[92-96]Colt CA0 - [CA1A 1.3] Czy to normalne przy hamowaniu?
JayChyl - 28-10-2007, 14:43 Temat postu: [CA1A 1.3] Czy to normalne przy hamowaniu? Powiedzmy że jade 120km/h. Z przodu jedzie najgorszy traktor i juz msuze szybko dochamować na 40km/h. bo wyprzedzic nie moge w tym momencie. Podczas takiego szybkiego hamowania tak dziwnie słychać w hamulcach jaby cos trząsło.
Tak ma być? Nie wiem kiedy byl wymieniany ten plyn hamulców ale niebawem go wymienie.
Anonymous - 28-10-2007, 15:06
Drga Ci pedał hamulca mówiąc w skrócie?
JayChyl - 28-10-2007, 15:18
Eee nie, takie drgania jakby słychac dobiegające z hamulca. ciezko to opisać. Samochod dostaje wtedy lekkich drgan. To wystepuje tylk owteyd gdy msuze szybciej zaczac hamowac przy takiej predkosci.
Anonymous - 28-10-2007, 17:06
Odksztalcone tarcze. Jeszcze jedno masz ABS?
JayChyl - 28-10-2007, 17:57
Nie ma ABS. Mechanik mowil ze tarcze w porzadku, i ze jeden hamulec chyba lewy tylni słabiej hamuje ale to mały problem. Może to dla tego? (Mechanik co robił przegląd techniczny)
Anonymous - 28-10-2007, 18:20
Masz zwichrowane tarcze. Na oko tego żaden mechanik nie stwierdzi - no chyba, że tarcze mają w przekroju kształt litery S. Czeka Cię albo przetoczenie (jeśli tarcze nadają się jeszcze do przetoczenia) lub wymiana na nowe. A skoro mechanik twierdzi, że gorsze na jednej stronie hamowanie to nei problem, natychmaist zmiań mechanika. Za nierównomierne hamowanie Twoje auto nie zaliczy badań technicznch. Mam na myśli naturalnie prawidłowe badania w stacji diagnostycznej, a nie u znajomego diagnosty, który dopuści do ruchu wszystko, co nei ma gąsiennic i waży poniżej 60 ton.
Anonymous - 28-10-2007, 18:25
Nawet odksztalcenie okolo 0.01 moze powodowac wibracje na hamulcach. Jesli mechanik to "widzi" to jak koledzy mowia - zmien mechanika. Jako rozwiazanie proponuje przetoczyc tarcze albo jej poprostu wymien (jesli sa kiepskiej jakosci).
Anonymous - 28-10-2007, 19:01
Przetoczenie też daje połowiczne rezultaty bo tarcze pod wpływem temperatury ponownie się odkształcają więc najlepiej wymienić:)
Anonymous - 28-10-2007, 19:38
Przetoczenie tylko zmniejsza ich powierzchnie ale to nie jest ze talwiej je odksztalcic. Jesli tarcze sa odpowiedniej grubosci i nie sa za mocno pordzewiale to zdecydowanie taniej mozna to zrobic poprzez przetoczenie zamiast odrazu wymieniac...
Ale kazdy robi co uwaza za sluszne.
londolut - 28-10-2007, 19:42
Tez miałem taki problem a tarcze miałem jeszcze lekko skorodowane, wymieniłem klocki i dalem tarczki do przetoczenia (para 40pln) i wózek teraz hamuje jak na colta przystało Radze zaczac od tego powinno podziała o ile tarcze nie maja bicia.
Anonymous - 11-11-2007, 23:59
Moim zdaniem to też wina tarcz ale w miśku są grube i nie powinny sie łatwo odkształcać. Może zbyt twarde klocki spowodowały przegrzanie i odkształcenie tarcz.
Anonymous - 12-11-2007, 20:30
jak kupiłem swojego miśka też miałem taki problem - jakiś wariat przy wymianie tarcz nie wymienił klocków i na tarczach z czasem zrobił się rant po zewnętrznej, o szerokości ok 5mm. Tarcza się dotarła, rant powstał, i klocki zaczęły hamować po tym rancie... wibracje były odczuwalne już od 70km/h.
Przetoczyłem tarcze, załozyłem nowe klocki i problemu zero.
JayChyl, sprawdź czy u Ciebie nie powstał rancik,czy klocki dociskają całą swoją powierzchnią. Inna opcja to że przy rozgrzanych tarczach mogłeś wjechać w kałuże i tarcze troche spuchły..
JayChyl - 12-11-2007, 23:25
A jaki proponujecie płyn hamulcowy? Niebawem wymienie klocki i przetocze tarcze.
Slyszalem ze plyny z klasy DOT-5 sa najlepsze. Motul firma
Krzyzak - 13-11-2007, 17:39
JayChyl napisał/a: | Slyszalem ze plyny z klasy DOT-5 sa najlepsze. Motul firma |
Poprawka - DOT 5.1, bo 5-tka zezre gumowe koncowki przewodow i uszczelnienia pompy.
JayChyl - 15-11-2007, 10:43
Nom, to druga poprawka wieć biore 5.1
Dzieki . aktualnie w moim plynie znajduje sie 1 % wody.
|
|
|