Carisma - Techniczne - [Cari 1.9DI-D] niska temperatura silnika
Anonymous - 11-11-2007, 10:20 Temat postu: [Cari 1.9DI-D] niska temperatura silnika witam,
wczoraj robiłem trasę trochę ponad 100 km i na chwilę musiałem się zatrzymać. silnik ciągle pracował, ale zaczął tracić temperaturę. postój trwał może z 5 minut, pod jego koniec zachowywał się prawie tak jakbym go dopiero odpalił, wahały się obroty (minimalnie, ale odczuwalnie).
później w trakcie jazdy spojrzałem na wskazania temperatury i są IMO niższe jak przy temp. na zew. w okolicy 10 st. czy to normalne, że silnik nie może się nagrzać? może zastosować jakąś przesłonę na chłodnicę?
poniżej fota wskaźnika po 15 km od postoju, jazda spokojna (duży ruch na drodze).
mlun - 11-11-2007, 10:36
Może termostat padł i cały czas jest otwarty?
Anonymous - 11-11-2007, 11:08
lub czujnik temp.
Anonymous - 11-11-2007, 11:55
ok, czyli rozumiem, że temp. według Was za niska. czy mogę jakoś we własnym zakresie sprawdzić (odczyt kodów błedów) co to jest? czy muszę jechać do ASO?
saphire - 11-11-2007, 12:09
Po podpięciu do kompa mogą sprawdzić jaka jest temperatura w obiegu na rozgrzanym silniku więc od tego będzie zależało dalsze działanie w zależności czy to padł termostat czy termistor. Można też zadziałać w ciemno i najpierw wymienić termostat a jak nie pomoże to termistor. Ostatecznie skoczyć podpiąć się do kompa.
Anonymous - 11-11-2007, 12:14
no dobra, teraz pytanie czy mogą mi to zrobić tylko w ASO?
JCH - 11-11-2007, 23:22
Termostat to sam wymienisz jeśli nie masz dwóch lewych rąk tylko obie zdrowe. I jest duże prawdopodobieństwo, że to on jest przyczyną niedogrzewania silnika. Było już o tym kilka przypadków na Forum, w tym m.in. mój - też 1.9 DID tylko w Space Starze.
Ewentualnie każdy mechanik Ci to zrobi za 50-100 zeta.
Anonymous - 12-11-2007, 07:05
no to mnie pocieszyłeś
skoro robiłeś to w SS to jakie są mniej więcej koszty? termostat nowy, czy z "rozbiórek"?
pzdr
Bartek - 12-11-2007, 07:30
Nowy termostat kosztuje max 30 zł..... wymiana to upuszczenie co nieco płynu z układu (kranik na dole chłodnicy + 2 śruby na pokrywce termostatu..... jakieś 15 min pracy (chyba, że składasz na silikon pokrywkę, to 15 min + ok. godzinka na związanie silikonu)
Anonymous - 12-11-2007, 08:47
ok, to już wiem wszystko poza tym skąd wziąć termostat? sklep z częściami czy rozbiórka (teraz nie mogę nigdzie zadzwonić więc szybciej spytać na 4um)
pozdrawiam!
Grześku - 12-11-2007, 19:00
termostat możesz zamówić u Japaneze (namiary poszły na PW) albo kupić w każdym (no może prawie każdym) sklepie z auto-częściami. Podasz numer nadwozia i na tej podstawie kupisz co potrzeba.
Pieniek - 13-11-2007, 09:01
Możesz też sprawdzić termostat w miare rozgrzewania silnika kontrolując temperaturę rur do chłodnicy i samej chłodnicy. Jeśli na początku będą zimne i po pewnym czasie nagle dostana falę gorąca to jest ok ale jeśli od początku powoli i równomiernie sie rozgrzewają to znaczy że termostat jest zacięty w pozycji otwartej czyli do wymiany.
Pozdrawiam.
Anonymous - 15-11-2007, 19:56
ok jeszcze tylko jedno, czy ktoś może podesłać fotę lub powiedzieć czy taka temp. jak na zdjęciu z pierwszego posta jest normalną temp. pracy?
maxwell61 - 15-11-2007, 20:35
nie. wskażnik powinien być dokładnie po środku skali...pozdrawiam
saphire - 16-11-2007, 12:31
Po prostu ma stać na baczność
|
|
|