Pajero FAQ - System SUPER SELECT [SS]
Gene - 09-11-2007, 07:57 Temat postu: System SUPER SELECT [SS] NAPEDY W PAJERO/MONTERO II, III i IV [SYSTEM SUPER SELECT]
W Super Select można dowolnie zmieniać napęd 2H<->4H bez zatrzymywania się. Jest tylko jeden warunek - podczas zmiany nie wolno jechać szybciej niż 100 km/h. Ale to akurat żaden klopot. W szosowych warunkach auto napędza oczywiście tylna oś (2H). Napęd na obie osie (4H) można dołączyć rowniez jadąc po szosie (do 100 km/h). Wielu posiadaczy aut ze systemem SS-4 uzywa najczesciej wlasnie tego ustawienia. Rozdział mocy pomiędzy osiami waha się wówczas od 33:67 do 50:50 proc. w zależności potrzeby przeniesienia napędu i zapewnia optymalne warunki trakcyjne na nawierzchniach utwardzonych. Kolejne położenie dźwigni (4HLC) blokuje centralny mechanizm różnicowy. Mamy wówczas równomierny rozkład mocy pomiędzy osiami - po 50 proc. To juz typowo terenowe ustawienie nie polecane na utwardzone drogi i aby je wlaczyc musimy calkowicie zatrzymac samochod. W trudnym terenie załączamy tryb 4LLC, czyli skrzynię redukcyjną i tu tez wymagane jest zatrzymanie samochodu. Tego trybu uzywany podczas ciezszych prob; podjazdy, trawersy, piasek itp. Dodatkowo, już przyciskiem w desce rozdzielczej, (sterowanym elektronicznie) możemy mechanicznie zablokować tylny most (Sytuacje ekstremalne - zakopane auto, buksujace koła, a tak naprawde zalecam blokade gdy auto musi przejechac naprawde wymagajaca probe terenowa).
Schemat lampek na desce rozdzielczej w SS4-II
http://www.pajero.org.pl/index.php?id=42
MartinMM - 20-01-2012, 21:25
Gene, super wyjasnienie, dziekuje bardzo
Geronimo - 31-03-2013, 18:42
Z jaką max prędkością można jeździć na 4LLC.
zbyszekm2 - 01-04-2013, 08:33
Geronimo napisał/a: | Z jaką max prędkością można jeździć na 4LLC. |
20 km tylko na wprost i po nawierzchni która umożliwia uślizg kół.
Heilsberg - 01-04-2013, 23:48
Pozwolę sobie się nie zgodzić. Owszem, tylko na nawierzchni pozwalającej na uślizg kół. Ale jeździć można nie tylko po prostej, a normalnie jak potrzeba (stąd ta nawierzchnia konieczna) i tyle ile da rady wyciągnąć na ostatnim biegu. Wychodziło mi coś pod 50 na godzinę.
Gene - 02-04-2013, 08:34
Dokladnie tak jest jak Heilsberg napisal. Jesli samochod da rade jechac szybciej mozna nawet i 60/h. Producent nie informuje o koniecznosci zachowania jakiejs minimalnej predkosci. Co do jazdy tylko na wprost to takze przesada. Kola powinny byc prosto w chwili przelaczania ustawien ale jezdzic i skrecac mozna.
satyricon - 26-07-2014, 10:23
Dodadam od siebie ze 75 km/h bez problemu a jak sie rozpedza jak rajdowka pozdraiwam
ruks - 02-03-2015, 12:56
Czy włączając blokadę czy reduktor trzeba przełączać na N lub P czy można stać na Drive oraz czy trzeba trzymać wciśnięty hamulec czy też nie?
zbyszekm2 - 02-03-2015, 13:06
ruks napisał/a: | Czy włączając blokadę czy reduktor trzeba przełączać na N lub P czy można stać na Drive oraz czy trzeba trzymać wciśnięty hamulec czy też nie? |
W jakim pajero?
ruks - 02-03-2015, 16:07
III lub IV ze skrzynią automatyczną i super selectem
PiotrKw - 02-03-2015, 21:58
Blokadę międzyosiową i reduktor zawsze w położeniu N i po zatrzymaniu ( hamulec ) . Tak podają w instrukcji , i nigdy nie miałem kłopotów z załaczeniem ( lampka na napędach zapalała się prawie od razu ) Przełaczanie z 2H 4H i odwrotnie w każdym położeniu dźwigni AT i do 100 km/h.
Born - 26-01-2017, 12:44
Mam pytanie, czy jadąc w trybie 2H, 4H na trasie, można w trakcie jazdy przełączyć na tryb sportowy, żeby pomóc sobie w wyprzedzaniu, czy trzeba w trybie sportowym jechać cały czas?
zbyszekm2 - 01-02-2017, 14:42
Born napisał/a: | Mam pytanie, czy jadąc w trybie 2H, 4H na trasie, można w trakcie jazdy przełączyć na tryb sportowy, żeby pomóc sobie w wyprzedzaniu, czy trzeba w trybie sportowym jechać cały czas? |
Tak zapytam, co to jest tryb sportowy!?
Born - 01-02-2017, 14:44
W instrukcji tak jest opisany tryb ręcznego przełączania biegów w Pajero III
Michał_PIII - 10-02-2017, 23:35
Odpowiem inaczej, bez sensu była by możliwość jazdy tylko w "ręcznej" zmianie lub tylko w "automatycznej" zmianie. Musiał byś się zatrzymywać i przełączać tryby.
Odświeżę także temat jazdy na 4llc, maksymalnie można jechać ok. 100 km / h ponieważ przy tej prędkości kończą się obroty silnika na 5 biegu, prędkość zależy jeszcze od rozmiaru opon. Producent zabezpiecza się i przewiduje tak jak napisał Zbyszekm2 20 km/h, jednak ten sam producent nie przewiduje wymiany oleju w automatycznych skrzyniach biegów. Jak pojedziesz szybciej po luźnej nawierzchni nic się nie stanie
|
|
|