Carisma - Techniczne - [Cari 1.6]Obroty
kristof - 29-10-2007, 20:22 Temat postu: [Cari 1.6]Obroty Witam
Więc tak mam dziwny problem, przejawia się on tym, że gdy stoję to obrotomierz spada do kreski nad 0 (głosuje że do 200), a gdy ruszam i zmieniam biegi to wskazówka przez jakiś czas stoi na max 1500 później gdy powinna być na 3k to nadrabia całe straty i staje na 4k. I tak na każdym biegu tj. do 4 ostatniego w mieście nie używam.
Najciekawsze jest to, że po wyjeździe z miasta i przejechaniu się drogą szybszego ruchu - tak do 100km/h - wsio się samo naprawiło i końcówkę trasy obroty wskazywał normalnie. Oczywiście wsio brałem na słuch i zachowanie autka, które mimo tego obrotomierza jechało normalnie i poprawnie reagowało.
Więc jeśli jest ktoś w stanie mi powiedzieć co jest grane z tym będę wdzięczny, albo gdzie spojrzeć i sprawdzić mocowanie kabli...
Z góry dziękuję za pomoc
Pozdrawiam
Krzychu
saphire - 29-10-2007, 20:55
Cienka kreska nad grubą zerowa to 500 więc jak masz trochę wyżej tej cienkiej to nie masz 200 tylko 600-700.
Może masz obrośniętą nagarem przepustnicę stąd dziwne zachowanie z obrotami. Kiedy ostatnio była czyszczona (o ile w ogóle kiedykolwiek była)?
maxwell61 - 29-10-2007, 20:55
kristof napisał/a: | (głosuje że do 200), | 500...
ale jak ruszasz to wskazówka dochodzi max do 1500 czy przy zmianie biegów spada do 1500???
kristof - 29-10-2007, 21:12
Cytat: | Może masz obrośniętą nagarem przepustnicę stąd dziwne zachowanie z obrotami. Kiedy ostatnio była czyszczona (o ile w ogóle kiedykolwiek była)?
_________________ |
Auto mam od 2tyg i na budziku ma około 140k km.. w sumie jest na gaz więc moge ją przeczyścić, z tym dużo roboty nie będzie.
Ale chodzi mi o to, że samochód mimo dziwnego zachowania obrotomierza idzie tak jak powinien. Tzn przejechałem nim z Krakowa do Poznania więc trochę osłuchałem się już w tym silniku tzn mniej więcej wiem jak pracuje przy jakich obrotach.
I jak jade to silnik 'mruczy' tak jak powinien przy odpowiedniej prędkości.
Tylko problem jest w tym że chłopak nie pokazuje obrotów adekwatnie do tego co w aktualnej chwili dzieje się pod machą -> dla przykładu jadę ~50km/h na trójce on wsazuje mi około 1k-2k RPM przyspieszę do 60-70 obroty skaczą do ponad 3k-4k gdzie powinien mieć około 2.5
a jak noge zdejmę z gazu i wyluzuję go to spada pod 0 RPM
Zawsze mysłałem że im bliżej 1 to ma więcej RPM niż zaraz przy 0..ta wskazówka spada na kreskę która jest około 1-2mm od 0 ) stąd te moje 200 -> w sumie dalej tego się trzymam.
A co do tej przepustnicy to jeśli autko ciągnie równo to chyba nie jest zawalona, ale imo ją wyczyszcze...tzn dam mechanikowi do zrobienia sam nie będę w nim grzebać bo jeszcze popsuje to cudo...
maxwell61 - 29-10-2007, 22:07
kristof napisał/a: | stąd te moje 200 | uparciuch ...500 i niestety tego nie zmienisz... myslalem że może ci sie sprzegło slizga ale jest to wykluczone raczej.... także udałbym sie do mechanika, ale przepustnice to dasz rady wyczyścić! krzyżak u siebie na stronie ma opisane jak to zrobic...tak te 50 - 70 zł zawsze w kieszeni...:D ...pozdro
kristof - 30-10-2007, 11:21
W sumie dziś po jeździe auto zachowywało się poprawnie -> tzn obrotomierz nie wariował, ale też nie stałem w korkach tak jak wczoraj
Więc pewnie się zabiore w piątek za czyszczenie tej przepstnicy, samodzielnie albo zdecyduje się na wywalenie nawet tej 100 i zrobienie tego fachowo
pozdro i dzięki za pomoc.
P.S. Dobra niech wam będzie jest tam 500...
|
|
|