Sigma/Diamante Ogólne - Skrzynka automatyczna w 3.0 /24v
Ryczymiś - 25-10-2007, 19:14 Temat postu: Skrzynka automatyczna w 3.0 /24v Witam szanownych kolegów.
Mam problem z automatem w sigmie, mianowicie objawia się tym że w czasie jazdy występuje chwilowy brak "ciągu" i tak jakby brakowało 4 biegu. Przy ruszaniu z miejsca muł jakby ruszał z wysokiego biegu.
Po postoju i lekkim przestygnięciu wraca do normy.
Na rozgrzanym oleju przy wrzucaniu biegu znaczne szarpnięcia.
W czym może być problem? Może któryś z Was spotkał się z czymś podobnym.
Będę wdzięczny za podpowiedź.
lukasz12 - 25-10-2007, 20:07
A czy wspomniany efekt gubienia biegu występuje jak wyłączysz OD przyciskiem na dźwigni biegów? Jeśli przestaje to na pewno masz zajechane sprzęgło OD. Szarpanie może być związane z zanieczyszczoną płytką skrzyni albo uszkodzonymi elektrozaworami, ogólnie to sytuacja niegodna pozazdroszczenia i bądź przygotowany na remont skrzyni albo wymianę (bo cała skrzynka kosztuje 1000-1500 zł) a remont to ciężko przewidzieć ale warsztaty od automatów sie cenią
Ryczymiś - 25-10-2007, 21:46
Włączanie i wyłączanie OD nie ma wpływu na pracę skrzyni, wydaje mi się, że już wiem co to jest.
Zczytałem sobie kody błędów z kompa skrzynki i wychodzi na uwalony nadajnik impulsów.
Jutro postaram się pomierzyć oporności według serwisówki, mam nadzieję że to tylko to.
[ Dodano: 30-10-2007, 18:00 ]
No to jest aktualnie tak: po wyłączeniu OD zmienia do 3 normalnie, po wlączeniu do 3, przełącza na 4 brak powera rosną obroty auto nie jedzie.
Wymieniłem tarcze sprzęgła OD komplet, stare w stosunku do nowych o 0,5mm cieńsze i przypalone.
Zmontowane bez efektu dalej do 3 a potem kicha.
Sprawdziłem sprawność i działanie nadajników impulsów OK zawory sterujące parametry i działanie OK,
jak to dalej ugryźć? Jeśli ktoś ma jakieś pomysły to proszę o podpowiedź.
Slaw - 05-11-2007, 10:55
Hej a na pewno tarczki dobrze ułożyłeś z odpowiednimi przerwami,mogą być też uwalone czujniki te które z czytują obroty.A ważne też jest sprawdzenie tego siłownika pod tarczkami pod ciśnieniem musi się ruszać i wtedy je zapina
Ryczymiś - 05-11-2007, 18:58
Co do tarczek luz jest ograniczany przez pierścień zabezpieczający wynośi tyle ile mówi manual tj. od 0,6 do 0,8mm. Siłwnika nie sprawdzałem. Nadajniki impulsów są w porządku, mają właściwe parametry i przy uruchomionym silniku generują napięcia zgodne z tymi podanymi w manualu.
Dzisiaj zauważyłem taki objaw. Po dłuższym postoju z prcującym silnikiem (skrzynia w trybie N) po włożeniu Driwe auto ruszało tak jak by z dwójki lub trójki. Poza tym zauważyłem dziwny odgłos przy zatrzymniu np. na światłach, słychać to jak panewkę główną silnika z tym że cichnie po wrzuceniu na "N", czyli musi chyba to dobiegać ze skrzyni.
Jutro zamierzam rozebrać jeszcze płytę zaworów sterujących i sprawdzić wszystkie przeloty może się coś zatkało. Jeśli nie pomoże to wymiana skrzyni. Znalazłem już skrzynkę za rozsądne pieniądze tyle że od Hiundai Sonata i gnębi mnie czy będzie na 100% pasować. Chociaż z drugiej strony ten sam typ, jeśli ktoś przerabiał podobną zamianę to proszę o uwagi.
