[92-96]Colt CA0 - [ALL] z cyklu "coś szumi"
Anonymous - 30-10-2007, 07:55 Temat postu: [ALL] z cyklu "coś szumi" Witam,
Mam problem z szumem "czegoś".
Może troszkę opisu.
Najbardziej słychać go na 1 i 2 biegu, gdy zasprzęglę i samym gazem przyspieszam i zwalniam. Po rozsprzęgleniu i jeździe na luzie szum ustaje. I w zasadzie to dzieje się tak chyba na każdym biegu - tylko przy większej prędkości szum jest już zagłuszany.
Najpierw w warsztacie gość powiedział mi że to jednak łożyska się kończą. A że szumi tylko w sytuacjach opisanych powyżej, co ma związek z bezwładnością autka (nie do końca mnie przekonał, łożyska kół wg mnie inaczej szumią).
Byłem w ASO, i facet był ostro zdziwiony. Nie potrafił mi powiedzieć co jest nie tak (ale wykluczył koła). Mówił że pierwszy raz słyszy takie coś. Wprawdzie stwierdził że to pewnie jakieś łożysko w skrzyni, ale kazał dalej jeździć. A mnie już trafia szlag.
Czy możecie mi napisać co to może wg was szumieć? (i oczywiście koszt najlepiej)
A może to coś w sprzęgle?...
Anonymous - 30-10-2007, 08:19 Temat postu: Re: [CAO] z cyklu "coś szumi" mi to wyglada na lozysko oporowe sprzegla tylko ze odglos wtedy przypomina bardziej cwierkanie niz szum
cns80 - 30-10-2007, 08:24
A ja stawiam na łożysko wałka sprzęgła.
Hugo - 30-10-2007, 08:31
cns80 napisał/a: | A ja stawiam na łożysko wałka sprzęgła. | Ja też. Albo inne łożysko/a w skrzyni.
Anonymous - 19-05-2008, 11:07
Dobra, byłem poraz drugi w ASO. Diagnoza - sprzęgło do wymiany (dokładniej łożysko oporowe) oraz "jakieś" łożysko w skrzyni (nie znam się dokładnie, nie wiem czy bezpośrednio wewnątrz skrzyni czy w okolicach...). W każdym razie mechanik mówił, że padanie tego łożyska jest typowe dla CAO.
A zdiagnozował je, ponieważ po zasprzęgleniu (puszony pedał) słychać mocne szumy (lekko dodając i ujmując gazu - czyli hamując silnikiem w sumie)
Pytanie - o jakim łożysku mówił mechanik? (kupuję części teraz a nie mogę się do niego dodzwonić).
Czy chodzi o łożysko wałka sprzęgłowego? (tak stawia Japaneze)...
Porszę o szybkie odpowiedzi...
Anonymous - 19-05-2008, 11:30
swistak81, lozysko oporowe sprzegla, kazdy sprzedawca bedzie wiedzial o co chodzi
Hugo - 19-05-2008, 12:38
swistak81 napisał/a: | Czy chodzi o łożysko wałka sprzęgłowego? | Tak, to jest to "jakieś" nie sprzęgło, ale właśnie łożysko.
Anonymous - 27-05-2008, 12:32
Dzięki za odpowiedzi, ale jest nadal jedna niejasność.
Czy to
mugen napisał/a: | lozysko oporowe sprzegla, kazdy sprzedawca bedzie wiedzial o co chodzi |
To jest to samo co to
cns80 napisał/a: | łożysko wałka sprzęgła |
chyba nie???
Bo kupując komplet sprzęgła to tam jest już to łożysko oporowe...
Japaneze mi się spóźnia ze ściągnięciem tego łożyska i chciałbym dokupić takie w sklepie moto. Ale gość nie wie jak znaleźć odpowiednie łożysko... Możecie jakoś pomóc jak to namierzyć?
Hugo - 27-05-2008, 20:15
swistak81 napisał/a: | Czy lozysko oporowe sprzegla to jest to samo co łożysko wałka sprzęgła
chyba nie??? | Nie. Łożysko oporowe sprzęgła tak jak piszesz to jest jeden z trzech elementów kompletu sprzęgła. A łożysko wałka sprzęgłowego to łożysko w skrzyni biegów, na którym obraca się wałek sprzęgłowy (ten, na którym pracuje łożysko oporowe sprzęgła). Mam nadzieję, że zrozumiesz
Anonymous - 27-05-2008, 21:35
Tak też podejrzewałem Hugo.
Piękne dzięki za wyjaśnienie.
[ Dodano: 18-06-2008, 07:59 ]
I wymienione. Sprzęgło, oraz 2 łożyska w skrzyni.
Jedno łożysko to to o którym była mowa powyżej.
Natomiast że drugie łożysko też jest do wymiany - wyszło dopiero po rozebraniu skrzyni.
Dobrze że dokupiłem bez problemów w hurtowni technicznej. Było to "zwykłe" łożysko kulkowe jednorzędowe o średnicach 28-58 szerokości 16mm.
TAKIE
Ceny części:
- łożysko wałka sprzęgła KOYO - 83zł (Japaneze)
- łożysko NSK 62/28 - 32zł (hurt. tech.)
- komplet sprzęgła - 250zł (Japaneze)
- 2l oleju Shell 75W-80 GL4 - 60zł (sklep moto)
Ceny robocizny (pracownik ASO Mitsu, prywatnie):
- wymiana sprzęgła - 150zł
- rozbiórka skrzyni i wymiana łożysk - 120zł
- wymiana łączników stabilizatora - 80zł
No i teraz jest pięknie. Teraz w końcu mogę czerpać przyjemność z jazdy.
Jedno pytanie - nigdzie nie mogłem znaleźć oleju syntetycznego (lub pół) 75w90 w GL4.
Zawsze mieli GL5. Stąd w końcu kupiłem 75w-80 GL4, bo po odwiedzeniu kilku sklepów tylko taki znalazłem - a sprzedawca zapewnił że nie będzie żadnej różnicy. (nawet nie pisało czy to syntetyczny czy jaki).
Czy mogę na tym jeździć bez obaw na przyszłość?
|
|
|