To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - Problem z paleniem na zimno

Anonymous - 21-10-2007, 21:24
Temat postu: Problem z paleniem na zimno
Witam po stosunkowo długiej nieobecności. Na wstępie pozdrawiam KRZYŻAKA i jego DZIEWCZYNĘ, których przypadkowo poznałem podczas mojej wycieczki do Gdańska po samochód (kupiłem opola tigre na dojazdy do pracy). Mój galant 2,0 TD w trasie sprawdził się znakomicie około 6 L/100 km. Podczas jazdy poprostu wypoczywałem.
1)Jak wiecie szczęście nie trwa wiecznie, mam problem przy zapalaniu na zimno, trzeba troche pokręcić rozrusznikiem a jak już załapie to przez początkowe 3-4 minuty co jakieś 20 sekund słychać jakby stuk w silniku i nim żuca. Wydaje mi się, że może to być coś z jednym cylindrem, albo z wtryskiem(końcówką).Po tych 4 minutach chodzi idealnie bez zarzutów. Jak myślicie w czym może tkwić ten problem.
2) Gdzie w galancie znajduje się filter pyłkowy- musze go wymienić gdyż paruje mi szyba.
3) jaki olej dostępny w Polsce jest najlepszy do skrzyni biegów w dislu
4)Widziałem Galanta KRZYŻAKA - Jeździ :twisted:

sampler - 21-10-2007, 21:43

Zacznij od sprawdzenia swiec zarowych. Ewentualnie odpowietrznie ukladu paliwowego. Jak nie pomoze dopiero wtedy wtryski.
Anonymous - 28-10-2007, 21:00

Sprawdziłem świece żarowe już wcześniej gdyż się przepalały. Kupiłem teraz 4 polskie i naprawde lepiej pali. Jednak nadal trzeba trochę pokręcić. Jutro mam zamiar wymienić filtr paliwa i zobaczę jak dalej będzie się to układać gdyż nadal żuca silnikiem jak zapale go na zimno. w Następnym tygodniu udam się do serwisu w Olsztynie i dam do zbadania końcówki wtrysków i ciśnienia na cylindrach.
sampler - 28-10-2007, 21:28

Polskie ? Jakie dopasowales :) Do galanta pasuja tylko japonskie. Pamietaj ze powinny byc swiece szybko grzejne. Dasz swiece ktora grzeje 10 s zamiast 5 i juz bada klopoty. Mie wiem jak w 2.0 TD wyglada grzanie swiec przed odpaleniem i po odpaleniu. Ale z doswadczen z moim silnikiem wiem ze to wazne.
Przy wymianie filtru paliwa pamietaj zeby odpowietrzyc uklad paliwowy. Sam sie nie odpowietrzy.

Krzyzak - 29-10-2007, 18:46

malamb, ja tez pozdrawiam wasza trojke
a zeby byc w temacie - posluchaj samplera i sprobuj wymienic na swiece NGK lub Denso do tego silnika, to naprawde bardzo wazne

Anonymous - 31-10-2007, 00:04

Miałem 2 komplety NGK i ciągle się przepalały - to jedna to dwie. Zaproponowano mi przypadkowo polskie 25 zł. szt. Wziełem 1 dołaczyłem do 3 ngk i tak przez 4 miesiące nic jej nie było. Elektryk ( dość dobry) stwierdził, że elektryka jest dobra, czujnik włancza świece nanokoło 5 sekund nattępnie wyłancza. Na polecenie elektryka dokupiłem kolejne 3 polskie i na razie nic się nie przepala. Na polskich jak i na NGK są te same parametry. w następnym poście napiszę coś więcej o nich gdyż opakowanie mam w garażu i nie chce mi się teraz tam lecieć.

