[97-04]Galant EAxA/W - Problem z paleniem na zimno
Anonymous - 21-10-2007, 21:24 Temat postu: Problem z paleniem na zimno Witam po stosunkowo długiej nieobecności. Na wstępie pozdrawiam KRZYŻAKA i jego DZIEWCZYNĘ, których przypadkowo poznałem podczas mojej wycieczki do Gdańska po samochód (kupiłem opola tigre na dojazdy do pracy). Mój galant 2,0 TD w trasie sprawdził się znakomicie około 6 L/100 km. Podczas jazdy poprostu wypoczywałem.
1)Jak wiecie szczęście nie trwa wiecznie, mam problem przy zapalaniu na zimno, trzeba troche pokręcić rozrusznikiem a jak już załapie to przez początkowe 3-4 minuty co jakieś 20 sekund słychać jakby stuk w silniku i nim żuca. Wydaje mi się, że może to być coś z jednym cylindrem, albo z wtryskiem(końcówką).Po tych 4 minutach chodzi idealnie bez zarzutów. Jak myślicie w czym może tkwić ten problem.
2) Gdzie w galancie znajduje się filter pyłkowy- musze go wymienić gdyż paruje mi szyba.
3) jaki olej dostępny w Polsce jest najlepszy do skrzyni biegów w dislu
4)Widziałem Galanta KRZYŻAKA - Jeździ
sampler - 21-10-2007, 21:43
Zacznij od sprawdzenia swiec zarowych. Ewentualnie odpowietrznie ukladu paliwowego. Jak nie pomoze dopiero wtedy wtryski.
Anonymous - 28-10-2007, 21:00
Sprawdziłem świece żarowe już wcześniej gdyż się przepalały. Kupiłem teraz 4 polskie i naprawde lepiej pali. Jednak nadal trzeba trochę pokręcić. Jutro mam zamiar wymienić filtr paliwa i zobaczę jak dalej będzie się to układać gdyż nadal żuca silnikiem jak zapale go na zimno. w Następnym tygodniu udam się do serwisu w Olsztynie i dam do zbadania końcówki wtrysków i ciśnienia na cylindrach.
sampler - 28-10-2007, 21:28
Polskie ? Jakie dopasowales Do galanta pasuja tylko japonskie. Pamietaj ze powinny byc swiece szybko grzejne. Dasz swiece ktora grzeje 10 s zamiast 5 i juz bada klopoty. Mie wiem jak w 2.0 TD wyglada grzanie swiec przed odpaleniem i po odpaleniu. Ale z doswadczen z moim silnikiem wiem ze to wazne.
Przy wymianie filtru paliwa pamietaj zeby odpowietrzyc uklad paliwowy. Sam sie nie odpowietrzy.
Krzyzak - 29-10-2007, 18:46
malamb, ja tez pozdrawiam wasza trojke
a zeby byc w temacie - posluchaj samplera i sprobuj wymienic na swiece NGK lub Denso do tego silnika, to naprawde bardzo wazne
Anonymous - 31-10-2007, 00:04
Miałem 2 komplety NGK i ciągle się przepalały - to jedna to dwie. Zaproponowano mi przypadkowo polskie 25 zł. szt. Wziełem 1 dołaczyłem do 3 ngk i tak przez 4 miesiące nic jej nie było. Elektryk ( dość dobry) stwierdził, że elektryka jest dobra, czujnik włancza świece nanokoło 5 sekund nattępnie wyłancza. Na polecenie elektryka dokupiłem kolejne 3 polskie i na razie nic się nie przepala. Na polskich jak i na NGK są te same parametry. w następnym poście napiszę coś więcej o nich gdyż opakowanie mam w garażu i nie chce mi się teraz tam lecieć.
