To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Eclipse - Techniczne - wymiana płynu w chlodnicy???!!!

Anonymous - 06-11-2007, 15:42
Temat postu: wymiana płynu w chlodnicy???!!!
witam

Czy w eclipsach jest jais spust plynu przy chlodnicy???

Zima sie zbliza i musze zalac jakis plyn bo nie wioem co jest w chlodnicy i nie wiem jak spuscic stry:(

Anonymous - 06-11-2007, 16:57

jest spust z chlodnicy, kurek znajduje sie na dole chlodnicy od strony alternatora
:)

Anonymous - 06-11-2007, 16:59

a jak sie odpowietrza uklad???
Anonymous - 06-11-2007, 17:01

sam sie powinien odpowietrzyc, przy spuszczaniu jak i napelnianiu miej pokretlo ogrzewania ustawione na maxymalna temperature
Anonymous - 06-11-2007, 17:35

a bez kanalu da sie to zrobic czy nie bardzo??
Anonymous - 06-11-2007, 17:37

da sie :) ale troche ciezko Ci bedzie zlokalizowac kurek :) mozesz na chwile podlewarowac kolo :)
Sz@kal - 06-11-2007, 18:47

Da sie zrobić i bez kanału i lewarka. :D Tak jak mówił Kris ,koreczek spustowy jest po prawej częsci chłodnicy stojąc przed autem. Szukaj ręką krótkiego wężyka ,po nim powinieneś dojść do kurka. Tylko radze się z nim obchodzic delikatnie bo ponoć lubi sie taki koreczek złamać przy wykręcaniu a wtedy lipa bo musisz spuścić płyn odkręcając dolny wąż idący do chłodnicy :D Taki mały hardcore :badgrin: Mi się udało i koreczek mam cały :)
HouseM - 06-11-2007, 21:21

Wsuwasz miednice pod auto, prawą rączkę wkładasz między alternatorem a chłodnicą odkręcasz korek znajdujący się na samym dole (duży plastikowy , z końcówką motylkową) tylko nie do końca bo pochlapiesz wszystko dookoła płynem z chłodnicy.(max 3 obroty) powoli spuszczasz płyn , jak leci za wolno to zdejmujesz korek wlewu płynu w obudowie termostatu.

Napełnianie: zakręcasz korek w chłodnicy , napełniasz płyn w zbiorniczku wyrównawczym do poziomu MINIMUM !! , powoli wlewasz płyn przez obudowę termostatu (POWOLI) . Aby wstępnie odpowietrzyć układ ściskasz ręką kilkukrotnie dolny wąż od chłodnicy co jakiś czas.
Jak już więcej wejść płynu nie może odpalasz auto , i czekasz aż silnik sam się odpowietrzy dolewając powoli płyn którego będzie ubywało. Tak robisz aż do pełnego zagrzania się silnika.
Gasisz auto , zakręcasz korek
Po robocie. Ewentualnie na drugi dzień albo jak dużo przejedziesz tego samego dnia to sprawdź poziom płynu bo może jeszcze opaść.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group