To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - Techniczne - Katalizator, skrzynia i komputer GDI

Anonymous - 05-11-2007, 13:49
Temat postu: Katalizator, skrzynia i komputer GDI
Witam.
Kupiłem autko i niestety handlarz wymontował z niego katalizator. Mam teraz prostą rurkę i zastanawiam się nad wstawieniem jakiegoś katalizatora. Pytanie co sądzicie o katalizatorach uniwersalnych do GDI? Nie wiem nawet czy są jakieś konsekwencje za brak katalizatora.

Druga sprawa - w silnikach GDI montowane były skrzynie z renówek? Jak byłem ostatnio u mechanika to powiedział mi że to skrzynia z laguny, więc się nieco zdziwiłem.

Trzecia sprawa - po odpaleniu auta po (przy dłuższym postoju) mam twardy pedał gazu. Mięknie on jednak po parudziesięciu sekundach. Co myślicie o tym? Mechanik mówi że może to być zapiekanie przepustnicy - nie wiem, za krótko mam to auto żeby diagnozować coś takiego.
Inna sprawa, że zaświeca mi się podczas jazdy kontrolka Check i komputer nie widzi wtedy błędu żadnego. A z autem nic się nie dzieje, żadnych problemów. Jak sobie z tym poradzić, bo nawet mechanik przy komputerze zgłupiał.

Pozdrawiam
i proszę o sugestie
Krzysiek

czekoladka_1981 - 05-11-2007, 14:00

poczytaj:
http://www.mitsubishi-gra...ght=katalizator
lub:
http://www.mitsubishi-gra...ght=katalizator

Anonymous - 05-11-2007, 14:19

czekoladka_1981 napisał/a:
poczytaj:
http://www.mitsubishi-gra...ght=katalizator
lub:
http://www.mitsubishi-gra...ght=katalizator


Dzięki.
A co myślicie o reszcie moich "problemów"?

Student - 05-11-2007, 14:37

Oj nie chciałem pisać ale podstawa to zmień mechanika bo:
W GDI nigdy nie było skrzyni od renówek tylko japończyki facet myli GDI z 1.6 albo DiD

Co do zapiekania to dziwne bo co mam tam się zapiekać jak jest brudna to trzeba ocztyścić i tyle, chyba że jest tak wyjechana że ma luzy na tulejkach i się zakleszcza ale wtedy był by problem z równymi obrotami.

Co do błedu może źle diagnozuje i jest problem.

Anonymous - 05-11-2007, 14:59

Student napisał/a:
Oj nie chciałem pisać ale podstawa to zmień mechanika bo:
W GDI nigdy nie było skrzyni od renówek tylko japończyki facet myli GDI z 1.6 albo DiD

Co do zapiekania to dziwne bo co mam tam się zapiekać jak jest brudna to trzeba ocztyścić i tyle, chyba że jest tak wyjechana że ma luzy na tulejkach i się zakleszcza ale wtedy był by problem z równymi obrotami.

Co do błedu może źle diagnozuje i jest problem.


Co do mechanika, to mimo że młody gość to trochę carism zrobił. Stałem nad nim przez 6 godzin i patrzyłem jak pracuje nad moim autem (szef podziwiał moją wytrwałość). Szło mu to bardzo sprawnie - dokładnie wiedział co zrobić. Może wyspecjalizował się w rozrządzie GDI :D Co do skrzyni to nie oglądał jej dokładnie, tylko powiedział że tam są skrzynie z lagun (dlatego wierzę że się pomylił). Ja wiele się naczytałem na temat skrzyń renówek i dlatego wybierałem GDI żeby nie mieć z nimi problemu :? A z tymi skrzyniami jak jest ??? - bo mam lekkie zgrzytnięcia jak za szybko przerzucę z 2na3 lub z 1na2 - tulejki, czy coś poważniejszego?


