To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - Techniczne - [Cari 1.8 GDI] silnik szarpie i Bóg jeden raczy wiedzieć cze

Anonymous - 29-10-2007, 00:06
Temat postu: [Cari 1.8 GDI] silnik szarpie i Bóg jeden raczy wiedzieć cze
Witam ! (mitsubishi 1.8 GDI 1998r) (130 tyś.)
R A T U N K U !!!!
Samochód juz pół roku nie działa, żaden mechanik nie daje rady, serwis nie daje rady (pompa za 4,5 tyś a jak nie pomoże to metodą prób i błędów a Ty płać !)-mówią-.
PROBLEM !
szarpie na zimnym silniku przy 4 tyś. obrotów rozpędza się max. do 80 km/h, odpola po trzecim czwartym przekręceniu kluczyka, obroty na jałowym biegu 100 - 200 skaczą, po przejechaniu i rozgrzaniu silnika brak siły(ledwo się toczy), jakiekolwiek przyciśnięcie pedału gazu kończy się duszeniem i szarpaniem silnika oraz zapaleniem kontrolki chek engine. Mechanik przeczyścił przepustnicę, wymienił filtr powietrza i filtr paliwa, świece, pompę wysokiego cisnienia, pasek rozrządu, czujnik cisnienia paliwa. Niepowinienem, ale nie wiedziałem jakiś czas lałem "ruskie" paliwo. Pomózcie bo samochód będę musiał rozsprzedać na części.[b]

Anonymous - 29-10-2007, 00:15

Czy chocby jeden z tych mechanikow uzyl skanera do twojego samochodu? Bo jesli nie to zdecydowanie wywaliles swoje pieniadze.

Z tego co mowisz to mi mowi ze masz niewlasciwa mieszanke. Komputer zle dozuje ilosc powietrza i paliwa. Dodajesz gazu a on albo nie daje paliwa albo powietrza i sie dusi. Czy jestes w stanie wyczuc wiecej smor spalin jakby mial nieprzepalana dawke paliwa?

Ja podejrzewalbym dwa elementy:
1. Zapchany katalizator i madmierne cisnienie zwrotne powoduje ztlamszenie silnika.
2. Uszkodzony przeplywomierz. To ten element przy filtrze powietrza. Podaje zla ilosc powietrza do kompa i komp wariuje.

Tak czy inaczej wazne jest aby ktos kto sie na tym zna zeby zeskanowal ci kompa i sprawdzil odczyty pewnych sensorow. Dopiero po tym decydowac sie na wydawanie kasy na naprawy. A jesli jedziesz do mechanika i ze "sluchu" mechanik mowi ci ze to jest do wymiany to wsiac w swoj samochod i jedz do nastepnego ktory ciebie lepiej potraktuje.

Jesli znajdziesz kogos kto ci twoj ECU zeskanuje to tu znajdziesz wiecej ludzi co ci pomoga lub przynajmniej nakieruja gdzie szukac.

Pozdrawiam.

saphire - 29-10-2007, 07:03

Skoro serwis nie daje rady to może napisz jakie kody usterek odczytali MUT'em w tym serwisie?
wazu - 29-10-2007, 09:28

Te objawy "pachną" mi uszkodzeniem przepływomierza, ale mogę się mylić, GDI to skomplikowany silnik :D
Anonymous - 29-10-2007, 11:37

Silnik podaje błąd 56 - czujnik ciśnienia paliwa.
saphire - 29-10-2007, 12:46

Nie koniecznie to o pompę czy czujnik ciśnienia może chodzić - jest jeszcze regulator ciśnienia paliwa - trzeba by sprawdzić jakie jest ciśnienie paliwa i ewentualnie ten regulator.
Anonymous - 30-10-2007, 12:54

a cha najważniejsze w serwisie mierzyli cisnienie na wolnych obrotach miał ok 4.0 natomiast po przycisnięciu gazu cisnienie spadało do 0.5.
Anonymous - 30-10-2007, 18:06

Masz na mysli cisnienie paliwa - tak? I to w serwisie? Hmmm wydawalo mi sie ze cisnienie powinno byc w tych samych granicach. Ewentualnie wieksze przy wyzszych obrotach. Tak jest u mnie... :doubt: :?
Anonymous - 28-11-2007, 21:27

udalo ci sie znalesc przyczyne tych szarpniec?? Pozdrawiam
Anonymous - 09-12-2007, 10:55

http://www.allegro.pl/ite...ilnik_gdi_.html
Anonymous - 10-02-2008, 20:29

Witam
Jestem świeżo upieczonym właścicielem Cari 1.8 GDI rok 98 i mam problemy z wolnymi obrotami.Wolne obroty są nierównomierne (od ok.300 do 800) ale nie gaśnie.Na wyższych obrotach podczas jazdy jest wszystko ok.Przeczytałem kilka wypowiedzi na ten temat i sam nie wiem co o tym myśleć-jedni piszą,że czyszczenie przepustnicy,,drudzy,że silnik krokowy
a jeszcze inni,że w 1.8 GDI nie ma silnika krokowego.
Jeżeli ktoś z Was wie w czym rzecz,to proszę o informację.
z góry dziękuję i pozdrawiam
Jurek

Robson86 - 10-02-2008, 20:38

jurasgaj, to jest wina brudnej przepustnicy. Wyczysc ja i bedzie gittara :)
Pozdroo

mlun - 10-02-2008, 20:40

Masz dobry wzrok jeśli widzisz tam 300 obrotów:P między 1k a tą cienką kreską jest 500 i jeąli msz coś pomiędzy tym to jest wszytsko ok. A na falujące obroty najprostrzą metodą jest wyczyszczenie przepustnicy.Jak to nie pomaga to brniemy dalej.
Anonymous - 10-02-2008, 20:55

napisałem ok.300 może to jest 400 nie wiem,ale że są nierówne to jestem pewien i że prawie do ok. 1000(może 900)
Robson86 - 10-02-2008, 20:57

jurasgaj napisał/a:
napisałem ok.300 może to jest 400

Kolega mial na mysli ze pomiedzy 0 a 1 na obrotomierzu jest jeszcze taka mala kreseczka tuż nad 0. I ona wlasnie oznacza 500obr/min. ...ale mniejsza z tym wyczysc przepustnice powinno pomoc :)
pozdroo



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group