To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Outlander II GEN Techniczne - Outlander - szum i stukot po wciśnięciu sprzęgła ??

Anonymous - 29-10-2007, 09:50
Temat postu: Outlander - szum i stukot po wciśnięciu sprzęgła ??
Witam,

Jestem szczesliwym posiadaczem nowego Outlandera. Wszystko super, tylko martwi mnie jednak jeden szczegół - przy zmianie biegów w góre (szczególnie to słychać przy tych niższych biegach) po wciśnięciu sprzęgła słychać szum, jakby "szorowanie" czegos (oraz spowalniające ogłosu uderzania czegoś), które po sekundzie, moze dwóch - ustaje.

I tak jest od samego początku, jak tylko wyjechałem z salonu... Nie wiem, czy to jakaś usterka, czy taka natura tego auta...
Posiadacze Outlandera - czy ktoś z Was się z czymś tkaim zetknał? Czy Wy słyszycie jakieś tarcie zaraz po wciśnięciu sprzęgła (przy zmianie biegów np z 1 na 2, lub z 2 na 3 ??)
Co to moze byc?

Dzięki za pomoc!


Pozdrawiam,
Sebastian




Witam ponownie !
Jak wspomniałem wcześniej jestem właściecielem Outlandera II-generacji-rocznik 2007
W nawiązaniu do szumów przy przełączeniu z biuegu I-go na II-gi i dalej wzwyż jest to szum metaliczny, jakby coś się tarło. Najwyrźniej słyszy się na biegach niższych, ale jest to bardzo delikatne w odczuciu.
chyba będę musiał się wybrać do serwisu.
Pozdrawiam

Student - 29-10-2007, 10:14

Może się skrzynia odkręciła od silnika :lol:

Ale na poważnie, masz nowego Outka to wal do serwisu, wsadź szefa z mechanikiem do samochodu i w trasę niech się wypowiedzą, zapłaciłweś kupę kasy i nie egzekfujesz swoich praw.

Mateusz - 29-10-2007, 21:16

sebi82, napisz czy jestes posiadaczem Outka I czy II generacji, ja mam II generacje i przyznam szczerze, ze dopoki nie zobaczylem Twojego posta nie myslalem ze to moze byc jakas usterka badz wada. Podczas zmiany w zakresie 1-2 czasem 3 bieg, faktycznie czuje i slysze lekkie szarpniecie, czy lekki zgrzyt- dosc trudne do dokladnego opisania dla laika. Jak napisalem do tej pory jakos nie zwracalem na to baczniejszej uwagi ale skoro temat sie pojawil pisze o tym i czekam na opinie innych.
pozdrawiam,
mateusz

Anonymous - 31-10-2007, 17:29

Mateusz napisał/a:
sebi82, napisz czy jestes posiadaczem Outka I czy II generacji, ja mam II generacje i przyznam szczerze, ze dopoki nie zobaczylem Twojego posta nie myslalem ze to moze byc jakas usterka badz wada. Podczas zmiany w zakresie 1-2 czasem 3 bieg, faktycznie czuje i slysze lekkie szarpniecie, czy lekki zgrzyt- dosc trudne do dokladnego opisania dla laika. Jak napisalem do tej pory jakos nie zwracalem na to baczniejszej uwagi ale skoro temat sie pojawil pisze o tym i czekam na opinie innych.
pozdrawiam,
mateusz


Mateusz, posiadam Outka II generacji. Proponuję i uprzejmie proszę, aby inni forumowicze posiadajacy Outlandera II ściszyli na moment swoje radia i przysłuchali się, czy słyszą coś niepokojacego zaraz po wciśnięciu sprzęgła (np przy zmianie z jedynki na dwojke).
W przyszłym tygodniu jadę do serwisu Mitsubishi, zeby jakiś mechanik posłuchał...ale mimo że autko na gwarancji, to boję się dać im grzebać w skrzyni... (jak już raz zaczną, to ...) . DLatego zależy mi na wypowiedziach innych posiadaczy Outka, czy to moze jest normalne ... aczkolwiek normlanym być nie powinno...

Pozdrawiam

rc4 - 31-10-2007, 17:55

Mateusz a może chodzi Ci o haczenie skrzyni biegów przy wrzucaniu 2-ki? u mnie było wyraźnie to odczuwalne, ale się tym nie przejmowałem bo wiem, że z czasem się ,,ułoży" i faktycznie po 12 tys. problem zniknął :roll:
Mateusz - 31-10-2007, 19:08

rc4, trudno mi dokladnie okreslic to "zjawisko", byc moze masz racje, jak napisalem do tej pory nie zwracalem na to uwagi zbytnio, majac nadzieje ze pewne dzwieki w noym samochodzie sa odczuwalne przez jakis czas. Nadal nie zamierzam nadmiernie panikowac, ale oczywiscie przy najblizszej okazji zajrze do serwisu aby zweryfikowac moje obserwacje.

