To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Eclipse - Techniczne - [1G 90-94] Jedynka się blokuje, tulejki czy synchronizacja??

Anonymous - 24-10-2007, 19:43
Temat postu: [1G 90-94] Jedynka się blokuje, tulejki czy synchronizacja??
Z jedynką mam taki problem ze wciskam sprzeglo, próbuje wrzucic bieg i dzwingia staje mniej wiecej w polowie drogi.Na to zeby bieg wskoczyl sa dwa sposoby:
-Wrzucic dwójke,i potem spróbować jedynkę.
-Popuszczać sprzegło aż dzwignia wpadnie na swoje pożądane miejsce,jak sie to robi nie ostrożnie to lubi zgrzytnąć.
Temperatura oleju nie ma znaczenia. Problem wystepuje jedynie przy ruszaniu, redukcja dziala elegancko.
Co myslicie, synchronizacja to czy tulejki?

Hubeeert - 24-10-2007, 19:49

mitutoyo napisał/a:
synchronizacja
może
mitutoyo napisał/a:
czy tulejki
nie ma tulejek


Masz linki - sprawdź czy są wyregulowane odpowiednio

Anonymous - 24-10-2007, 20:00

Tylk czy przy synchronizacji nie powinno bardziej zgrzytac niz sie blokowac?
Linkami coś pokombiuje,moze beda jakies efekty, bo chodzi o te śruby rzymskie zaraz przy lewarku tak?

Anonymous - 24-10-2007, 20:53

mitutoyo, a przy skrzyni nie masz przypadkiem możliwości regulacji?
Anonymous - 24-10-2007, 21:08

Przy samej skrzyni nie widzialem bo nie szukałem, powinienem znaleźć takowe ?
Adaho_krak - 27-10-2007, 12:07

mitutoyo, to chyba tak przypadłośc Klipsa, ja też tak mam i z jedynką i z wstecznym. Trzeba wyczuć siłe i prędkość wrzucania i jakoś wskakuje. Teraz coraz rzadziej mi nie chce wchodzić, jeśli by synchronizator leżał, to by zgrzytało. Uważam że kwestia przyzwyczajenia, a jeśli chodzi o wsteczny to poprostu całkowity brak synchronizacji w konstrukcji skrzynki.
kiepuczi - 27-10-2007, 21:49

To jedna z wad skrzyek DSM zwlaszcza 1g, musisz nauczyc sie z tym zyc, wrzucanie biegow pzrez dwujke pomaga to prawda.
Jest jedna szansa , nie gwarantuje poprawy w 100% ale moze znacznie pomoc. Olej BG synchroshift II.

viader - 28-12-2007, 19:37

Dziś zmieniłem sprzęgło i nie mogę teraz wrzucić 1 biegu. Przed wymianą bieg czasem się przyciął ale generalnie wchodziłe lekko, teraz nawet na siłę nie wchodzi, przez 2 bieg też nie chce. Co mogli zwalić? Źle wyregulowane wodziki czy co innego? Zalali mi też olej 75w80, może być winowajcą czy raczej nie w tym problem? Jutro jadę do nich niech poprawiają ale na co mam zwrócić uwagę?
Adaho_krak - 29-12-2007, 18:10

viader napisał/a:
Zalali mi też olej 75w80


No to już wiesz, olej 75W80 to olej półsyntetyczny, za gęsty szczególnie przy niskich temperaturach. Wymień olej w skrzyni na BG synchroshift II najlepszy choć drogi i dostępny tylko na allegro lub u Kiepucziego, lub na Mobil MOBILUBE 75W90, ja na takim śmigam i jest OK, a dostępny bez większych problemów i cenowo nienajgorzej.

Anonymous - 29-12-2007, 19:12

Tego Mobila bym odpuścił, po przejściu na Redline MTL jest straszna róznica
piotruś - 29-12-2007, 21:43

Adaho_krak napisał/a:
viader napisał/a:
Zalali mi też olej 75w80


No to już wiesz, olej 75W80 to olej półsyntetyczny, za gęsty szczególnie przy niskich temperaturach. Wymień olej w skrzyni na BG synchroshift II najlepszy choć drogi i dostępny tylko na allegro lub u Kiepucziego, lub na Mobil MOBILUBE 75W90, ja na takim śmigam i jest OK, a dostępny bez większych problemów i cenowo nienajgorzej.
no kolego poprzedni twój post mówi całkiem co innego . znaczy masz problemy z biegami to jak to jest ? ........ja z kolei jeszcze nie miałem żadnych problemów z wrzucaniem biegów , no chyba że wpycha się je na siłę to są jakieś zgrzyty .zresztą drobne usterki zdażają się nawet w nowych autach . :mrgreen: :mrgreen:
viader - 29-12-2007, 22:41

Podobno mam luzy na wodzikach, których nie da się zlikwidować bez wymiany. Inne biegi wchodzą tak jak wcześniej, więc to nie jest wina oleju, że jedynka nie wchodzi. A jakbym miał teraz wydać 300zł na olej to wolę dołożyć 500 i szukać skrzyni w dobrym stanie, bo moja to już tragedia. Jak zlewali stary olej to wylała się srebrzanka :(
Anonymous - 30-12-2007, 13:11

Prosze mi wytłumaczyć co to te wodziki są. Czy to sa po prostu te pręty ktore ida od lewarka do skrzyni? gdzie tam moze sie zrobic jakis luz?
Tak swoja drogą, kiedys myslalem ze jak pokrece tymi rzymskimi śrubami przy lewarku to cos sie zmieni,niestety one są w stanie jedynie ustalic polozenie samego lewarka, nie wplywają ani troche na łatwość/trudność wrzucania poszczególnych biegów.

Anonymous - 30-12-2007, 13:39

mitutoyo, wodziki są w skrzyni i odpowiadają za przesuwanie kół zębatych po wałkach.
viader - 30-12-2007, 16:18

No u mnie cały lewarek lata sobie na wszystkie strony i chyba o te luzy chodzi.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group