To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Forum ogólne - Przestroga po wymianie kół

Anonymous - 07-11-2007, 10:44
Temat postu: Przestroga po wymianie kół
Jak w temacie radzę sprawdzić dokręcenie kół po wymianie opon. Wracając w niedzielę z Krakowa omal lewe przednie koło nie odpadło. Trzymało się na ostatniej śrubie a trzy pozostałe można było palcami odkręcić. Zorientowałem się jak zaczęło już walić kołem. Zaraz stop i :shock: Pierwszy raz miałem żeby trzy a raczej 4 śryby nie były dociągnięte. Inne koła ok.

Sprawdzcie po wizycie u wulkanizatora

akbi - 07-11-2007, 10:53

Kiedyś zatrzymałem Stara w Jankach, jak zauważyłem, że mu tylne koło lata na boki ... podjechałem z boku i patrzę ...a tu mu koło na jednej śrubie wisi ... dziwne, że nic nie czuł, no ale w takim ciężarowym może i tak nie czuć.

drout napisał/a:
Sprawdzcie po wizycie u wulkanizatora

Sprawdzę ...w sobotę zmieniałem kółka

Robson86 - 07-11-2007, 10:55

Jak zmienialem na zimowki to najpierw dokrecili mi tym hydraulicznym kluczem, a pozniej gosc jeszcze recznie kluczem z dynamometrem kazda srube dokrecal osobno :)
Pozdroo

czekoladka_1981 - 07-11-2007, 10:58

O kurcze dzisiaj zmieniam koła, będę miała baczną uwagę na dokręcanie kół.
DZIĘKI za ostrzeżenie drout

Anonymous - 07-11-2007, 11:04

Ewidentnie tego koła nie dokręcił i to nie jednej śruby a wszystkich :evil:
cns80 - 07-11-2007, 11:17

Masówka :D
Ale ja proponuję sprawdzać po każdej wizycie u mechanika (np. wymiana półosi), bo też tak miałem.
A jak ktoś ma atrakcyjne felgi lub opony, albo złośliwych sąsiadów to też radzę od czasu do czasu kontrolować. Kumpel miał po jednej śrubie na feldze (nie zdążyli odkręcić), a obok samochodu cegły i kamienie. Dwa dni wcześniej kupił nowe drogie opony :(

Anonymous - 07-11-2007, 11:48

Ja ZAWSZE dokręcam po "specjalistach" nawet jak dokręcają udarową to zawsze ręką mocniej jestem w stanie dokręcić :!: :!: :!: :!:
Gene - 07-11-2007, 12:17

Ja mam taka zasade ze po 100-150 km zawsze sprawdzam dokrecenie i cisnienie. W warsztacie tez sprawdzam i nawet sam dokrecam kluczem dynamometrycznym. Mam po 6 srub wiec jest co sprawdzac.
Slyszalem, ze przy felgach aluminiowych sruby potrafia sie same odkrecac. Nie wiem jakim cudem ale podobno czasami tak bywa. Trzeba sprawdzac i tyle. A Ty Drout miales farta bo moglo sie to skonczyc tragicznie.

Anonymous - 07-11-2007, 12:38

Wiem, że mogło być nie za ciekawie. Dlatego założyłem taki temat, niech każdy sobie to sprawdzi po wymianie.
konrad1704 - 07-11-2007, 12:52

chyba kazde sruby troche sie luzuja po swiezej zmianie/zdjeciu kola, mi mechanik przy zmianie na stalowki powiedzial zeby po parunastu kilometrach sprawdzic kluczem czy sa dobrze dokrecone
cns80 - 07-11-2007, 13:05

dm17 napisał/a:
Ja ZAWSZE dokręcam po "specjalistach" nawet jak dokręcają udarową to zawsze ręką mocniej jestem w stanie dokręcić
Aż ukręcisz szpilki i pękną Ci w czasie jazdy :( Koła dokręca się odpowiednim momentem (nie większym i nie mniejszym) :)

Gene napisał/a:
Slyszalem, ze przy felgach aluminiowych sruby potrafia sie same odkrecac.
Jak mają źle dobrany stożek nakrętki do stożka felgi to tak :)
Gene - 07-11-2007, 13:06

cns80, :thumbleft:
akbi - 07-11-2007, 14:18

cns80 napisał/a:
dm17 napisał/a:
Ja ZAWSZE dokręcam po "specjalistach" nawet jak dokręcają udarową to zawsze ręką mocniej jestem w stanie dokręcić
Aż ukręcisz szpilki i pękną Ci w czasie jazdy :( Koła dokręca się odpowiednim momentem (nie większym i nie mniejszym) :)

dokładnie ... w Galantach, Lancerach jest to 98 .... czegoś tam

cns80 - 07-11-2007, 14:32

akbi napisał/a:
98 .... czegoś tam
Nm :D Niutonometrów :?: A może Newtonometrów :wink:
xor - 07-11-2007, 16:26

Przyłączam się do ostrzeżeń o niedokręceniu nakrętek kół.
Jeszcze sprawdzajcie - a najlepiej dopilnujcie aby sprawdzili przy was - ciśnienie.

Z 1 powodu - niedokręcenia - mogłem się zabić na którym zakręcie...
Dałem autko do konserwacji hebli - miał mi tłoczki przeczyścić, etc.
Potem jakoś dziwnie autko jeździło. Bicie jak cholera, sprawdziłem i... w jednym kole wszystkie nakrętki palcami mogłem odkręcić, w każdym innym kole miałem w ogóle nie dokręconą nakrętkę antykradzieżową. W jednym kole taką nakrętkę mi zgubili i dali zwykłą...
A czekała mnie 600km wycieczka, nie chcę wiedzieć, jak by się skończyła gdybym ruszył w nią ufając 'fachmanowi'.

Z 2 powodu miałem do prostowania 4 felgi i opony 17" do wyrzucenia :(



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group