2) pytanko - jak odpowietrzyć układ paliwowy po zmianie filtra i którendy wlewa się olej do skrzyni biegów :roll:

Marcino - 31-10-2007, 07:51

malamb napisał/a:
Którędy wlewa się olej do skrzyni biegów


Olej do skrzyni wlewamy przez korek poziomu oleju jest z boku, wlewasz az bedzie pełno, około 2-2.2 litra.

sampler - 31-10-2007, 12:40

Ja natomiast zastosowalem japonskie swiece EIKO i dzialaja juz ponad rok.

[ Dodano: 01-11-2007, 11:45 ]
Odpowietrzenie:

Jak odpowietrzyc...

Anonymous - 10-11-2007, 22:47

Olej w skrzyni wymieniony- dzięki za podpowiedź. Mam nadziejęże w zimę przy dużych mrozach dźwignia zmiany biegów będzie chodziła lżejk.Wymieniłem też olej w silniku, filtr paliwa. Z tym ostatnim nie miałem problemu z zapowietrzeniem. Nowy filtr do pełna zalałem ropą i wkręciłem na miejsce- misiek nawet nic nie odczół.
Nie ustają jednak problemy z paleniem na zimno trzeba sporo pokręcić a po zapaleniu silnik pracuje jakby na 3 gary( co pare sekund żuca nim dopuki się troche nie rozgrzeje. Czy to może być końcówka wtrysku????Wydaje mi się , że za mocno leje i nie nadąża ze spalaniem w cylindrze

Anonymous - 19-11-2007, 12:39

filtr kabinowy w kabienie od strony pasazera za schowkiem -- wiem bo mówił mi mechanik u którego wymieniałem ale jak i co sie zdejmuje to juz nie powiem bo nie wiem :oops:
OLV - 22-11-2007, 15:17

malamb,

2) Gdzie w galancie znajduje się filter pyłkowy- musze go wymienić gdyż paruje mi szyba.

To jest przyczyna nadmiernego parowania przedniej szyby ??
To ciekawe
Czekam z niecierpliwoscia na opis jak sie dobrac do tego filtra

akbi - 22-11-2007, 15:26

OLV napisał/a:
Czekam z niecierpliwoscia na opis jak sie dobrac do tego filtra

jest pod schowkiem ... tym dużym od strony pasażera :wink:

Anonymous - 23-11-2007, 09:35

malamb napisał/a:
Miałem 2 komplety NGK i ciągle się przepalały - to jedna to dwie. Zaproponowano mi przypadkowo polskie 25 zł. szt. Wziełem 1 dołaczyłem do 3 ngk i tak przez 4 miesiące nic jej nie było. Elektryk ( dość dobry) stwierdził, że elektryka jest dobra, czujnik włancza świece nanokoło 5 sekund nattępnie wyłancza. Na polecenie elektryka dokupiłem kolejne 3 polskie i na razie nic się nie przepala. Na polskich jak i na NGK są te same parametry. w następnym poście napiszę coś więcej o nich gdyż opakowanie mam w garażu i nie chce mi się teraz tam lecieć.

2) pytanko - jak odpowietrzyć układ paliwowy po zmianie filtra i Którędy wlewa się olej do skrzyni biegów :roll:


Mam prosbę do Malamba, napisz coś więcej o tych polskich świecach żarowych.

Anonymous - 25-11-2007, 14:03

polska świeca żarowa- firma " ad" model świecy AS 85 CARLIC, naklejony na opakowaniu numer katalogowy AD12 8614

[ Dodano: 25-11-2007, 14:10 ]
polska świeca żarowa- firma " ad" model świecy AS 85 CARLIC, naklejony na opakowaniu numer katalogowy AD12 8614, opakowanie świecy granatowo-czerwone. Wszystkie te dane odczytałem z opakowania, gdyż mocno pada i nie chce mi się teraz iśc na dwór wykręcać świecy. Ja kupowałem na zamówienie były tego samego dnia :o

Anonymous - 30-11-2007, 13:57

Dzięki za odpowiedź.
Pozdrówko!



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group