To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - Techniczne - [Cari 1.8 GDI] Przegub

turek61 - 06-11-2007, 17:17
Temat postu: [Cari 1.8 GDI] Przegub
Piszę ten temat aby sie dowiedzieć czy ktoś miał podobny problem z przegubem.
Otóż po wcześniejszych uzgodnieniach tel. z jednym z lepszych warsztatów w Szczecinie pojechałem go wymienić .Czytając wcześniejsze posty wiedziałem, żeby dobrać odpowiedni trzeba najpierw zdemontować stary wziąć wymiary(il. zębów) i dopiero zamontować wlaściwy.
Spece zapewniali mnie, ze do mojego modelu maja trzy wersje a i tak sie okazało, że nie mieli tego odpowiedniego:
METELLI 15-0491
zewn. zęby 25
wew. zęby 23
ABS zęby 43
Nie wiem dlaczego tak trudne jest dostanie oryginalnego czyli o odpowiedniej ilości zębów.
Oczywiście dzisiaj telefon do Marka M. i pytanie czy ma.Po sprawdzeniu oddzwonił, że takiego tez nie ma ale są dwa o o tej il. zębów zew. i wew. ale pierścień z ABS-u trzeba będzie przełożyć ze starego :shock: (ceny 95 zł lub 170 zł.)
Zadzwonię jeszcze tak z ciekawości do ASO ciekawe co odpowiedzą.
Czy ktoś z Was miał podobny problem ?Czy ktoś kupował u Marka taki przegub i przekładał pierścień ?

Matejko - 06-11-2007, 22:35

turek61 napisał/a:
Czy ktoś z Was miał podobny problem ?Czy ktoś kupował u Marka taki przegub i przekładał pierścień ?


np ja, sprawa prawie tak prosta jak wysikanie dziury w sniegu, a tez sie z przegubem naszukalem (bodajze dopiero 3 badz 4 byl ok)

turek61 - 06-11-2007, 23:16

Matejko napisał/a:
a tez sie z przegubem naszukalem (bodajze dopiero 3 badz 4 byl ok)
a dlaczego 3 badź 4 ? Nie kupowałeś u japaneze ? Czy dopiero Marek tez się uczył ?
A tak swoja drogą to o kant potłuc żeby tak trudno było dostać tak podstawową część :evil:
Jak mnie coś jeszcze tak zaskoczy to nie wiem....niechby samochód był super ale jak tak trudno o części to ja pitole :doubt:

[ Dodano: 07-11-2007, 16:13 ]
No to ładnie.... Dzwoniłem do ASO i powiedzieli, że w Auto ABC tam gdzie liczyli mi zeby na przegubie musieli sie pomylic bo w orginale wystepuje taki jak wczesniej pisałem tylko il. zebów wewnętrznych nie jest 23 tylko 29. A cena to 770 zł. :shock: :twisted:
Koledzy powiedzie co robić ?

Matejko - 07-11-2007, 22:28

popierwsze w serwisie to ci przegub z polosia sprzedadza(wiec raczej nie proponowali ci orginalu - ew. podaj vin to sie sprawdzi moze jest juz w sprzedazy jako osobna czesc), a ilosc zew. zebow raczej jest na pewno 25
a dlatego tyle ich bylo bo jak kupilem pierwszy w kaliszu, ktory byl do cari 1.6 z abs 96 rok - nie pasowal byl za duzy na polos, drugi od japaneza, ktory wg niego byl ok. takze byl za duzy, a przy trzecim to zbilem stary policzylem zeby i zamowilem, okazalo sie ze z jakiegos starego colta z 21 zebami wewnatrz i 25 na zew.

kielurkk - 08-11-2007, 18:09

Jeśli masz dostępny przegub z odpowiednią ilością zębów zewnętrznych i wewnętrznych to go kup. Przełożenie pierścienia od ABS-u nie jest problemem. trzeba tylko uważać żeby nie pękł przy de- i montażu. Najlepiej wcześniej dokładnie odczyść "pole schodzenia" go po starym przegubie ewentualnie WD-40 czy coś podobnego żeby był lepszy ślizg i powinien zejść bez problemu
turek61 - 08-11-2007, 20:42

Matejko napisał/a:
popierwsze w serwisie to ci przegub z polosia sprzedadza(wiec raczej nie proponowali ci orginalu

Tak mi na początku sugerowali, że występuje tylko z półosią a ja im, że tak ale prawy a lewy występuje sam.Zdziwienie było prawie słyszalne przez telefon skąd mam takie info.
Dobra na razie czekam na ten od Marka jak będzie OK to dam znać a jak nie to tez podam VIN i zobaczymy.
Wysłałem też maila z zapytaniem do: http://www.przeguby.pl/
ale milczą wiec chyba zadzwonię jutro.