Swoja droga mozesz napisac dwa slowa wiecej na temat objawu haczenia dwojki?
postaram sie zdjagnozowac w samochodzie.
pozdrawiam,
mateusz

Anonymous - 01-11-2007, 16:52

Sebi82, ja ma dokładnie to samo!

Szczególnie słychać przy zmianie z I na II i z II na III.
Myślałem, że jestem przewrażliwiony, ale mam te same objawy.

Za 3000 km mam pierwszy przegląd i wstrzymam się z reakcją, a potem będę robił dym :evil:

Anonymous - 09-11-2007, 08:54

Witam!

Panowie mam to samo, przejechane 350 km. Po wcisnieciu sprzegła słychać szum tak jak by cos się kręciło a jak prowadzę w butach z cienka podeszwą to czuć lekka wibracje na pedale sprzęgła. Wcześniej jeżdziłem OCTAVIA 4x4 z 6-biegową skrzynią i było to samo tylko bardziej słyszalne. W serwisie powiedzieli że ten typ tak ma :evil:

Myślę że nic z tym nie zrobią to jest wina gównianej skrzyni z VW.

tomekrvf - 09-11-2007, 09:31

art napisał/a:
Myślę że nic z tym nie zrobią to jest wina *cenzura* skrzyni z VW.

Outlander nie ma skrzyni z VW. Skrzynia jest japońskiej firmy AISIN

Anonymous - 09-11-2007, 15:24

art napisał/a:
Witam!

Panowie mam to samo, przejechane 350 km. Po wcisnieciu sprzegła słychać szum tak jak by cos się kręciło a jak prowadzę w butach z cienka podeszwą to czuć lekka wibracje na pedale sprzęgła. Wcześniej jeżdziłem OCTAVIA 4x4 z 6-biegową skrzynią i było to samo tylko bardziej słyszalne.


Art,

Czy u CIebie w Octavii ten problem był cały czas, czy może z czasem sie coś dotarło (wytarło)??

tomekrvf - 09-11-2007, 16:30

Panowie, z racji tego że jest to silnik diesla który generuje spory moment obrotowy a w związku z tym musi mieć docisk o znacznej sile docisku, część drgań silnika przenosi się po łożysku sprzęgłowym na pedał sprzęgła. Z tym nie da się nic zrobić.
Gene - 09-11-2007, 16:37

Myslisz, ze to az tak. Przeciez to sa nowe technologicznie auta nastawione na komfort uzytkownika. Ja w pojarce gdzie wibracje sa duzo wieksze nie mam takich akcji z pedalem sprzegla.
Anonymous - 09-11-2007, 16:37

tomekrvf napisał/a:
Panowie, z racji tego że jest to silnik diesla który generuje spory moment obrotowy a w związku z tym musi mieć docisk o znacznej sile docisku, część drgań silnika przenosi się po łożysku sprzęgłowym na pedał sprzęgła. Z tym nie da się nic zrobić.


Hmmm... Tylko czemu niektóre egzemplarze Outlandera II z takim samym silnikiem i skrzynia biegow maja ten problem a niektore nie?? Odkad rozpoznalem te usterke jezdziłem juz dwukrotnie samochodem testowym OUtlander II z salonu w ktorym kupilem auto i nie slyszalem najmniejszego niepokojacego odglosu po wcisnieciu sprzegla?
:?:

Anonymous - 09-11-2007, 22:47

U mnie po wciśnięciu sprzęgła jest cicho jak w ,,kościole''tzn nic nie szumi i nic nie stuka 14500km
tomekrvf - 11-11-2007, 22:26

Panowie, rozprawa na tema szumów i innych odgłosów wyrażana przy pomocy klawiatury komputera jest bez sensu :)
Druga sprawa, jedni nie słyszą(nie zwracają uwagi) na to co komuś innemu przeszkadza jak cholera a niekoniecznie musi oznaczać usterkę samochodu.
Gene napisał/a:
Myslisz, ze to az tak. Przeciez to sa nowe technologicznie auta nastawione na komfort uzytkownika. Ja w pojarce gdzie wibracje sa duzo wieksze nie mam takich akcji z pedalem sprzegla.

Myślę że te przenoszenie drgań ma związek właśnie z tą nowoczesnością. Out II ma centralny wysprzęglik, czyli siłownik sprzęgła naciska bezpośrednio na łożysko wyciskowe. W Sporcie masz normalną łapę sprzęgła i droga od łożyska do siłownika jest dość długa. Ale to tylko moje luźne przemyślenia.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group