To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[92-96]Lancer CB0 - Silnik 'świerszczy" na niskich obrotach

Anonymous - 22-10-2007, 12:27
Temat postu: Silnik 'świerszczy" na niskich obrotach
Od paru miesięcy silnik "świerszczy" przy niskich obrotach (przy obciążeniu).Np. jadąc 40km/h na 3 biegu jak mu dam ostrzej gazu to wydaje takie dźwięki, ogólnie jest słabszy niż był. Również obroty na luzie ma niskie, na dobrze nagrzanym silniku. Co może być przyczyną???
Hugo - 22-10-2007, 13:36

Mi to wygląda na rozregulowane zawory. Jak auto zapala?
Anonymous - 22-10-2007, 16:41

Rzeczywiście, nie dodałem że silnikiem trzeba trochę pokręcić żeby zapalił. Jak wygląda regulacja zaworów w tym miśku? Jest wogóle taka możliwość???
Hugo - 22-10-2007, 23:09

cyprys4 napisał/a:
Rzeczywiście, nie dodałem że silnikiem trzeba trochę pokręcić żeby zapalił
Na zimnym czy rozgrzanym silniku?
cyprys4 napisał/a:
Jak wygląda regulacja zaworów w tym miśku?
Luzy zaworowe regulowane są ręcznie.
cyprys4 napisał/a:
Jest wogóle taka możliwość???
Jeszcze jak :mrgreen:
Anonymous - 23-10-2007, 08:24

Na zimnym silniku ciężko zapala, choć na ciepłym też nie jest to tak jak powinno być. A za regulację luzu zaworów można się samemu zabrać, czy raczej szukać warsztatu w którym to zrobią ? (u mnie w mieście raczej japońców nie robią :( )
Hugo - 23-10-2007, 08:40

Zawory wyregulujesz sam. Wejdź na stronę kolegi Krzyzaka i tam znajdziesz instrukcję jak to zrobić.
Anonymous - 23-10-2007, 09:00

Wielkie dzięki Hugo:) Dam znać jak się za to zabiorę.
qpal - 23-10-2007, 13:10

Co tak wszyscy upierają się przy zaworach? Z postu wnioskuje, że dzieje się to od jakiegoś czasu. Pytanie czy stało się to nagle, czy efekt narastał. Ja bym zajrzał pod maskę, i poszukał nieszczelności w układzie zasilania. Po prostu może łapie gdzieś lewe powietrze. Objawy do tego pasują. A swoją drogą, co oznacza świerszczy? Cyka, tyka, pogwizduje? Metaliczne cykanie lub tykanie z okolic głowicy to mogą być zawory. Każdy inny dźwięk, zazwyczaj sugeruje coś innego. Zawory nie rozregulowują się od tak, po prostu i momentalnie, musiało się coś sp***ć, może łożysko na dźwigni?
Hugo - 23-10-2007, 13:25

qpal, koszt regulacji zaworów jest żaden. Tym bardziej jeśli zrobisz to samemu. I napewno nic nie zaszkodzi.
Co do tematu to ja mam jakiegoś "świerszcza" w okolicach lewego nawiewu jak przyśpieszam. I nie wiem co to może być, ale się już prawie przyzwyczaiłem :wink:
qpal napisał/a:
Zawory nie rozregulowują się od tak, po prostu i momentalnie
Mogą, np. eksploatując nieodpowiednio auto na LPG.
Anonymous - 23-10-2007, 22:48

Tu jest opis tego po czym mniej więcej to się zaczęło dziać: http://www.mitsubishi-gra...ighlight=#72957 A tego świersza trudno mi opisać. To na pewno nie taki dźwięk jak typowe klekotanie zaworów. Powiem tylko tyle, że kiedyś parę razy zdarzyło mi się zatankować kiepskie paliwo (w Fordzie) i dźwięk był taki sam jak teraz w miśku. Ale teraz to nie wina paliwa, bo tankuję go na różnych stacjach, i to solidnych.
Hugo - 24-10-2007, 01:47

cyprys4 napisał/a:
Powiem tylko tyle, że kiedyś parę razy zdarzyło mi się zatankować kiepskie paliwo (w Fordzie) i dźwięk był taki sam jak teraz w miśku. Ale teraz to nie wina paliwa, bo tankuję go na różnych stacjach, i to solidnych.
A ja powiem tyle, że jakość paliwa może naprawdę rozchulać niezłą "orkiestrę" zaworów. Poza tym nieważne gdzie tankujesz, nie ma stacji "solidnych". Paliwo w Polsce jest do bani.
qpal - 24-10-2007, 12:39

HUGO zgadzam się z tobą w kwestii regulacji zaworów. Ale:
- CYPRYS4 nie napisał, że jeździ na gazie.
- koszt regulacji jest prawie żaden, pod warunkiem, że się potrafi, ma czym, ma gdzie + koszt nowej uszczelki pod klawiaturę. W każdym innym przypadku koszty, te materialne jak i emocjonalne zasadniczo się zmieniają.
Mam prawo mieć własne zdanie i nie obstaje uparcie przy kwestii regulacji zaworów, nie odrzucam jej, poszukuje innych możliwych przyczyn awarii, zawsze zaczynam od rzeczy na pozór błahych, gdyż one są przyczyną nienormalnej pracy w 99%
Naszym obowiązkiem jest pomóc cyprys4 a nie udowadniać wyższość świąt Bożego Narodzenia nad świętem Wielkanocnym. Ja widzę to tak:
- cyprys 4 - suszy mnie
- hugo- napij się wody
- qpal - a może jednak kanapeczkę?
- hugo do qpal- woda nic nie kosztuje, i nie zaszkodzi
- qpal do hugo - masz rację, ale kanapka może też pomoże

Hugo - 24-10-2007, 17:02

qpal, w żadnym wypadku nie podważam Twoich teorii. Każdy z nas może mieć rację.
qpal napisał/a:
+ koszt nowej uszczelki pod klawiaturę
Niekoniecznie. Ja regulowałem zawory i założyłem starą. Nadal jest sucho.
qpal napisał/a:
Mam prawo mieć własne zdanie
Jak każdy.
MisiekK - 24-10-2007, 18:58

Mam coś podobnego w Galancie 2,6V6'99 - swierszcz przy gwałtownym przyśpieszaniu w lewym nawiewie, spadek mocy i obroty jałowe przy automacie ok 500obr/min. Czasem zaczyna sie juz telepac.
Szukałem nieszczelnosci w dolocie powietrza bo miałem kiedyś takie objawy w Galaxy 2,8V6, ale nic nie znalazłem.

Anonymous - 13-05-2009, 14:28

Zawory wyregulowane, świerszczyk pozostał...


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group