Jeżeli chodzi o zapiekanie przepustnicy to powiedział inny - jego szef :lol: ja też stwierdziłem, że przepustnica daje także inne objawy, ale on stwierdził że niekoniecznie. Nie chciałem się spierać bo nie poznałem jeszcze auta na tyle żeby się kłócić. Ale on twierdzi że to normalne że jak się rozgrzewa to problem znika. Czyli co myślicie - nie przejmować się tym pedałem aż pojawią się inne objawy? Obroty nie szaleją, także uznam chyba że nic złego się nie dzieje. Jakie istotne,niepokojące objawy powinny się pojawić przy zasyfieniu przepustnicy?

Co do komputera - tez patrzyłem na ręce. Komunikacja była, ABS, SRS wszystko sprawne, żadnych błędów w komputer nawet przy świecącym checku nie pokazywał błędów - sam to widziałem, więc chyba o złej diagnostyce i raczej nie ma mowy. Rozumiem kiedy nie ma komunikacji, ale tutaj była.

Anonymous - 05-11-2007, 15:00

do GDI musi być specjalny katalizator, bo żaden innynie spełni przeznaczonej funkcji i nie bedziesz miał spali w normmie.

W GDI nie było francuskich skrzyń w GDI tyko japońskie skrzynie. Co innego 1.6 i 1.8


a przepustnice to wyczyść nawet jak masz czystą.
pozdro

Anonymous - 05-11-2007, 15:04

deadly napisał/a:
do GDI musi być specjalny katalizator, bo żaden innynie spełni przeznaczonej funkcji i nie bedziesz miał spali w normmie.

W GDI nie było francuskich skrzyń w GDI tyko japońskie skrzynie. Co innego 1.6 i 1.8


a przepustnice to wyczyść nawet jak masz czystą.
pozdro


NO właśnie bo jak zdejmowali mi w warsztacie rury dolotowe powietrza do wymiany filtra paliwa to widziałem że ta przepustnica jest czysta, żadnego czarnego nagaru niet.

saphire - 05-11-2007, 19:46

Ona od strony filtra zawsze jest czysta :D a syf jest za przepustnicą a nie przed :D :badgrin:
Anonymous - 05-11-2007, 21:01

saphire napisał/a:
Ona od strony filtra zawsze jest czysta :D a syf jest za przepustnicą a nie przed :D :badgrin:

Czyli zdjąć przewody i uchylić (bo chyba jest ona uchylna) przepustnicę - wtedy powinno się okazać czy trzeba czyścić?
A co myślisz na temat twardego pedału gazu?

turek61 - 05-11-2007, 23:32

krzych_o napisał/a:
Czyli zdjąć przewody i uchylić (bo chyba jest ona uchylna) przepustnicę - wtedy powinno się okazać czy trzeba czyścić?

Co uchylić ? Po prostu trzeba ja zdemontować i wyczyścić.Na forum jest opis ze zdjęciami.Poszukaj bo teraz muszę sie zwijacz. Nara...

saphire - 06-11-2007, 08:29

Masz Cari przed liftem więc przepustnica na linkę zatem jeśli się zacina przepustnica to i pedał twardnieć może - proponuję zacząć od wymontowania jej dokładnego wyczyszczenia. Profilaktycznie pomyśl o nowej uszczelce pod przepustnicę. Obejrzyj też po wymontowaniu kanał EGR czy nie zarośnięty.
Anonymous - 06-11-2007, 10:47

saphire napisał/a:
Masz Cari przed liftem więc przepustnica na linkę zatem jeśli się zacina przepustnica to i pedał twardnieć może - proponuję zacząć od wymontowania jej dokładnego wyczyszczenia. Profilaktycznie pomyśl o nowej uszczelce pod przepustnicę. Obejrzyj też po wymontowaniu kanał EGR czy nie zarośnięty.


Dzięki wielkie. Przynajmniej konkretami piszesz.
Problem w tym że po pierwsze nie mam warunków na takie robótki a po drugie za słaby jeszcze się czuję w temacie GDI. Gdyby chodziło może o samo wyczyszczenie to próbowałbym, ale tutaj w grę wchodzi potem ustawienie tego do kupy, także tego się obawiam. Pozatym - nie mam nawet garażu a pod chmurką to nie ta pora roku.

Dzięki za pomoc
Pozdrawiam
Krzysztof



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group