To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[XX-92]Lancer C6x i starsze - Lancer 1.5, 89r-kupilem(mam sporo pytan)

Anonymous - 01-11-2007, 00:12
Temat postu: Lancer 1.5, 89r-kupilem(mam sporo pytan)
Witam, moze na poczatek sie przywitam bo jestem tu nowy :)

We wtorek zakupilem sobie to autko (Mitshubishi lancer 1,5, 1989r. 199tys przebiegu, gaz)

Ogolnie jestem narazie zadowolony, ale mam kilka watpliwosci:

1.Na trasie przy predkosci ok 60-70km/h kiedy wcisne pedal gazu samochod zaczyna lekko znosic na lewo, a gdy puszcze gaz samochod jakby wraca do poprzedniej pozycji (mozliwe ze to przez zuzyte amortyzatory?). Zjawisko to moge okreslic mianem "BUJANIA" przy predkosci 110km/h zaczalem sie juz bac...

2.Samochod na gazie nie trzyma wolnych obrotów, poprostu gasnie, kiedy przelacze go podczas jazdy na benzynie na gaz dziala calkiem normalnie, poprostu brakuje mu wolnych obrotów podczas pracy silnika na lpg.

3.Przy temperaturze +3 stopni celsjusza podczas jazdy z tlumika wylatuje szaro bialy dym, czy to normalne przy takiej temperaturze ?

4.Jaki olej silnikowy polecacie? (w stosunkowo dobrej cenie i jakosci)

5.Tylne prawe kolo zaczyna byc slyszalne przy predkosci ok 60-70km/h, koło jakby (szumi-huczy), co to moze byc ?

Narazie to wszystkie moje pytania zwiazane z tym samochodem, jesli cos jeszcze zauwaze to napisze

Z góry dziekuje za wszystkie udzielone odpowiedzi.

Hugo - 01-11-2007, 08:33

Luki1988 napisał/a:
.Na trasie przy predkosci ok 60-70km/h kiedy wcisne pedal gazu samochod zaczyna lekko znosic na lewo, a gdy puszcze gaz samochod jakby wraca do poprzedniej pozycji (mozliwe ze to przez zuzyte amortyzatory?). Zjawisko to moge okreslic mianem "BUJANIA" przy predkosci 110km/h zaczalem sie juz bac...
Tak zużyte amortyzatory lub/i elementy zawieszenia (tuleje, sworznie).
Luki1988 napisał/a:
Przy temperaturze +3 stopni celsjusza podczas jazdy z tlumika wylatuje szaro bialy dym, czy to normalne przy takiej temperaturze ?
Normalne jak najbardziej. Właśnie przy temperaturze ok. 0 st. C tej pary jest najwięcej (nie dymu).
Luki1988 napisał/a:
Jaki olej silnikowy polecacie? (w stosunkowo dobrej cenie i jakosci)
Wlałbym mu mineralnego Mobila 15W 40. Napewno się ucieszy :mrgreen: . Jakość pierwszorzędna a cena ok. 80 zł/4 litry.
Luki1988 napisał/a:
Tylne prawe koło zaczyna byc slyszalne przy predkosci ok 60-70km/h, koło jakby (szumi-huczy), co to moze byc ?
Po pierwsze opona. Zamień koło lewe tylne z prawym. W ten sposób wyeliminujesz oponę i będziesz wiedział, że to łożysko.
Anonymous - 01-11-2007, 09:53

Hugo-dzieki za odpowiedz

Jesli mozesz to prosilbym abys powiedzial mi jeszcze ile bedzie kosztowala w sumie wymaina wszystkich amortyzatorow i lozyska...

akbi - 01-11-2007, 12:54

Hugo napisał/a:
Zamień koło lewe tylne z prawym. W ten sposób wyeliminujesz oponę i będziesz wiedział, że to łożysko.

Pod warunkiem, ze nie masz opon kierunkowych ... wowczas ew zmien tylko na krotki czas testow.

Hugo - 01-11-2007, 15:05

akbi napisał/a:
Pod warunkiem, ze nie masz opon kierunkowych ... wowczas ew zmien tylko na krotki czas testow.
Fakt, fakt.
Luki1988 napisał/a:
Jesli mozesz to prosilbym abys powiedzial mi jeszcze ile bedzie kosztowala w sumie wymaina wszystkich amortyzatorow i lozyska...
Dużo. Amortyzatory przednie ok. 200 zł/szt. a tylne ok. 150 zł/szt. Nie jestem pewien jakie łożyska są w tym Lancerze, ale na 99% razem z piastą, więc cena ok. 300 zł. Jeszcze robociznai mamy ponad 1000 zł. Wymień sobie te rzeczy sam jeśli masz warunki. Części zamów u użytkownika tego forum o nicku: japaneze.
romek555 - 02-11-2007, 10:56

z tym znoszeniem, to miałem podobne objawy, dwa takie same przypadki, za każdym razem wybite tuleje metalowo-gumowe wahaczy przednich, koszt ok 50,00 za szt. plus robota
Hugo - 02-11-2007, 11:12

romek555 to prawda co piszesz. Przechodziłem przez to po zamontowaniu tulei z JC.
kkriss - 04-11-2007, 19:28
Temat postu: Re: Lancer 1.5, 89r-kupilem(mam sporo pytan)
Luki1988 napisał/a:


2.Samochod na gazie nie trzyma wolnych obrotów, poprostu gasnie, kiedy przelacze go podczas jazdy na benzynie na gaz dziala calkiem normalnie, poprostu brakuje mu wolnych obrotów podczas pracy silnika na lpg.
.


Mam dokładnie to samo, tzn czasami jest ok trzyma obroty ok 800, ale czasami gaśnie, albo jak mocniej przychamuje to też gaśnie.

Anonymous - 04-11-2007, 22:53

kkriss- juz wiem ze to wina parownika, czesc kosztuje 280zł+20zł wymiana, tak powiedzial mi gazownik.
wojmi1 - 30-11-2007, 14:25

lozyska do lancera przod F15055/LM29710 wymiary 38,10*65,088*18,288 mm 2 sztuki 2* 48,8 zl=97,6zl
do tego simering TCY 50*66*13/16 mm 2 szt 10zl 2*10zl=20zl
ceny detaliczne dla lozysk Fersa, simering viton80 Simrit

[ Dodano: 30-11-2007, 14:29 ]
Hugo, lozyska stozkowe 2 szt + 2 simery
Luki1988, podaj oznaczenie auta tzn np c12v albo przynajmniej czy kombi czy sedan ?

[ Dodano: 30-11-2007, 14:46 ]
Lancer 1,5 C12 84-1992 ZESTAW OPTIMAL 952710 SEDAN
C12 86-1992 ZESTAW OPTIMAL 920 752 KOMBI
952710 2 SZT. LOZYSK 4T-CR-0676PX2 28*50*15mm
920752 1SZT LM11749/10 i 1SZT L44649/10 CENA DO 50 ZL + 1 SZT SIMERING AO38*52*7MM

Anonymous - 09-12-2007, 22:51

wojmi1- 1,5 sedan
wojmi1 - 14-12-2007, 17:04

Luki1988, tu masz podane lozyska do C12v i c12 sedan ale sprawdz nsobie w dowodzie po nr identyfikacyjnym jalki to model i zajzyj do spisu lozysk do lancera
http://www.mitsubishi-gra...pic.php?t=18925



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group