Slaw - 05-11-2007, 20:18
być może siada Ci konwerter.Skrzynię lepiej rozebrać i zrobić niż kupić używaną w nie wiadomo jakim stanie
lukasz12 - 05-11-2007, 21:10
Ryczymiś napisał/a: | Co do tarczek luz jest ograniczany przez pierścień zabezpieczający wynośi tyle ile mówi manual tj. od 0,6 do 0,8mm. Siłwnika nie sprawdzałem. Nadajniki impulsów są w porządku, mają właściwe parametry i przy uruchomionym silniku generują napięcia zgodne z tymi podanymi w manualu.
Dzisiaj zauważyłem taki objaw. Po dłuższym postoju z prcującym silnikiem (skrzynia w trybie N) po włożeniu Driwe auto ruszało tak jak by z dwójki lub trójki. Poza tym zauważyłem dziwny odgłos przy zatrzymniu np. na światłach, słychać to jak panewkę główną silnika z tym że cichnie po wrzuceniu na "N", czyli musi chyba to dobiegać ze skrzyni.
Jutro zamierzam rozebrać jeszcze płytę zaworów sterujących i sprawdzić wszystkie przeloty może się coś zatkało. Jeśli nie pomoże to wymiana skrzyni. Znalazłem już skrzynkę za rozsądne pieniądze tyle że od Hiundai Sonata i gnębi mnie czy będzie na 100% pasować. Chociaż z drugiej strony ten sam typ, jeśli ktoś przerabiał podobną zamianę to proszę o uwagi. |
Jaka to SONATA? W starej sonacie była skrzynka F4A23 - niestety to jest inny model niż F4A33. Osobiscie bym nie ryzykował bo moze chodzić trochę a później nagle bum i po zabawie [skąd ja to znam ?]
Ryczymiś - 05-11-2007, 21:48
Sonata rocznik 95 i z tego co wiem ma F4A33.
Jeszcze jedno pytanie czy F4A33 stosowane w różnych modelach samochodów mają taki sam kołnierz mocujący do silnika?
Anonymous - 06-11-2007, 09:16
Witam
Mam dokładnie ten sam problem !!!! 3 miechy temu wymieniałem silnik (na starym skrzynia chodziła idealnie) po wymianie silnika na zimnej skrzyni terz pojawiało sie stukanie a od wczoraj w/w problem - czy przy zakładaniu skrzyni mogli cos tam zepsuć ???
Ryczymiś - 06-11-2007, 18:01
Co do montażu skrzyni to raczej nic tam się skopać nie da, jedyną możliwością mogą być niedokręcone śruby.
zbyszek05 - 06-11-2007, 18:05
a jak by było ze skrzynką 6-biegową od GT?
Ryczymiś - 06-11-2007, 18:39
Panowie! Powtórzę się jeszcze raz, czy ktoś wie na pewno czy skrzynia od wersji 12V pasuje do wersji 24V.
Szczerze liczę na odpowiedź.
Slaw - 06-11-2007, 19:28
witam.mechanicznie pasuje ,może różnić się półosiami zależy to od rocznika(inna średnica dyfra) no i oczywiście płytę sterującą trzeba swoją wstawić
Ryczymiś - 07-11-2007, 12:37
Dzięki za odpowiedź. Mam nadzieję, że jednak będzie pasować jakby co to przełożę dyfer
Anonymous - 07-11-2007, 15:14
Witam
Byłem dziś w serwisie skrzyń automatycznych w Sosnowcu ASB Palka - zna ktoś może ten servis ???
Gościu powiedział mi że dwa tygodnie temu robił taką Sigme z identycznymi objawami i powiedział że strzelił TŁOK OD 4 BIEGU - za wymiane powiedział 700 zł
[ Dodano: 07-11-2007, 15:15 ]
Jeszcze jedno
Czy do sigmy z autoamatem da się bez problemu założyć manuala ???
|
|
|