To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - Techniczne - Zbieżność-pytanie

Anonymous - 06-11-2007, 09:46
Temat postu: Zbieżność-pytanie
Czy po wymianie gumowej sołony drążka kierowniczego musze ustaić ponownie zbieżność??
czekoladka_1981 - 06-11-2007, 09:59

Po każdej wymianie końcówek drążków kierowniczych zaleca się ustawianie zbieżności kół. Choć są i tacy co liczą obroty zwojów wykręcania końcówki i na podstawie tych obliczeń wkręcają nowe. Ja bynajmniej nie jestem zwolenniczką tego typu , i robię zbiezność dla swojego bezpieczeństwa.
Anonymous - 06-11-2007, 11:06

to będe musiał jechać i ustawić. Dzięki za informacje i pozdrawiam!!!!
Anonymous - 06-11-2007, 17:15

Ja również radzę ci ponowne ustawienie zbieżności. Lepiej stracić te 40 zł i mieć z głowy, niż wnerwiać się podczas jazdy i niszczyć opony.
Anonymous - 09-11-2007, 23:14

Czy ktoś może wie jaka{ile mm} powinna
być zbieżność z przodu?

czekoladka_1981 - 10-11-2007, 09:19

stanley04 napisał/a:
Czy ktoś może wie jaka{ile mm} powinna
być zbieżność z przodu?

Nie rozumię do czego Tobie to potrzebne. Jedziesz na stację diagnostyczną i ustawią geometrię komputerowo. Sam napewno tego nie ustawisz.

Anonymous - 10-11-2007, 23:59

Już Ci odpowiadam "czekoladko_1981" dlaczego się pytam! :)
Mój sąsiad ma mały warsztat i udostępnił mi swoje
narzędzia{nie ma komputerowego lecz zwykłe optyczne!}
i ustawiłem sobie na 0 stopni, tak "uniwersalnie" lecz
myślę ze powinno być bardziej na "-" ,tylko ile...??? .
Ma spis samochodów z danymi odnośnie geometrii lecz niestety
Carismy{volvo} nie było! :(
I oto stąd moje za'pytanie!

Dzięki. :wink:


ps.listewkami nie będę ustawiał...!!! :biggrin:

kielurkk - 11-11-2007, 15:23

stanley04 napisał/a:
ustawiłem sobie na 0 stopni, tak "uniwersalnie" lecz
myślę ze powinno być bardziej na "-" ,tylko ile...??? .


Zgadza się w samochodach mających przedni napęd ustawienie zbieżności kół przednich ma być na "-" czyli rozbieżnie (lekko na zewnątrz auta) ale ile Cari ma mieć tego nie wiem.

stanley33 - 11-11-2007, 16:35

stanley04 napisał/a:
Czy ktoś może wie jaka{ile mm} powinna
być zbieżność z przodu?


Witam

Witam nie wiem czy pomogę ale tu masz odnośnik do plików z instrukcjami do Carismy http://www.elektronbosch....nualcarisma.rar
i zobacz sobie w pliku ESB99E33501E.pdf nie znam się na tym ale być może będzie Ci to pomocne. :lol:
Pozdrowionka

turek61 - 11-11-2007, 19:25

Nie wiem czy były różnice w sprzed i po lifcie.W tej tabeli masz wartości fabryczne dotyczące mojej wersji.Nie wiem czy Ci sie przydadzą ?

Anonymous - 12-11-2007, 20:56

stanley04, Podaj rocznik i model a podam ci co pisze na ten temat Autodata
Anonymous - 18-11-2007, 21:38

Przepraszam że dopiero teraz odpisuje
ale...nie mam internetu! :(
Oto dane mojej Cari dla "jacek_g "
-poj. 1.8 SOHC
-rok 96
-hatchback

Dzięki wszystkim!

Anonymous - 21-11-2007, 08:53

Dane wg Autodaty 2005
Dane fabryczne
Obciążenie Bez
Zbieżność (N =Ujemny, Rozbieżne) mm0,60N-1,80P
Zbieżność Grad0°6lN-0°18'P
Zbieżność Grad-1/100 0,10N-0,30P
Pochylenie Grad 0o30’N-0o30’ P
Pochylenie Grad-1/100 0.50N - 0.50P
Wyprzedzenie osi sworznia Grad 1°42" - 2°42'
Wyprzedzenie osi sworznia Grad-1/100 1,70-2,70
Ustawienie przód;tył
Belastung Ohne Beladung
Zbieżność (N = Negativ, Nachspur) mm0,60±1,20
Zbieżność Grad0°6lN-0°18'P
Zbieżność Grad-1/100 0,10+0,20
Pochylenie Grad 0°±30'
Pochylenie Grad-1/100 0±0,50

Wyprzedzenie osi sworznia Grad 2°12"+30'
Wyprzedzenie osi sworznia Grad-1/100 2,20+0,50
Pochylenie osi zwr. Grad 12°41’
Pochylenie osi zwr Grad-1/100 12,68
Max. Radeinschlag - innen Grad 39°+1°30’
Max. Radeinschlag - innen Grad-1/100 39±1,50
Max. Radeinschlag - außen Grad 32°
Max. Radeinschlag - außen Grad-1/100 32
Tył - Zbieżność mm 1,80±1,20
Tył - Zbieżność GradO°18’±12'
Tył - Zbieżność Grad-1/100 0,30+0,20

Tył - Pochylenie Grad 0°40’N+30'
Tył - Pochylenie Grad-1/100 0,67N+0,50

[ Dodano: 21-11-2007, 08:56 ]
Więcej danych na pw



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group