To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Pajero FAQ - System SUPER SELECT [SS]

Gene - 09-11-2007, 07:57
Temat postu: System SUPER SELECT [SS]
NAPEDY W PAJERO/MONTERO II, III i IV [SYSTEM SUPER SELECT]

W Super Select można dowolnie zmieniać napęd 2H<->4H bez zatrzymywania się. Jest tylko jeden warunek - podczas zmiany nie wolno jechać szybciej niż 100 km/h. Ale to akurat żaden klopot. W szosowych warunkach auto napędza oczywiście tylna oś (2H). Napęd na obie osie (4H) można dołączyć rowniez jadąc po szosie (do 100 km/h). Wielu posiadaczy aut ze systemem SS-4 uzywa najczesciej wlasnie tego ustawienia. Rozdział mocy pomiędzy osiami waha się wówczas od 33:67 do 50:50 proc. w zależności potrzeby przeniesienia napędu i zapewnia optymalne warunki trakcyjne na nawierzchniach utwardzonych. Kolejne położenie dźwigni (4HLC) blokuje centralny mechanizm różnicowy. Mamy wówczas równomierny rozkład mocy pomiędzy osiami - po 50 proc. To juz typowo terenowe ustawienie nie polecane na utwardzone drogi i aby je wlaczyc musimy calkowicie zatrzymac samochod. W trudnym terenie załączamy tryb 4LLC, czyli skrzynię redukcyjną i tu tez wymagane jest zatrzymanie samochodu. Tego trybu uzywany podczas ciezszych prob; podjazdy, trawersy, piasek itp. Dodatkowo, już przyciskiem w desce rozdzielczej, (sterowanym elektronicznie) możemy mechanicznie zablokować tylny most (Sytuacje ekstremalne - zakopane auto, buksujace koła, a tak naprawde zalecam blokade gdy auto musi przejechac naprawde wymagajaca probe terenowa).



Schemat lampek na desce rozdzielczej w SS4-II :wink:
http://www.pajero.org.pl/index.php?id=42

MartinMM - 20-01-2012, 21:25

Gene, super wyjasnienie, dziekuje bardzo :)
Geronimo - 31-03-2013, 18:42

Z jaką max prędkością można jeździć na 4LLC.
zbyszekm2 - 01-04-2013, 08:33

Geronimo napisał/a:
Z jaką max prędkością można jeździć na 4LLC.

20 km tylko na wprost i po nawierzchni która umożliwia uślizg kół.

Heilsberg - 01-04-2013, 23:48

Pozwolę sobie się nie zgodzić. Owszem, tylko na nawierzchni pozwalającej na uślizg kół. Ale jeździć można nie tylko po prostej, a normalnie jak potrzeba (stąd ta nawierzchnia konieczna) i tyle ile da rady wyciągnąć na ostatnim biegu. Wychodziło mi coś pod 50 na godzinę.
Gene - 02-04-2013, 08:34

Dokladnie tak jest jak Heilsberg napisal. Jesli samochod da rade jechac szybciej mozna nawet i 60/h. Producent nie informuje o koniecznosci zachowania jakiejs minimalnej predkosci. Co do jazdy tylko na wprost to takze przesada. Kola powinny byc prosto w chwili przelaczania ustawien ale jezdzic i skrecac mozna.
satyricon - 26-07-2014, 10:23

Dodadam od siebie ze 75 km/h bez problemu a jak sie rozpedza jak rajdowka pozdraiwam
ruks - 02-03-2015, 12:56

Czy włączając blokadę czy reduktor trzeba przełączać na N lub P czy można stać na Drive oraz czy trzeba trzymać wciśnięty hamulec czy też nie?
zbyszekm2 - 02-03-2015, 13:06

ruks napisał/a:
Czy włączając blokadę czy reduktor trzeba przełączać na N lub P czy można stać na Drive oraz czy trzeba trzymać wciśnięty hamulec czy też nie?

W jakim pajero?

ruks - 02-03-2015, 16:07

III lub IV ze skrzynią automatyczną i super selectem
PiotrKw - 02-03-2015, 21:58

Blokadę międzyosiową i reduktor zawsze w położeniu N i po zatrzymaniu ( hamulec ) . Tak podają w instrukcji , i nigdy nie miałem kłopotów z załaczeniem ( lampka na napędach zapalała się prawie od razu ) Przełaczanie z 2H 4H i odwrotnie w każdym położeniu dźwigni AT i do 100 km/h.
Born - 26-01-2017, 12:44

Mam pytanie, czy jadąc w trybie 2H, 4H na trasie, można w trakcie jazdy przełączyć na tryb sportowy, żeby pomóc sobie w wyprzedzaniu, czy trzeba w trybie sportowym jechać cały czas?
zbyszekm2 - 01-02-2017, 14:42

Born napisał/a:
Mam pytanie, czy jadąc w trybie 2H, 4H na trasie, można w trakcie jazdy przełączyć na tryb sportowy, żeby pomóc sobie w wyprzedzaniu, czy trzeba w trybie sportowym jechać cały czas?

Tak zapytam, co to jest tryb sportowy!?

Born - 01-02-2017, 14:44

W instrukcji tak jest opisany tryb ręcznego przełączania biegów w Pajero III
Michał_PIII - 10-02-2017, 23:35

Odpowiem inaczej, bez sensu była by możliwość jazdy tylko w "ręcznej" zmianie lub tylko w "automatycznej" zmianie. Musiał byś się zatrzymywać i przełączać tryby.

Odświeżę także temat jazdy na 4llc, maksymalnie można jechać ok. 100 km / h ponieważ przy tej prędkości kończą się obroty silnika na 5 biegu, prędkość zależy jeszcze od rozmiaru opon. Producent zabezpiecza się i przewiduje tak jak napisał Zbyszekm2 20 km/h, jednak ten sam producent nie przewiduje wymiany oleju w automatycznych skrzyniach biegów. Jak pojedziesz szybciej po luźnej nawierzchni nic się nie stanie



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group