[97-04]Galant EAxA/W - [EA6A/W 2.0TD] Brak sprzęgła na zimnym silniku
Ursus - 20-10-2007, 16:55 Temat postu: [EA6A/W 2.0TD] Brak sprzęgła na zimnym silniku Od paru dni tempreratury nocą i nad ranem są dość niske, co pewnie wszyscy zdąrzyli zauważyć. Ja przy tej okazji zauważyłem zmiany w pracy sprzęgła w moim Galu. Gdy przychodzę rano i chcę odpalić samochód pedał sprzęgła bierze znacznie niżej niż w przypadku gdy samochód jest rozgrzany lub gdy temteratura na zewnątrz była wyższa. Dzisiaj w nocy było jeszcze zimniej niż ostatnio a dodatkowo spadł śnieg i sprawa była jeszcze gorsza. Odpaliłem auto po czym okazało się, że nie potrafię wbić biegu a pedał sprzęgła jest jakby go w ogóle nie było. Mimo iż był wciśnięty do oporu przy próbie wrzucenia biegu czułem, że auto już zaczyna lekko ciągnąć czyli tak jakby sprzęgło nie wysprzęglało do końca. O czym to może świadczyć i czy to normalne, aby były aż tak odczuwalne zmiany w pracy sprzęgła przy zimnym samochodzie i rozgrzanym?? Dodam, że gdy auto jest ciepłe sprzęgło wyraźnie bierze wyżej, jest to doskonale odczuwalne szczególnie w momencie pierwszego ruszania po porannym rozruchu. Pierwszy raz się z czymś takim spotykam w samochodzie...
sampler - 20-10-2007, 20:58
Zacznij od wymiany plynu w ukladzie sprzegla. Jak nie pomoze to czeka Cie regeneracja. Temat walkowany poszukaj w archiwum.
Ursus - 21-10-2007, 22:15
Dzięki za odzew ale mam w związku z tym pytanie. Gdzie szukać wlewu tego płynu, jak spawdzić np poziom i jaki płyn wlać... ??
sampler - 21-10-2007, 22:21
Zbiorniczek jest na pompce sprzeglowej. Poszukaj w komorze silnika na wysokosci sprzegla. Plyn jaki tam wchodzi to plyn hamulcowy. Pewnie DOT-4. Jak odpowietrzac znajdz w wyszukiwarce.
Anonymous - 21-10-2007, 23:06
Dokładnie. Spróbuj odpowietrzyć sprzęgło. Jeśli w układzie znajduje się powietrze, jego własności fizyczne są inne od płynu, np. ściśliwość. Powietrze spręża się znacznie lepiej niż płyn hydrauliczny sprzęgła, w takim przypadku kilkukrotne podpompowanie powinno pomóc wbić bieg. Spróbuj odpowietrzyć, a najlepiej wymienić płyn.
Tak jak sampler napisal, zbiorniczek uzupełniający płynu znajduje się na pompce sprzęgła, najbardziej w górnym prawym rogu komory silnika (od strony kierowcy i najbliżej kierowcy ).
Powodzenia
Anonymous - 22-10-2007, 18:21
mysle ze tu kolega juz wszytsko powiedzial
mialem podobny przypadek , sprzeglo bralo bardzo nisko przy samej podlodze a biego wchodzily nie zwykle ciezko
dopiero po rozgarzonym silniku bylo lepiej
jednak to nie dawalo mi statysfakcji i
odpowietrzylem sprzeglo i jak reka odjal ... mysle ze to pomoze
sprawdz tez plyny
Ursus - 22-10-2007, 20:48
Czy ja jednak mogę prosić o jakieś podpowiedzi jak odpwietrzyć sprzęgło?? Czy jest to taka sama zasada jak przy odpowietrzaniu hamulców i czy są jakies istotne kwiestie przy odpowietrzaniu sprzęgła??
Próbowałem coś znaleźć w przeglądarce na ten temat ale nieskutecznie. Niestety mam problemy z łączem i mój net ledwo chodzi przez co znalezienie czegokolwiem zajmuje mi szmat czasu. Niestety nie mam go zbyt wiele a samochód użytkuję na bieżąco więc chciałbym jak najszybciej rozwiązać problem...