2) pytanko - jak odpowietrzyć układ paliwowy po zmianie filtra i którendy wlewa się olej do skrzyni biegów
Marcino - 31-10-2007, 07:51
malamb napisał/a: | Którędy wlewa się olej do skrzyni biegów |
Olej do skrzyni wlewamy przez korek poziomu oleju jest z boku, wlewasz az bedzie pełno, około 2-2.2 litra.
sampler - 31-10-2007, 12:40
Ja natomiast zastosowalem japonskie swiece EIKO i dzialaja juz ponad rok.
[ Dodano: 01-11-2007, 11:45 ]
Odpowietrzenie:
Jak odpowietrzyc...
Anonymous - 10-11-2007, 22:47
Olej w skrzyni wymieniony- dzięki za podpowiedź. Mam nadziejęże w zimę przy dużych mrozach dźwignia zmiany biegów będzie chodziła lżejk.Wymieniłem też olej w silniku, filtr paliwa. Z tym ostatnim nie miałem problemu z zapowietrzeniem. Nowy filtr do pełna zalałem ropą i wkręciłem na miejsce- misiek nawet nic nie odczół.
Nie ustają jednak problemy z paleniem na zimno trzeba sporo pokręcić a po zapaleniu silnik pracuje jakby na 3 gary( co pare sekund żuca nim dopuki się troche nie rozgrzeje. Czy to może być końcówka wtrysku????Wydaje mi się , że za mocno leje i nie nadąża ze spalaniem w cylindrze
Anonymous - 19-11-2007, 12:39
filtr kabinowy w kabienie od strony pasazera za schowkiem -- wiem bo mówił mi mechanik u którego wymieniałem ale jak i co sie zdejmuje to juz nie powiem bo nie wiem
OLV - 22-11-2007, 15:17
malamb,
2) Gdzie w galancie znajduje się filter pyłkowy- musze go wymienić gdyż paruje mi szyba.
To jest przyczyna nadmiernego parowania przedniej szyby ??
To ciekawe
Czekam z niecierpliwoscia na opis jak sie dobrac do tego filtra
akbi - 22-11-2007, 15:26
OLV napisał/a: | Czekam z niecierpliwoscia na opis jak sie dobrac do tego filtra |
jest pod schowkiem ... tym dużym od strony pasażera
Anonymous - 23-11-2007, 09:35
malamb napisał/a: | Miałem 2 komplety NGK i ciągle się przepalały - to jedna to dwie. Zaproponowano mi przypadkowo polskie 25 zł. szt. Wziełem 1 dołaczyłem do 3 ngk i tak przez 4 miesiące nic jej nie było. Elektryk ( dość dobry) stwierdził, że elektryka jest dobra, czujnik włancza świece nanokoło 5 sekund nattępnie wyłancza. Na polecenie elektryka dokupiłem kolejne 3 polskie i na razie nic się nie przepala. Na polskich jak i na NGK są te same parametry. w następnym poście napiszę coś więcej o nich gdyż opakowanie mam w garażu i nie chce mi się teraz tam lecieć.
2) pytanko - jak odpowietrzyć układ paliwowy po zmianie filtra i Którędy wlewa się olej do skrzyni biegów |
Mam prosbę do Malamba, napisz coś więcej o tych polskich świecach żarowych.
Anonymous - 25-11-2007, 14:03
polska świeca żarowa- firma " ad" model świecy AS 85 CARLIC, naklejony na opakowaniu numer katalogowy AD12 8614
[ Dodano: 25-11-2007, 14:10 ]
polska świeca żarowa- firma " ad" model świecy AS 85 CARLIC, naklejony na opakowaniu numer katalogowy AD12 8614, opakowanie świecy granatowo-czerwone. Wszystkie te dane odczytałem z opakowania, gdyż mocno pada i nie chce mi się teraz iśc na dwór wykręcać świecy. Ja kupowałem na zamówienie były tego samego dnia
Anonymous - 30-11-2007, 13:57
Dzięki za odpowiedź.
Pozdrówko!
|
|
|