To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Pajero IV - Samoistne wysokie obroty 3.2 DID automat

Anonymous - 10-11-2007, 14:24
Temat postu: Samoistne wysokie obroty 3.2 DID automat
Pierwszy raz zobaczyłem świecącą kontrolkę silnika i skrzyni po wymianie oleju w skrzyni biegów w ASO. Wróciłem i założono zsunięty przewód od ciśnienia ładowania???. 2-3 tygodnie spokoju i podczas jazdy leśną drogą, bieg 1 (tryb ręczny), pełzanie samochodu - nie dotykam pedału przyspieszania, prędkość ok 8-9km/h, po przejechaniu ok 3 km zapala się kontrolka silnika i skrzyni. Wyłączam silnik, czekam 5 min, uruchamiam ponownie, lampka gaśnie razem z innymi i bez problemu jadę dalej. Po kolejnych paru kilometrach powolnej jazdy sytuacja powtarza się. Działam podobnie i wyjeżdżam na czarną drogę. Przy normalnej jeździe kłopotów nie mam. Trafiam w miejski korek i po 20-30 min. jazdy w korku zapala się kontrolka silnika i prawie natychmiast silnik wchodzi samoistnie na bardzo wysokie obroty. Powstrzymuję autko hamulcem (skrzynia automatyczna), wyrywa się, selektorem wybieram N, obroty jeszcze wzrastają, wyłączam kluczykiem, silnik gaśnie. Po ok 30 sekundach uruchamiam kluczykiem zapłon, selektor pozycja P, wchodzi na wysokie obroty (noga na hamulcu), wyłączam kluczyk, silnik gaśnie. Czekam ok 5 minut, uruchamiam silnik i bez problemów jeżdżę po Warszawie 2 dni. W warsztacie u Pana Waldemara TW Auto, tester wykazuje błędy: 11.APS 1; 23.IDLE SW 1; 27.APS 2. Błędy zostają skasowane, jadę do Kielc. W Białobrzegach korek, sytuacja powtarza się, kontrolka, obroty, wyłączenie silnika, 5 min postoju i w drogę. Zauważyłem, że objawy wywołuje powolna jazda przez dłuższy czas.
Czy ktoś spotkał się z takimi objawami i jaka może być przyczyna. Z jakim zakresem naprawy muszę się liczyć?

wojtekkkkk - 10-11-2007, 20:37

moim zdaniem jest jakiś problem z chlodzeniem,tylko nie wiem czy silnika czy skrzyni, za mało informacji
Anonymous - 10-11-2007, 21:12

jeżeli skrzynia to co może być zatkane lub odłączone? W jaki sposób skrzynia jest chłodzona?
Anonymous - 10-11-2007, 22:02

boszden napisał/a:
jeżeli skrzynia to co może być zatkane lub odłączone? W jaki sposób skrzynia jest chłodzona?

ja sie od razu zastrzegam posiłkuje logika a nie wiedzą... :-)
skrzynia nie tyle jest chłodzona co ma chłodnice oleju swoja (koło skrzyni)
i jak by to było to - to by sie zapalała kontrolka skrzyni, a nie obie...
a to Twoje 'dzieje sie przy wolno jade' to dot. raczej obrotow czy szybkosci ?
tzn jak wolno pojedziesz ale na wyzszych obrotach (powiedzmy miedzy 2-3) to tez
sie tak dzieje ?
A z 3ciej strony - skoro stalo Ci sie to po wyjezdzie z ASO to czemu do nich
z awantura nie uderzysz ? tylko olej w automacie zmieniales ?

Anonymous - 10-11-2007, 23:08

Zapala się jedna kontrolka w kształcie silnika, "jest częścią systemu monitorującego zespół napędowy, pracę silnika i automatycznej skrzyni biegów" cytat z instrukcji obsługi.

Sytuacja wyjaśniona - zwariował czujnik pedału gazu, do wymiany.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group