Carisma - Techniczne - Zbieżność-pytanie
Anonymous - 06-11-2007, 09:46 Temat postu: Zbieżność-pytanie Czy po wymianie gumowej sołony drążka kierowniczego musze ustaić ponownie zbieżność??
czekoladka_1981 - 06-11-2007, 09:59
Po każdej wymianie końcówek drążków kierowniczych zaleca się ustawianie zbieżności kół. Choć są i tacy co liczą obroty zwojów wykręcania końcówki i na podstawie tych obliczeń wkręcają nowe. Ja bynajmniej nie jestem zwolenniczką tego typu , i robię zbiezność dla swojego bezpieczeństwa.
Anonymous - 06-11-2007, 11:06
to będe musiał jechać i ustawić. Dzięki za informacje i pozdrawiam!!!!
Anonymous - 06-11-2007, 17:15
Ja również radzę ci ponowne ustawienie zbieżności. Lepiej stracić te 40 zł i mieć z głowy, niż wnerwiać się podczas jazdy i niszczyć opony.
Anonymous - 09-11-2007, 23:14
Czy ktoś może wie jaka{ile mm} powinna
być zbieżność z przodu?
czekoladka_1981 - 10-11-2007, 09:19
stanley04 napisał/a: | Czy ktoś może wie jaka{ile mm} powinna
być zbieżność z przodu? |
Nie rozumię do czego Tobie to potrzebne. Jedziesz na stację diagnostyczną i ustawią geometrię komputerowo. Sam napewno tego nie ustawisz.
Anonymous - 10-11-2007, 23:59
Już Ci odpowiadam "czekoladko_1981" dlaczego się pytam!
Mój sąsiad ma mały warsztat i udostępnił mi swoje
narzędzia{nie ma komputerowego lecz zwykłe optyczne!}
i ustawiłem sobie na 0 stopni, tak "uniwersalnie" lecz
myślę ze powinno być bardziej na "-" ,tylko ile...??? .
Ma spis samochodów z danymi odnośnie geometrii lecz niestety
Carismy{volvo} nie było!
I oto stąd moje za'pytanie!
Dzięki.
ps.listewkami nie będę ustawiał...!!!
kielurkk - 11-11-2007, 15:23
stanley04 napisał/a: | ustawiłem sobie na 0 stopni, tak "uniwersalnie" lecz
myślę ze powinno być bardziej na "-" ,tylko ile...??? . |
Zgadza się w samochodach mających przedni napęd ustawienie zbieżności kół przednich ma być na "-" czyli rozbieżnie (lekko na zewnątrz auta) ale ile Cari ma mieć tego nie wiem.
stanley33 - 11-11-2007, 16:35
stanley04 napisał/a: | Czy ktoś może wie jaka{ile mm} powinna
być zbieżność z przodu? |
Witam
Witam nie wiem czy pomogę ale tu masz odnośnik do plików z instrukcjami do Carismy http://www.elektronbosch....nualcarisma.rar
i zobacz sobie w pliku ESB99E33501E.pdf nie znam się na tym ale być może będzie Ci to pomocne.
Pozdrowionka
turek61 - 11-11-2007, 19:25
Nie wiem czy były różnice w sprzed i po lifcie.W tej tabeli masz wartości fabryczne dotyczące mojej wersji.Nie wiem czy Ci sie przydadzą ?
Anonymous - 12-11-2007, 20:56
stanley04, Podaj rocznik i model a podam ci co pisze na ten temat Autodata
Anonymous - 18-11-2007, 21:38
Przepraszam że dopiero teraz odpisuje
ale...nie mam internetu!
Oto dane mojej Cari dla "jacek_g "
-poj. 1.8 SOHC
-rok 96
-hatchback
Dzięki wszystkim!
Anonymous - 21-11-2007, 08:53
Dane wg Autodaty 2005
Dane fabryczne
Obciążenie Bez
Zbieżność (N =Ujemny, Rozbieżne) mm0,60N-1,80P
Zbieżność Grad0°6lN-0°18'P
Zbieżność Grad-1/100 0,10N-0,30P
Pochylenie Grad 0o30’N-0o30’ P
Pochylenie Grad-1/100 0.50N - 0.50P
Wyprzedzenie osi sworznia Grad 1°42" - 2°42'
Wyprzedzenie osi sworznia Grad-1/100 1,70-2,70
Ustawienie przód;tył
Belastung Ohne Beladung
Zbieżność (N = Negativ, Nachspur) mm0,60±1,20
Zbieżność Grad0°6lN-0°18'P
Zbieżność Grad-1/100 0,10+0,20
Pochylenie Grad 0°±30'
Pochylenie Grad-1/100 0±0,50
Wyprzedzenie osi sworznia Grad 2°12"+30'
Wyprzedzenie osi sworznia Grad-1/100 2,20+0,50
Pochylenie osi zwr. Grad 12°41’
Pochylenie osi zwr Grad-1/100 12,68
Max. Radeinschlag - innen Grad 39°+1°30’
Max. Radeinschlag - innen Grad-1/100 39±1,50
Max. Radeinschlag - außen Grad 32°
Max. Radeinschlag - außen Grad-1/100 32
Tył - Zbieżność mm 1,80±1,20
Tył - Zbieżność GradO°18’±12'
Tył - Zbieżność Grad-1/100 0,30+0,20
Tył - Pochylenie Grad 0°40’N+30'
Tył - Pochylenie Grad-1/100 0,67N+0,50
[ Dodano: 21-11-2007, 08:56 ]
Więcej danych na pw
|
|
|