2007, 23:06
STRUSIU napisał/a: | Koszty:
centralka - 678 zł
robocizna - 305 zł |
ale ból ale ważne że przyczyna znaleziona...pozdrawiam
STRUSIU - 28-10-2007, 13:28
Niestety kontrolka ABS anowu zaczęła mrugać. W poniedziałek znowu do serwisu
Anonymous - 28-10-2007, 16:46
Niech sprawdza ci sensory... - jesli chcesz mozesz to sam sprawdzic jesli masz voltomierz.
Podlewaruj kolo odlacz kabel i podepnij go do voltomierza. Zacznij krecic kolem. Jesli zaczniesz miec odczyty na voltomierzu to wiesz ze dziala. Im wieksza predkosc kola tym wieksze napiecie. Jak dobrze pamietam systemy ABS dochodza do 5V czy gdzie kolo tego... Sprawdz wszystkie kola i to moze byc punkt wyjsciowy dla ciebie.
Powodzenia.
Anonymous - 01-11-2007, 00:39
STRUSIU napisał/a: | Niestety kontrolka ABS anowu zaczęła mrugać. W poniedziałek znowu do serwisu | problem może być w czuj. abs lub w pęknientym pierscieniu sygnałowym na piaście koła.pozdro
saphire - 01-11-2007, 14:41
Strusiu zczytaj kod błędu z ABS'u - zezworkuj pin 1 i 4 a kontrolka ABS powinna ci wymrygać kod usterki a jak to nie zadziała u Ciebie (bo niekoniecznie musi) to wtedy podjedziesz do ASO podpiąć się do MUT-II
STRUSIU - 02-11-2007, 07:02
saphire, ten temat już przerabiałem. CE - 56 - pompa wysokiego ciśnienia, ABS nic .ASO na MUT-II nic.
Jest jakieś przebicie na wiązce. Muszę rozbebeszyć ją od pompy ABS do bezpieczników.
saphire - 02-11-2007, 11:15
Strusiu a sprawdzałeś okolice czujnika i wieńca przy kołach? Czasem jak wieniec się zasyfi a czujnik jest krzywo zamocowany lub ciut za daleko to mogą się dziwne rzeczy dziać no i na pierwszy strzał sprawdzał bym kabelki od czujnika przy wieńcu do wiązki - tam najczęściej jest uszkodzenie lub przełamany kabelek - pół roku temu kumpel w pasku miał takie problemy jak ty masz teraz właśnie no i po pierwsze miał skruszałe kabelki przy czujniku i naprawa pomogła ale niedawno mu znów ABS zaczął szwankować tyle że to przez zużycie pompy i chyba będzie ja wymieniał.
Anonymous - 02-11-2007, 13:00
WITAM WITAM co do tego immobilajzera to w mojm przypadku gdy mi z centralnego nie odlaczy to mam jeszcze w zapasie takie male cos i przykladam w odpowiednim miejscu i immobilajzer sie odlancza a co do tej wymiany to sporo zaplaciles na przyszlosc to bym radzil pytac sie w kilku miejscach jaka jest przyczyna usterki bo ci polscy fachowcy lubia wymyslac powody tej usterki i dobrze zdzierac pieniadze a szczegulnie w serwisach wiem to z doswiadczenia a co do absu to sprawdzales czy dziala na trawie lub piachu( nie na drodze asfaltowej) rozpedzic sie do sredniej predkosci i przychamowac ostro powinien wybic pedal przynajmniej bedziesz wiedzial czy dziala i jak dziala POZDRAWIAM
kris80 - 03-11-2007, 00:15
Miałem to samo
nie odpalał
poszła mi pompa paliwa
mysle ze masz to samo
koszt 400zł.
|
|
|