To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - Techniczne - [Cari 1.8 GDI] problem z silnikem GDi carisma

Anonymous - 26-10-2007, 21:39
Temat postu: [Cari 1.8 GDI] problem z silnikem GDi carisma
witam jestem nowym tutaj na forum tak jak posiadaczem carismy GDI . moj problem jest nastepujacy a wiec gdy silnik sie rozgrzeje to niemoge nim praktycznie jechac bo go szarpie tak jakby niedostawal paliwa! too jest takie chwilowe i znow autko jedzie i znow to samo i tak w kolko :( !! a przy mocniejszym wcisnieciu gazu zapala sie kontrolka silnika , puszczam i gasnie! pomuznie mi do najbliszego servisu mitsu mam okolo 70 km i nieda rady autkiem jechac bo szarpie. z gory dziekuje pozdrawiam
:( :(

Anonymous - 26-10-2007, 22:14

skontaktuj się z użytkownikiem forum Bartek, z tego co piszesz wyciada Ci elektroniczna przepustnica. I żadne ASO Mitsubishi tego Ci nie naprawi. Oni jedynie to wymieniają. A nowa kosztuje ok. 8 koła :wink:
maxwell61 - 26-10-2007, 22:46

grzechu1,
1. kiedy czyściłeś przepustnice???
2. kiedy wymieniales przewody WN i świece??

ja obstawian zasyfiona przepustnica

turek61 - 26-10-2007, 23:35

cy_cek napisał/a:
A nowa kosztuje ok. 8 koła

nie przesadzaj za 2 tys. można dostać nówkę.
grzechu1,
napisz więcej o Cari bo faktycznie mało informacji podałeś.Co wymienialeś, ile przebiegu itp.

saphire - 27-10-2007, 07:19

Wypadało by też podpiąć się do kompa i sprawdzić jakie kody usterek wystąpiły. Po co kombinować w ciemno.
Anonymous - 28-10-2007, 09:39

Cari 1.8 GDI 1998r 195 tys km przebiegu przepustica czyszczona niedawno, swiece wymienione 2 tyg temu na orginalne Ngk przewody niewymieniane bo tam sa fajkocewki!! jak juz wspomnialem do najbizszego aso mam 70 km i nieda sie jechac tym samochodem a o przyspieszaniu niema mowy bo szarpie jak nieopamietana przy mocniejszym wcisnieciu pedalu gazu. jakby bylo odciete paliwo na moment wtedy apala sie kontrolka silnika a jak puszam gaz to przeztaje swiecic!! pozdrawiam
ps dodam ze przy wymianie swiec jedna z nich byla mokra tak jak by olejem

saphire - 28-10-2007, 10:33

Obstawiam problem z ciśnieniem paliwa - albo pompa niskiego albo wysokiego ciśnienia aczkolwiek możesz spróbować wymrygać kontrolką CE jaki jest kod usterki - wyłączasz silnik, spinaczem zmostujesz w złączu diagnostycznym pin 1 i 4 włączasz stacyjkę i zliczasz długi i krótkie błyski kontrolki silnika. Problem tylko w tym ze w niektórych GDI to nie działa ale jak będziesz miał farta to ci wymryga kod usterki. Jak nie będziesz miał farta to czeka cię dojazd do ASO niestety.
Anonymous - 28-10-2007, 11:18

a gdzie znajde to zlacze diagnostyczne?? pozdrawiam
saphire - 28-10-2007, 12:57

Pod kierownicą, pod jej kolumną tuż nad prawym goleniem kierowcy - tak między kostą a kolanem po prawej. Zanurkuj tam a znajdziesz.
turek61 - 28-10-2007, 13:23

saphire, wszystkie objawy wskazują na Twoją diagnozę ale chciałbym wiedzieć jakie byłyby objawy zapchanego filtra paliwa ?
Anonymous - 28-10-2007, 14:39

pogadaj z Bartkiem. Wydaje mi się iż przepsutnica padła lub pada. Norma w tych autach. Bartek umie to naprawić. Komp jest w trybue awaryjnym i nie jedzie. :)
mlun - 28-10-2007, 14:41

Zauważcie że przy 150 zalecana jest wymiana filtra paliwa. Sami wiecie dotego jaki syf może trafić do naszego baku.moze poprstu filtr przypchany? To chyba by było najtańsze rozwiązanie.
Robson86 - 28-10-2007, 14:48

cy_cek napisał/a:
Norma w tych autach

eee a w cale nie :P :P
poprostu jesli jezdzi sie na zapchanej lub zasyfionej przepustnicy to owszem moze sie "zepsuc"...
Pozdroo

Anonymous - 28-10-2007, 16:39

saphire napisał/a:
Obstawiam problem z ciśnieniem paliwa - albo pompa niskiego albo wysokiego ciśnienia aczkolwiek możesz spróbować wymrygać kontrolką CE jaki jest kod usterki - wyłączasz silnik, spinaczem zmostujesz w złączu diagnostycznym pin 1 i 4 włączasz stacyjkę i zliczasz długi i krótkie błyski kontrolki silnika. Problem tylko w tym ze w niektórych GDI to nie działa ale jak będziesz miał farta to ci wymryga kod usterki. Jak nie będziesz miał farta to czeka cię dojazd do ASO niestety.



zloczylem te dwa piny i wymrugalo mi dwa kody 12 i 56 ! co to moze oznaczac dziekuje

saphire - 29-10-2007, 07:42

Wg. Autodaty:

P0012 = Camshaft position (CMP), intake/left/front, bank 1 - timing over-retarded - valve timing, engine mechanical fault, CMP actuator -> albo walnięty czujnik położenia wałka albo przeskoczył pasek i wałek o ząbek lub więcej się późni - skontrolować ustawienie rozrządu

P0056 = Heated oxygen sensor (HO2S) 2, bank 2, heater control - circuit high -> przepalona grzałka sondy lambda? - omomierzem sprawdzić obwód grzałki

Proponuję też sprawdzić w Workshop Manualu czy takie same są wyjaśnienia tych kodów (akurat nie mam go pod ręką)



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group