To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Space Wagon Ogólne - MSW 2.4 GDI Bład 56 oraz 41??

Anonymous - 08-11-2007, 00:40
Temat postu: MSW 2.4 GDI Bład 56 oraz 41??
Witam
Mam problem z moim Miśkiem odkąd go kupiłem :-( .Kilka miesiecy temu podjechalem do servisu i po diagnozie uslyszalem ze padła pompa wysokiego cisnienia paliwa oraz wtryski.Cena za wtryski i pompe w servisie mnie powaliła.Po długich poszukiwaniach znalazlem używaną pompe i mechanik ją wymienił ale nie było żadnej poprawy.W zeszłym tygodniu kupiłem wtryski a poprawy żadnej nie ma.
Wyskakuje bład 56 fuel pressure oraz 41 czyli wtryskiwacze

Ciśnienie paliwa przed pompą wynosi 4.0 Bar,ciśnienie znika na szynie paliwowej.

Mieliście moze podobny przypadek? Pomożecie mi roszyfrowac mojego Mitsu?
Bardzo prosze o pomoc..... nie chciałbym mojego samochodu ciąć i sprzedawac na części
bo przez 8 miesięcy zrobiłem nim około 1500km:-( bardzo mi sie te auta podobały ale chyba coraz bardziej zaczynam go nienawidziec:-(

Jezeli potrzebujecie więcej wiadomości to pytajcie a ja wypytam mojego mechanika o wszystkie szczegóły ponieważ sam nie znam sie na mechanice.

Dzis mam wiecej wiadomosci od mojego mechanika.
Cisnienie paliwa przed pompa wysokiego cisnienia paliwa zawsze wynosi 4.0 bar.
Problem pojawia sie przy pelnym obciazeniu przepustnicy-obroty 3000-4500.
Cienienie na listwie paliwowej okolo 50 bar, w momecie pelnego obciazenia przepustnicy powstaje problem i cisnienie spada do 0.1 bar.
Jak pojawia sie problem i traci cisnienie na listwie paliwowej to trzeba wylaczyc stacyjeke na chwile i po ponownym odpaleniu silnika cisnienie wraca.
W momecie spadku cisnienie na listwie paliwowej jest brak paliwa na powrocie z listwy paliwowej.

Jaka powinna byc wydajnosc pompy wysokiego cisnienia paliwa( flow rate) oraz na powrocie z listwy paliwowej ???

Pompa wysokiego cisnienia paliwa zostala zamieniona z pracujacego silnika,wymienione byly takze wtryskiwacze,filtr paliwa w zbiorniku,wyczyszczony zostal zbiornik paliwa i przewody paliwowe pomiedzy zbiornikiem a pompa wysokiego cisnienia paliwa,nowe swiece,przeplywomierz powietrza,filtr powietrza oraz olej w silniku.
Czas otwarcia wtryskiwaczy zgodny z danymi,sprawdzone na oscyloskopie,ewidentnie ginie cisnienie paliwa.
Walek rozrzadu sprawdzony i mozliwosc przeskoku wyeliminowana.
Cisnienie ginie nawet gdy 3 wtryski sa odlaczone 3800-4500

Co jeszcze moze byc z nim nie tak?? Pomysly juz nam sie skonczyly :(

Znajdzie sie ktos na tym forum kto pomoze mojemu Miskowi?

Pozdrawiam
Sebastian

cns80 - 08-11-2007, 08:10

A czy tam na listwie nie ma zaworu zwrotnego ? Jeśli on puści to ciśnienie pada, bo paliwo wraca do baku. Nie znam się na MSW GDi więc pytam, bo może Ci coś to podpowie.
Anonymous - 08-11-2007, 12:05

Napisz jeszcze jakie są objawy poza tym że świeci się kontrolka, czy auto normalnie jezdzi, czy np. przyśpiesza do pewnych obrotów a potem słabnie. Ciśnienie przed pompą jest ok, ale na listwie już powinno wynosić około 50-60 Bar. Na sprzęcie diagnostycznym w liście parametrów można odczytać ciśnienie "wysokie" ile ono wynosi ?
Anonymous - 11-11-2007, 14:50

cns80 napisał/a:
A czy tam na listwie nie ma zaworu zwrotnego ?


Nie ma zaworu zwrotnego na listwie :-(

Dominik77 napisał/a:
Na sprzęcie diagnostycznym w liście parametrów można odczytać ciśnienie "wysokie" ile ono wynosi ?

Jak bylem pierwszym razem w servisie to na wydruku miałem napisane że między 3000-4000rpm zanika ciśnienie paliwa i wedłóg ich pomiarów wynosiło 0.01 bar.

Samochodem da sie jechac ale nie jest to za przyjemne bo mozna sie tylko toczyc z predkoscia okolo 30km/h.Przy dopalaniu wszystko jest ok jak jest bez obciazenia to silnik pracuje ladnie i wkreca sie na obroty ale trzeba wciskac pedal gazu bardzo delikatnie,bo przy gwaltownym nacisnieciu pedalu gazu samochod zaczyna sie dusic i nie wkreca sie na obroty,moj mechanik mowi ze wlasnie wtedy ginie mu cisnienie paliwa na listwie i juz tam nie wraca, trzeba wylaczyc silnik i poczekac chwilke a po odpaleniu znow ta sama historia :(
Jutro bede u mechanika i spisze dokladnie wszystko co mi powie to Wam odpisze.

Dziekuje i pozdrawiam
Sebastian

saphire - 11-11-2007, 15:27

Wygląda mi to na zajechaną pompę paliwa wysokiego ciśnienia.
Anonymous - 11-11-2007, 17:17

saphire napisał/a:
Wygląda mi to na zajechaną pompę paliwa wysokiego ciśnienia.


