To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Eclipse - Techniczne - [1G 90-94] Idzie zima - jakie oleje?

Anonymous - 20-10-2007, 16:38
Temat postu: [1G 90-94] Idzie zima - jakie oleje?
Witam!

Aktualnie w skrzyni ręcznej mam wlaną mieszankę w stosunku dwa do jednego - RED LINE MTL i RED LINE MT 90 (kiepuczi - dzięki za sugestię). Ponieważ idzie zima i będzie coraz zimniej, a biegi trudniej wchodzą na nierozgrzanym silniku, zastanawiam się nad zmianą składu, proporcji a być może producenta. Jakieś sugestie w tym temacie?

Druga sprawa, olej silnikowy. Jeżdzę na półsyntetycznym Castrol Magnatec 10W40. Wymieniam go regularnie, lany z beczki. Czy warto zmieniać na "coś lżejszego"?

Pozdrowienia!

HouseM - 21-10-2007, 11:02

Olej w skrzyni wymienia się tak rzadko że nawet jak Ci ktoś tu napisze TEN NAJLEPSZY to bym się tym bardzo nie sugerował. Do skrzyni najlepiej lać to co fabryka zaleca.
A co do silnikowego ... zawsze warto lać najlepszy. Oczywiście zmiana z semi na full syntetyk nie ma sensu bo możesz bardziej zaszkodzić silnikowi niż pomóc.

Anonymous - 21-10-2007, 13:14

zycho napisał/a:
Czy warto zmieniać na "coś lżejszego"?

zycho, na Twoje pytanie HouseM, odpowiedział Ci dobrze. Lejesz 10W40 to zostań przy nim. Aż tak "gęsty" to on nie jest i w zimę sobie da radę ;) a co do skrzynki to również zostaw to co masz. Parę minut i masz skrzynię rozgrzaną. Przecież i tak jak odpalisz auto to nie dajesz mu "po garach" tylko wolniuteńko i spokojnie jedziesz na paruset metrach. Przecież wszystko masz zastane i z oporami chodzi. Od silnika, skrzynię, wspomaganie, zawieszenie itd. ;)
Pozdrawiam

Misiooo - 26-10-2007, 19:48

Witam !!
Podczepię sie pod temat bo idzie zima i chce wymienić płyn chłodzący. Pytanie może blache ale chce sie upewnić na 100%. Jak wymienić płyn w 1g??? czy jak spuszczę stary płyn i zaleje nowy to trzeba odpowietrzać czy auto samo sie odpowietrzy??dzięki za rady

Anonymous - 26-10-2007, 21:04

1. zagrzej auto do temp. pracy żeby termostat się otworzył.
2. pokrętło do sterowania temp. nawiewu cipło/zimno w samochodzie przekręć na ciepło, żeby z nagrzewnicy też stary płyn zleciał.
3. odkręć korek koło termostatu (uwaga gorący płyn)
4. odkręć korek spustowy w chłodnicy (stojąc przodem do samochodu po prawj stronie na dole)
5. ja odkręciłem jeszcze zbiornik wyrównawczy i wylałem z niego całą zawartość i wypłukałem.
6. po ostygnięciu silnika wlewaj powolutku nowy płyn, układ sam powinien się odpowietrzyć. Oczywiście wcześniej zakręć korek spustowy w chłodnicy. nalej też do zbiornika wyrównawczego.
7. zapal samochód niech parę minut popracuje.
8. potem sprawdź poziom płynu w zbiorniku wyrównawczym i ew.uzupełnij.

Krzyzak - 26-10-2007, 21:24

pkt 1. - jak zagrzejesz, to robiac pkt 3. wrzacy plyn buchnie ci prosto w twarz - kolega widzial, jak gosciowi zlazi skora podczas takiej akcji... nie radze

pkt 2 . - nie trzeba, bo woda w nagrzewnicy jest caly czas jak w malym obiegu

pkt 4., 5., 7. i 8. - jak najbardziej, przy pkt 6. nie czekasz na ostygniecie, bo robisz na zimnym silniku

dodalbym pkt 9. miedzy pkt 4. a pkt 5. - mianowicie spuszczasz plyn z bloku (jest specjalna srubka w bloku do tego)

Misiooo - 26-10-2007, 23:49

Krzyzak napisał/a:
dodalbym pkt 9. miedzy pkt 4. a pkt 5. - mianowicie spuszczasz plyn z bloku (jest specjalna srubka w bloku do tego)

możesz przybliżyć mi gdzie dokładnie znajduje sie owa śrubka?? dzieki za rady :)

Krzyzak - 29-10-2007, 17:53

wszystko zalezy od silnika - gdzies juz na forum zamieszczalem zdjecie (akurat wtedy silnika 4G15) z zaznaczonym tym miejscem
musisz poszukac



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group