[97-04]Galant EAxA/W - [EA5W 2.5] Uszkodzona skrzynia automatyczna
Anonymous - 09-11-2007, 11:46 Temat postu: [EA5W 2.5] Uszkodzona skrzynia automatyczna Witam wszystkich serdecznie
Moze ktos pomoze,bo nie dziala mi automatyczna skrzynia biegów w moim galancie kombi 2.5-24v
co moze byc i gdzie to moge szybko zdiagnozowac i naprawic. mam 70 km do Poznania
Objawy
tylko dziala P -czyli blokada postoju a reszta nie reaguje ( na R lekko skacza na chwile obroty silnika) ale nic nie reaguje auto nie jedzie ani w przud ani w tył.
diody na desce rozdzielczej sie przełączaja zgodnie z przestwianiem wjachy biegów.
Wydawalo mi sie ze nie ma oleju w skrzyni ale dolalem prawie 4 l i nic tak jak bylo tak jest
Moze to jakis sterownik od skrzyni??????????
Bede wdzieczny za pomoc
Gary
Anonymous - 10-11-2007, 08:43
Witam.
Skoro wlałeś 4 litry to na pewno nie było oleju w skrzyni, tak czy siak skrzynia do roboty. Ale w tym czarnym Galancie to wydawało mi się ze masz skrzynię ręczną no chyba że zmieniłeś Gala na innego.
Pozdrawiam.
Anonymous - 11-11-2007, 14:35
witam z twojego opisu wychodzi na to że uszkodziło się sprzęgło hydro kinetyczne jestem przekonany skrzynia jest dobra wymień sprzęgło hydrokinetyczne to znaczy koło zamachowe ibędzie wszystko o.k
Anonymous - 12-11-2007, 10:28
Panowie
trawkins,
Czesc trawkins mam nadzieje ze u ciebie wszystko gra
Ja mam jeszcze tego mojego manualu, ale chce sobie wymienic na identycznego tylko automata (tylko i wylacznie dla wygodnictwa mojego no i moja rodzicielka bedzie mogla wtedy bezstresowo porzyczac i jezdzic autem bo tylko automatem w miare swobodnie sie porusza)Wiec jest taka mozliwosc ale obijawy takie jak pisalem.
ramborambo
Hej ramborambo
Dzieki za podpowiedz jutro jestem umowiony na podwiezienie go na diagnoze ,najpierw od speca co moze to sprawdzic komputerowo co sie stalo a nastepnie do jakiegos mechanika od skrzyni automatycznych w okolicach Poznania.
Chyba ze to sprzeglo maozna w jakis prosty sposób zdiagnozowac albo wymontowac i wymienic w zwykłym warsztacie.
Bede wdzięczny za sugestie
Pozdrawiam
Gary
pitbu77 - 13-12-2009, 00:40 Temat postu: EA5W - 2,5l + Automatyczna skrzynia biegów (4 biegowa) Witam Wszystkich.
Odświeżam kotleta, że tak się wyrażę.
Mam identyczny problem. Wracałem z Wiednia wczoraj i przy próbie wyprzedzania innego auta (nie dałem gazu do oporu tylko tak aby skrzynia zredukowała o jeden bieg w dół) nagle coś stuknęło w komorze silnika.
Objaw tego jest taki, że niezależnie od tego jaki jest wrzucony bieg, auto nie jedzie (taki sam efekt jakbym dał na "N"). Skrzynia ogólnie pracuje dużo głośniej jakby miała opory. Olej był wymieniony na początku tego roku (kiedy kupiłem auto sprawdzałem stan i zużycie oleju - olej był czysty - "świeży" i nawet ponad stan) i zrobiłem od tamtej pory ~20.000 km.
Nie mruga żadna dioda, biegi można przełączać bez problemu w każdą pozycję.
Macie jakieś podpowiedzi co mogło się popsuć i jeśli tak to w jakich kosztach może zamknąć się naprawa?
Pozdrawiam Piotrek
Bartek - 13-12-2009, 09:51
Zmieliłeś wilekoklin konwertera. Standardowa przypadłość ea5
robertdg - 13-12-2009, 10:31
pitbu77, tak jak pisze Bartek, sam wieloklin ~ 130zł, przykład KLICK a kompletny konwerter po regeneracji ~ 700zł, prz założeniu że zwracasz stary, więcej na temat ceny możesz dowiedzieć się tutaj MidParts, oczywiście musisz do tego jeszcze doliczyć koszta robocizny.
Matejko - 13-12-2009, 18:05
roch_27 z tego co wiem ma do sprzedania taka skrzynie, to odezwij sie do niego, moze zamiast naprawy kupisz dzialajaca
Bartek - 13-12-2009, 18:16
Roch ma do sprzedania skrzynię od 2.4, która nie pasuje plug&play do 2.5 - wymaiga conieco przeróbek
roch_27 - 13-12-2009, 18:37
Bartek napisał/a: | Roch ma do sprzedania skrzynię od 2.4, która nie pasuje plug&play do 2.5 - wymaiga conieco przeróbek | dokładnie mam ASB Tiptronik model F4A42 od 2,4 GDI - różnica jest w "dzwonie" skrzyni - bo reszta jest to samo co w V6
pozdro
Bartek - 13-12-2009, 18:42
.....i w mocowaniu konwertera do "torque plate"
pitbu77 - 13-12-2009, 23:02
Dziękuję Wam bardzo za opinie. Mam nadzieję, że to naprawdę tylko wieloklin konwertera i że wałek z wielowypustem na którym jest mocowany nie będzie uszkodzony.
A powiedzcie mi czy w tym przypadku dużo jest roboty żeby wymienić ten wieloklin? Wiąże się to z rozkładaniem sprzęgła hydrokinetycznego czy powiedzmy wyjmuję skrzynię ze sprzęgłem i mam dostęp do tego konwertera bez późniejszego przymusowego odpowietrzania skrzyni i tym podobnych historii
roch_27 - 13-12-2009, 23:09
pitbu77 napisał/a: | Wiąże się to z rozkładaniem sprzęgła hydrokinetycznego czy powiedzmy wyjmuję skrzynię ze sprzęgłem i mam dostęp do tego konwertera | pitbu77 - konwerter to jest to właśnie sprzęgło- z tym że jest to sprzęgło hydrokinetyczne
robertdg - 13-12-2009, 23:19
pitbu77, co prawda nie jest to Mitsubishi skrzynia, ale tak do wygląda po wyciągnięciu skrzyni
przekrój
pitbu77 - 14-12-2009, 13:23
roch_27 napisał/a: | pitbu77 napisał/a: | Wiąże się to z rozkładaniem sprzęgła hydrokinetycznego czy powiedzmy wyjmuję skrzynię ze sprzęgłem i mam dostęp do tego konwertera | pitbu77 - konwerter to jest to właśnie sprzęgło- z tym że jest to sprzęgło hydrokinetyczne |
Sorry, miałem napisać "wyjmuję skrzynię ze sprzęgłem i mam dostęp do tego wieloklinu" (czyt. płytki z wieloklinem).
A tak poza tym to firma "ASB Palka" w Mysłowicach zaśpiewała przy takiej wymianie płytki wieloklinu (co wymieniają w parze z wałkiem, na którym owy wieloklin się klinuje) 3500 PLN Oczywiście wchodzi w to robocizna, wymiana oleju, filtrów, nowe uszczelki...
Ale kutfa... 3500 klocka
Znacie tańszy i pewny sposób? używana skrzynia to też ryzyko...
|
|
|