To samo powiedzieli mi w servisie, pozniej potwierdzil to moj mechanik.Kupilem pompe paliwa wysokiego cisnienia i mechanik ja wymienil niestety silnik pracowal dobrze okolo 20 minut,wkrecal sie pieknie prawie pod czerwone pole obrotomierza a pozniej zaswiecila sie kontrolka check engine i znow te same objawy jak przed wymiana.Pozniej wymienione zostaly wtryskiwacze ale nie przynioslo to zadnej poprawy :(

saphire - 11-11-2007, 17:19

Przecież nie ma gwarancji że ta pompa którą kupiłeś także nie była uhahana.
Anonymous - 11-11-2007, 17:34

saphire napisał/a:
Przecież nie ma gwarancji że ta pompa którą kupiłeś także nie była uhahana


Moje auto caly czas jest u mechanika na placu i kiedys do niego przyjechal facet takim miskiem jak moj.Mechanik zamienil pompe zeby sprawdzic czy nie kupilem zapsutej. Na pompie ktora ja kupilem silnik w aucie tego faceta pracowal super,malo tego mechanik wlozyl moja stara pompe i silnik pracowal dalej bez zadnych zarzutow.
Czyli wniosek z tego taki ze pompa jest dobra,powiem wiecej mam lzejsza kieszen o pare stowek i jedna dobra pompe na sprzedaz :(
Normalnie zalamka :( szkoda tylko ze nie wiem co jest zepsute naprawde...

saphire - 11-11-2007, 17:41

No to skoro pompa na pewno sprawdzona i jest OK to może czujnik ciśnienia walnięty i głupoty zapodaje do ECU no i komp durnieje

[ Dodano: 11-11-2007, 17:43 ]
PS. A pompę niskiego ciśnienia sprawdzaliście? Może ona nie dostarcza wystarczającej ilości paliwa z baku bo zarżnięta lub filtr paliwa zatkany itp. trzeba po kolei cały układ sprawdzić.

Anonymous - 11-11-2007, 19:39

saphire napisał/a:
A pompę niskiego ciśnienia sprawdzaliście?

Zapytam go jutro o ta pompe i czujnik jak u niego bede,pamietam ze juz kiedys mi cos o tym mowil. Co do filtra paliwa to przed wymiana wtryskiwaczy wpadl mi pomysl z wymiana filtra paliwa ktory jest w baku.Kupilem nowy filtr paliwa,mechanik wymontowal zbiornik i nie mogl uwierzyc w to co zobaczyl... filtr byl zapchany do okolo 3/4 objetosci i w baku znajdowalo sie duzo brudu wyczyscil to wszystko dokladnie,wymienil filtr ale dalej jest to samo...

saphire - 11-11-2007, 21:41

No to może pompa w baku jednak zarżnięta - pytanie co to był za syf? Kumplowi raz w megance coś się zwaliło z powrotem do baku tak że wpompowało mu takie kulki węglowe (chyba z filtru oparów) przez ten powrót wprost do baku a pompa to zassała na filtr siatkowy i zatkało jej obieg no i auto zdechło. Może u ciebie też ten filtr oparów zdechł i wszystko poszło do baku? Kojarzy mi się że w Carismie toto gdzieś z przodu między prawym nadkolem a zderzakiem jest czy jakoś tak...
Anonymous - 11-11-2007, 21:52

saphire napisał/a:
pytanie co to był za syf?


Nie wiem jak wygladal syf ktory byl w zbiorniku paliwa,bo mnie przy tym nie bylo ale widzialem filter paliwa.Zapchany byl czyms w rodzaju drobnego pylu w kolorze rdzy.. nie wiem jak to dokladniej opisac..cos takiego jabys papierem sciernym szlifowal zardzewialy kawal metalu i pozniej ten drobniutki pyl napakowal do filtra

Chcialbym zeby to byla zepsuta ta pompa niskiego cisnienia w zbiorniku...Juz wkrotce Swieta ktore po raz pierwszy od osmiu lat mialem spedzic z rodzina w Polsce a bez samochodu to moge sobie wyjazd mlotkiem z glowy wybic:-(

saphire - 13-11-2007, 09:00

Uuuuu no to proponuję czyszczenie baku i pompy, wymianę filtru paliwa, filtru węglowego i ogólnie przepłukanie przewodów paliwowych bo ten syf pewnie ciągle tam siedzi. Wodę lałeś zamiast paliwa?
Anonymous - 14-11-2007, 23:13

saphire napisał/a:
Uuuuu no to proponuję czyszczenie baku i pompy, wymianę filtru paliwa, filtru węglowego i ogólnie przepłukanie przewodów paliwowych bo ten syf pewnie ciągle tam siedzi. Wodę lałeś zamiast paliwa?


Ja jak go kupilem to lalem tylko Shell V-Power i tak jak wyzej napisalem zrobilem nim bardzo malo kilometrow,a po syfie jaki byl w baku wnioskuje ze w Singapurze ktos chyba zalal do niego gnojowki.
Gdzie znajduje sie ten filtr weglowy?

[ Dodano: 15-11-2007, 00:15 ]
Czy ma ktos moze jakis schemat z budowa pompy wysokiego cisnienia paliwa??

Pozdrawiam
Sebastian

saphire - 15-11-2007, 08:23

Filtr węglowy jest na odmie z baku i filtruje opary paliwa czy jakoś tak i o ile piąte przez dziesiąte pamiętam jest z przodu gdzieś między nadkolem a zderzakiem po stronie zbiorniczków z płynem do spryskiwaczy - ale zerknij na schemat paliwowy w workshop manualu


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group