Krzyzak - 22-10-2007, 20:52
tak jak w przypadku hamulcow - potrzebne 2 osoby, jedna pompuje, druga popuszcza przez odpowietrznik przy skrzyni
Ursus - 22-10-2007, 21:05
A o jeszcze jedno chciałem zapytać, czy jeżeli zdecyduję się na wymianę płynu w układnie sterowania sprzęgła to którędy go spuszczać aby pozbyć się go w całości i czy zalewanie świeżego płynu wiąże się jakimiś specjalnymi zabiegami, czy po prostu zalewam go poprzez zbiorniczek i zaczynam odpowietrzać??
Krzyzak - 22-10-2007, 21:23
ze zbiorniczka wyciagasz strzykawka, potem zalewasz nowy i popuszczasz odpowietrznikiem, az zacznie czysty (nowy) plyn cieknac
ja lalem DOT 5.1 - jest wyraznie jasniejszy i od razu widac, ze to ten swiezy
Ursus - 24-10-2007, 16:16
Kurde postąpiłem zgodnie z poradami i chyba robię coś źle, jest jeszcze gorzej...:(
Zabrałem się do tego tak jak do odpowietrzania hamulców. Jedna osoba pompuję parę razy pedła sprzęgła a następnie go trzyma. Ja w tym czasie popuszczam odpowietrznik, który znalazłem zaraz przy siłowniku hydrulicznym. Nie czekam aż cały siłownik zejdzie tylko dokręcam go wcześniej i tak kilkakrotnie. Wcześniej wyciągnąłem płyn i zalałem świeży. Przez pierwsze parę razy faktycznie poszło powietrze. Robiłem to tak długo aż praktycznie przeciągnąłem prawie półtorej pełnego zbiorniczka. Ciągle bowiem płyn był spieniony a gdy już zakończyłem odpowietrzanie wciąż miałem wątpliwości, czy nie jest on lekko spieniony. Nie byłem tego do końca pewien, bo ciężko to było jednoznacznie stwierdzić. Przestałem jednak, bo po pierwsze nic się już nie zmieniało z po drugie wydawało mi się że już chyba dość tego płynu przepuściłem. Sprzęgło oczywiście było eleganckie ale tylko do rana.
Rano nie było w ogóle pedału sprzęgła, czyli gorzej niż przed odpowietrzaniem. Musiałem go podpompować i dopiero wtedy się pojawił ale co gorsza wystarczy że auto chwilę postoi i się traci albo przejadę jakieś 7min bez używania sprzęgła i też ono znika.
Co jest nie tak, czy coś źle zrobiłem czy może wyskoczyła jakaś inna usterka??
Anonymous - 24-10-2007, 17:06
Prawdopodobnie pompka albo rurki między pompką a wysprzęglikiem utraciły szczelność. U mnie sprzęgło się zapowietrza, ale mniej więcej równomiernie. Wymieniłem uszczelnienie pompki sprzęgła (nie cale, nie mogłem znaleźć kompletu uszczelniaczy, więc dobraliśmy dwie główne uszczelki), ale za bardzo nie pomogło.
Na schematach sprzęgła tego urządzonka nie widziałem, więc nie wiem czy występuje również u Ciebie, ale wydaje mi się, ze nieszczelność u mnie występuje gdzieś na rurce-kolanku, pomiędzy pompką a jakimś tym własnie urządzeniem, przymocowanym do karoserii (wydaje mi się, ze urządzonko to ma hamować cofanie się płyny do pompki, jesli sie myle, niech mnie ktoś poprawi).
U siebie popatrz jeszcze na zawnętrznej stronie tłoczka pompki, czy nie widać tam wilgoci - to ta część którą mozesz obejrzeć w kabinie kierowcy, przymocowana do pedału sprzęgła. Jeśli zauważysz ślady płynu, znaczy ze ucieka z pompki. Wtedy masz uszczelniacze do wymiany.
Krzyzak - 24-10-2007, 19:04
no mojej www jest opisana reanimacja pompki sprzegla - niestety w EA jest ciut inaczej, ale zasada ta sama
moze juz uszczelnie w niej puszcza i stad zapowietrzanie
fakt - zapomnialem napisac, ze przy sprzegle odpowietrzanie jest jakby bardziej agresywne (tzn. trzeba popuszczac na krotka i zaraz zamykac)
Anonymous - 04-03-2008, 11:42
Ja mam ten sam problem a z mechaniki to jestem k**wa zielony. MOzecie mi napisac gdzie dokladnie znajede ten odpowietrznik???
czekoladka_1981 - 04-03-2008, 11:50
Jambroży napisał/a: | gdzie dokladnie znajede ten odpowietrznik |
Poszukaj odpowietrznik przy skrzyni na wysprzegliku , taka ala kalamitka.
|
|
|