[ Dodano: 08-11-2007, 20:43 ]
kielurkk, dzięki za radę :wink:

[ Dodano: 09-11-2007, 18:13 ]
A jednak jest taki przegub -

METELLI 15-0491 lub LPR GMB675
Zewn. uzębienie, od strony koła 25, Wewn. uzębienie, od strony koła 23, Sr. pierscienia uszcz. 54 mm, Ilosć zębów, obręcz ABS 43, srednica zewnętrzna 88,9 mm
Miejsce zabudowy od strony koła, Nr artyk. GMB675
Znalazłem po VIN-ie na tej stronie.Więc ASO nie miało racji :twisted:
http://www.autoteile-shop...ult.asp?lang=pl
Tu w katalogu mozna znaleźć :
http://www.metellispa.it/.../database_e.htm
http://www.metelli.com/si...&codice=15-0491

Code Manufacturer Manufacturer code Brand
15-0491 LPR GMB675 -
15-0491 OE MR377295 MITSUBISHI
15-0491 OE MR377296 MITSUBISHI
15-0491 OE MR911928 MITSUBISHI


http://www.lpr.it/
Tylko dlaczego Marek nie ma ?
Kilka info o METELLI:
http://www.motofakty.pl/a..._i_polosie.html

[ Dodano: 07-06-2009, 01:04 ]
Od czasu kiedy założyłem ten temat b.dużo sie zmieniło gdyż nie ma już problemu z zakupem właściwego przegubu.W IC i na Alledrogo można wybierać.
Mam jednak pytanie.
Są dwa identyczne przeguby Spidana różniące się tylko obecnością pierścienia ABS(który to z resztą można przełożyć ze starego) ale i :
Skrawanie: z rowkiem w elemencie wewnętrznym oraz bez rowka w elemencie wewnętrznym.
O co chodzi z tym rowkiem ? Gdzie on sie znajduje i jakie zadanie spełnia ?
Dodam, iż ten bez pierścienia i bez rowka jest o ok. połowę tańszy.

Cytat:

1}Przegub napędowy
SPIDAN
23667
Przegub napędowy
Informacje Inter Cars o towarze
indeks: 0.023667
Cena brutto: 297,07 zł
nazwa: Przegub napędowy zewn.
opis : Przegub zewn.(kpl) MITSUBISHI Space Star 1.8GDI
98-; A:25/F:23/O:54/Z/ABS:43
producent: SPIDAN
Ograniczenia
Strona zabudowy: od strony koła
Rodzaj połączenia: Przegub równobieżny
Zewn. uzębienie, od strony koła: 25
Wewnętrzne uzębienie, od strony koła: 23
Średnica pierścieńia uszczelniającego [mm]: 54
Skrawanie: z rowkiem w elemencie wewnętrznym
Ilość zębów, obręcz ABS: 43
PierścieńABS O [mm]: 78
Średnica przegubu [mm]: 82
od roku prod.: 1999.06

2)Przegub napędowy
SPIDAN
21720
Przegub napędowy
Informacje Inter Cars o towarze
indeks: 0.021720
Cena brutto: 143,36 zł
nazwa: Przegub napędowy zewn.
opis : Przegub zewn.(kpl) MITSUBISHI Carisma 1.6 95-,
1.8GDI 97-, A:25/F:23/O:54.0/X
producent: SPIDAN
Ograniczenia
Zewn. uzębienie, od strony koła: 25
Wewnętrzne uzębienie, od strony koła: 23
Średnica pierścieńia uszczelniającego [mm]: 54
Skrawanie: bez rowka w wewnętrznym elemencie
Średnica przegubu [mm]: 83
Strona zabudowy: od strony koła
od roku prod.: 1999.06

Vikthor - 28-07-2011, 23:26

Wiem, że odgrzebuje trupa, ale odpowiedzi na pytanie nie znalazłem na forum, chodzi mi o ten rowek w środku przegubu, jaką rolę on spełnia, czy jest tam jakiś pierścień segera zabezpieczający? A jeżeli tak to po co produkują przeguby bez nich, oraz jakiej firmy przegub polecacie.
przemekx303 - 28-07-2011, 23:49

rowek jest na pierścień zabezpieczający , ja się nie spotkałem żeby go nie było w opakowaniu , chyba że to jakiś krzak albo wypadł bo może jest po zwrocie. Ja polecam spidan , lobro to to samo tylko tańsze


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group