Carisma - Techniczne - Błąd ECU nr 32
londolut - 30-10-2007, 15:40 Temat postu: Błąd ECU nr 32 Moj CA0 (dobrze czytacie) melduje błąd 32 od MAP Sensora. Na forum colta nie potrafie znalesc pomocy, moze wy mi jakos poradzicie. Wymienic MAPSa czy moze to byc od czegos innego (np. mam peknieta obudowe z filtru powietrza od strony kolumny mcphersona). Niewiem gdzie szukac przyczyny, wymieniłem juz kondziole w ECU i dalej to samo... HELP ME!!
maxwell61 - 30-10-2007, 18:21
londolut napisał/a: | błąd 32 od MAP Sensora. | a po naszemu???
londolut - 30-10-2007, 18:50
jesli jezdzisz carisma 1.6 to powinienies wiedziec bo to jeden z błędów, ktory mozna sobie wymrugac z komputera, melduje go map sensor - czujnik podcisnienia w dolocie
Krzyzak - 30-10-2007, 18:56
silnik 1.6 nie ma czujnika MAP - pisalem Ci na PW, ze tylko 4G13 wtryskowy go ma
maxwell61 - 30-10-2007, 18:59
londolut, jeśli miałbym taki problem to z pewnością bym wiedział, a skoro się pytam to raczej nie spotkałem sie z takim określeniem...pozdrawiam
londolut - 30-10-2007, 19:19
sorry, moj bład
Chooper - 30-10-2007, 19:43
Krzyzak napisał/a: | silnik 1.6 nie ma czujnika MAP | dokładnie,
londolut niedokładnie zerknąłeś w FAQ, bo nawet nie ma błedu 32
londolut - 30-10-2007, 20:10
w poprzednim sie pomyliłem, przyznałem sie do błędu i przeprosiłem za niego, ale tutaj http://www.mitsubishi-gra...opic.php?t=1981 jest napisane ze błąd 32 to map sensor a jest to dział Crisma i w tym sie akurat nie pomyliłem
[ Dodano: 30-10-2007, 20:11 ]
a nad dodatek pisze do 1.6 :/
Chooper - 30-10-2007, 21:00
aa to mnie sie coś pokiełbasiło zwracam honor bo z pamięci sie przechwalałem i jak widac trzeba leki zacząć brać
londolut - 30-10-2007, 21:25
Krzyzak, zobacz do http://www.mitsubishi-gra...opic.php?t=1981 jest napisane ze to do Crismy 1.6
maxwell61 - 30-10-2007, 21:47
londolut, widzisz jak to jest widzialem że jest taki blad w Cari ale niespotkałem sie z nim po prostu ...BTW my tu gadu gadu a ty nadal nie masz odpowiedzi... nie spotakłem sie na forum z takim problemem, ale skoro masz pęknieta obudowę filtra powietrza to może zasysa jakieś lewe powietrze i to powoduje wystąpienie błędu...
londolut - 30-10-2007, 23:52
wlasnie ciezko stwierdzic bo w dolocie niema przeplywki a jest zasapiona przez tego mapsa ktory mierzy podcisnienie, zaczne od tanszej rzeczy, zobaczymy
zwolin - 01-11-2007, 18:37
londolut napisał/a: | Wymienic MAPSa czy moze to byc od czegos innego (np. mam peknieta obudowe z filtru powietrza od strony kolumny mcphersona). |
Na poczatek to bym spróbował skleić tą obudowę za pomocą jakiejś taśmy, żeby wyeliminować to pęknięcie. Może MAP sensor widzi zbyt gwałtowne zmiany ciśnienia i komp wywala błąd. Druga opcja to komp widzi otwartą przepustnicę ( z czujnika poł przepustnicy, a MAP sensor dostarcza informacji o bardzo niskim podciśnieniu (swobodny dopływ powietrza przez dziurę) i komp widząc te dwa sprzeczne ze sobą sygnały wywala błąd. Tak więc najpierw obudowa filtra.
Jeśli nie to, to nie wiem, jak jest u Ciebie, ale ja w roverze miałem MAP sensor podłączony do kolektora takim cienkim gumowym wężykiem, który jak sparciał, to dostarczał wiele radości właścicielowi auta
MAP sensory raczej żadko psują się same z siebie.
londolut - 02-11-2007, 10:49
zwolin, prawdziwa może być również twoja wersja wydarzeń . W przyszłym tyg powinna przyjść zamówiona obudowa z filtra pow. i dopiero jak ja wymienię to zobaczymy co sie będzie działo. Jeśli to nie pomoże to wymienię czujnik może to od niego samego, przewody nie sa sparciałe bo oglądałem i wyglądają na zdrowe. Btw tego pęknięcia nie da sie zakleić taśmą, jest zbyt rozległe Przepustnicy raczej bym nie winił bo komp sypał by CE przy każdym gwałtownym dodaniu gazu a to już testowałem Przy spokojnej jeździe raczej rzadziej zapala sie CE niż sandał na każdym biegu Będę pisał dalej o moich przygodach jak przyjdzie filterek. Pozdro
zwolin - 02-11-2007, 17:32
londolut napisał/a: | Przepustnicy raczej bym nie winił bo komp sypał by CE przy każdym gwałtownym dodaniu gazu a to już testowałem |
Źle mnie zrozumiałeś. Przepustnica jest Ok. Tylko jak naciskasz gaz to komp dostaje z czujnika sygnał, że jest otwarta. Powinien też dostać sygnał z MAP sensora, że wzrosło podcisnienie, bo przecież wcisnąłeś gaz, a go nie dostaje, bo ciagnie powietrze przez dziurę, a małe opory przepływu powietrza to małe podciśnienie. Na tej podstawie komp diagnozuje uszkodzenie MAP sensora i wywala błąd.
|
|
|