To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

L200 Ogólne - przełączanie napędu 2H/4H

Anonymous - 07-11-2007, 13:54
Temat postu: przełączanie napędu 2H/4H
zaleta L200 (Super Select) to mozliwosc przelaczania z 2H na 4H podczas jazdy (do 100km/h).

Pytanie do fachowcow:
Czy mozna rowniez przelaczac z 4H do 2H podczas jazdy, czy nalezy sie zatrzymac?

Gene - 07-11-2007, 14:53

Mozesz dowolnie przelaczac z 2H na 4H i z 4H na 2H jadac z predkoscia nie wieksza niz 100 km/h.
Anonymous - 07-11-2007, 15:13

Tez tak myslalem, ale dzisiaj w serwisie powiedziano mi, ze tak nie wolno. Ze mozna przelaczac tylno z 2H na 4H, a odwrotnie to tylko na postoju.

Pojawil mi sie problem z przyspieszaniem. Dodaje gazu, ale zwiekszaja sie tylko obroty, a predkosc nic. Efeket podobny do slizgajacego sie sprzegla. Sprzeglo sprawdzone, wszystko OK. Wiec serwis powiedzial, ze ten problem pojawia sie tylko po tym jak przelaczam z 4H na 2H w czasie jazdy. I chyba tak jest.

Jest tylko pytanie czy tak ma byc czy mam uszkodzony naped (przebieg 24K - bez szczegolnego obciazania eleczki). Auto jest jeszcze w serwisie wiec czekam na werdykt.

[ Dodano: 07-11-2007, 16:17 ]
wlasnie otrzymalem odpowiedz z serwisu, ze wszystko jest OK i jak bede przelaczal z 4H na 2H na postoju to nie bedzie problemu.

no to w koncu nie wiem jak to jest z tym Super Select!!

Czy ktos mial podobne problemy?

Gene - 07-11-2007, 16:57

...to jest jakis kit za przeproszeniem...
Musisz sie zatrzymac kiedy chesz zablokowac centralny mechanizm roznicowy (4HLC) i wlaczyc lub wylaczyc reduktor (4LLC).

Zacytuje dodatkowo formulke z publikacji MMC o L200:
"System Super Select 4WD pozwala Ci na dowolne uruchamianie napedu na dwa oraz na cztery kola przy dowolnej predkosci do 100 km/h i w kazdych warunkach drogowych."

[ Dodano: 07-11-2007, 17:24 ]
to sie nadaje do opisania w dziale o serwisach :?

Anonymous - 07-11-2007, 18:12

Instrukcję przełączania między różnymi rodzajami napędu masz naklejoną na drzwiach po swojej lewj stronie.
Co prawda, to po angielsku...
Możesz przałączać w czasie jazdy (do 100 km/h) między 4H i 2H oraz odwrotnie (2H->4H). W czasie przełączania wciśnij sprzęgło. Operacja jest pokazywana na wyświetlaczu zapaleniem odpowiedniej liczby diodek. (Jak migają to operacja jest "w trakcie przełączania").
A blokadę międzyosiową (4HLC) i reduktor (4LLc) tylko po zatrzymaniu i wrzuceniu głównej dźwigni na luz.
I to prawie wszystko...
Trzeba uważać przy przełączaniu między: 4H a 4HLC jest pozycja, w której odłączasz oba napędy: mimo dodawania gazu samochód stoi (efekt ten sam gdy gazujesz a dźwignia zmiany biegów jest na luzie) i to położenie nie jest diodami sygnalizowane; są samochody, które tę pozycję mają jako osobne ustawienie dźwigni przełączania napędów. Ale nie można trafić na tę pozycję podczas przełączania z 4H na 2H.
Jeżeli możesz przełączać z 4H na 2H tylko po zatrzymaniu (jak radzi serwis) to niech naprawiają - przecież auto na gwarancji - albo niech oddadzą różnicę między L200 a Uazem.

Anonymous - 08-11-2007, 09:46

Dzieki Panowie za potwierdzenie. Tak tez od samego poczatku postepowalem. Wczoraj odebralem autko z serwisu. Nic nie zrobili, powiedzieli, ze wszystko jest OK. Przy okazji wdalem sie w dyskusje z Panem z serwisu i poczytalem mu instrukcje obslugi. Troche sie zdziwil (strasznie sa niedouczeni ci swerwisanci i sprzedawcy).

Co do problemu to pojezdze i zobacze do sie bedzie dalej dzialo. Wczoraj bylo OK :mrgreen:

Gene - 08-11-2007, 09:52

Bardzo dziwna sprawa z tym mechanikiem. Nawet przy ES* mozna to robic czyli przelaczac z 4H na 2H.
Sam wiele razy tak przelaczalem bo jedna os spokojnie dawal sobie rade i nie widzialem sensu jazdy na 4H.
* Easy Select

Anonymous - 08-11-2007, 15:26

Cytat:
dziwna sprawa z tym mechanikiem

Może po to jest forum?

Gene - 08-11-2007, 15:38

a moze mechanik tez powinien zagladac na forum :|
Anonymous - 08-11-2007, 15:49

Przecież on jest tylko pracownikiem a nie (mitsu)maniakiem.
Gene - 08-11-2007, 16:01

Wlasnie, my sie tym interesujemy i pasjonujemy bo przypadlo nam to do gustu. Dokonalismy pewnego wyboru nie zmuszani i nie rozliczani z tego czym sie zajmujemy. Ten pan bierze za to pieniadze i podobno jest profesjonalista. Jego niekompetencje mozna odebrac jako albo specjalne dzialanie na niekorzysc klienta i oddalanie odpowiedzialnosci albo jako zwykla ignorancje i brak wiedzy. W obu przypadkach dziala na niekorzysc Mitsubishi a w szczegolnosci autoryzowanych serwisow, ktore jak wiemy czesto nie maja najlepszej opinii.
Anonymous - 19-11-2007, 20:22

No i proszę dzisiaj o 19,30 opisałem w moim poście - temat "stuki w kierownicy" wrażenia z obsługi przez Krakowski RM FILIPOWICZ jak przypuszczam kolega GREMISIEK też korzysta z tego samego serwisu , też zgłaszałem podobną usterkę lub wątpliwość prawidłowego działania podczas przełączania z 2H na 4H podczas jazdy z tym że u mnie jest nieco gorzej bo mam automat i tylko dwa razy odważyłem się to zrobić z problemami podczas jazdy efekt był szokujący totalny zgrzyt kół zębatych od tej pory przełączam tylko na postoju i neutralu , oczywiście w serwisie stwierdził Pan że wszystko jest OK. a ja muszę się nauczyć chyba nie będę ryzykował szkoda auta choć z drugiej strony ?
Myślę że ten serwis skutecznie obrzydzi mi to auto a mimo szeregu usterek bardzo go lubię , oczywiście nie usuwanych przez serwis bo "wszystko jest OK". :evil:

Gene - 20-11-2007, 07:22

Proponuje zaprosic doradce serwisowego na przejazdzke. Otworzyc instrukcje obslugi na odpowiedniej stronie i poprosic o przeczytanie co tam jest napisane.
miczon - 20-11-2007, 08:46

Gene napisał/a:
i poprosic o przeczytanie co tam jest napisane.

Znając własne i innych, doświadcznia z RMF-em oraz ich "kwalifikacje", obawiam się że doradca może mieć z tym problemy.... :dark1:



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group