To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[92-96]Colt CA0 - [ALL] Olej do skrzyni

brodzky - 22-02-2006, 13:19
Temat postu: [ALL] Olej do skrzyni
Witam

Skrzynka mi robi problemy. 2 bieg wchodzi z oporem a 3 i 4 przy redukcji nie synchronizuje do konca. Przy spokojnej jezdzie wlasciwie nie ma problemu ale jak musze kopnac zeby gdzies sie wlaczyc do ruchu to z 1 -> 2 moge pcos uszkodzic. 2 ->3 i 3 -> 4 jest OK. Ale w druga strone juz gorzej i jak trzeba sie (np. przy wyprzedzaniu) streszczac, zredukowac na 4 albo 3 to jest bol.
Mysle, ze moze pomoze wymiana oleju. Tylko na jaki? Bylem dzis w sklepie VAT 30zl/l i jakis wloski do fiata, ktorego nazwe mimo powtorki przez sprzedawce zapamietalem jako blebleble cos kolo 50zl/l. Tak wiec potrzebuje dwie butle i 20zl wymiana. To chyba drogo prawda?

Szukalem na forum i znalazlem co nieco tutaj:
http://www.mitsubishiklub...zyni&PN=0&TPN=2

Ale wciaz nei wiem co kupic. Rozumuje jedynie tak, ze Mobil lub Castrol i nic innego lepiej nie lac. No i nie wiadomo czy pomoze czy nie. Jedni pisza ze jeszcze gorzej skrzynia pracuje inni ze luksus. Co poradzicie? Mineralny? Syntetyczny?

Aha no i z tymi cenami jakby ktos mogl powiedziec czy to nie za drogo przypadkiem. Zdaje sie ze porzadne warsztaty za darmo wymieniaja jak sie u nich olej kupi...


Dziekuje za uwage jak i za wskazowki

ps. autko ma 170kkm i na bank krecony. Wiec przyjmuje 280kkm i jesli byl wymieniany to co najmniej 100kkm temu. Chociaz w Polsce jest od czerwca... ale nawet jesli to widac ze Niemcy sie nauczyli i przekrecili licznik to i pewnie nie zminiali oleju.

wichura1 - 22-02-2006, 14:19

Musisz stosować API GL-4 Ja używam Statoil 80W. Zgrzyty zlikwidujesz wymieniając synchronizatory, olej w tym raczej nie pomoże. No chyba że twój ma juz konsystencję smoły. A co wlać nie wiadomo, jeżeli przez 200.000km był mineralny to po wlaniu syntetyka zarżniesz skrzynię.
josie - 22-02-2006, 14:45

API GL-4, SAE 75W-90 lub 75W-85W pełny syntetyk.
Ja zalałem Castrola SMX albo SMX-S nie pamiętam

brodzky - 22-02-2006, 14:54

No dobra. Czyli olej nie pomoze... Zgrzyty sie zaczely na zimnie po wymianie lozyska dociskowego. Nie wiem... moze mi sprzeglo nie do konca wyciska ale raczej nie mozliwe bo musze jakies 3-4cm puscic zeby zaczal brac.

Jednak synchronizatory... W maluchu prosta sprawa a tutaj? Skrzynie zlozyc to nie takie proste raczej nie? Ile synchronizatory kosztuja i w ogole gdzie je kupic? Japaneze? Na gumki do stabilizatora juz miesiac czekam :)

Anonymous - 05-03-2006, 22:42

ja wymieniłem na mobil 1 75w-90 i zgrzyty znikły a wcześniej nie dało sie wrzucić dwójki na zimnym silniku bez borowania.....
brodzky - 06-03-2006, 00:34

To teraz piszesz? Wymienilem ale na 80W bo facet mowil ze 75 to syntetyk i si ebalem. Tez mobil krzynka jakby lepiej chodzi ale niewiele i ciagle wkurza...
Anonymous - 08-03-2006, 01:52

brodzky napisał/a:
To teraz piszesz? Wymienilem ale na 80W bo facet mowil ze 75 to syntetyk i si ebalem. Tez mobil krzynka jakby lepiej chodzi ale niewiele i ciagle wkurza...

Na 80W90 biegów nie mogłem zmieniać!
Po wymianie na 75W90 inna skrzynia:)

brodzky - 08-03-2006, 10:09

Nie pojade przeciez wywalic nastepnej stowy zeby zobaczyc czy na 75 bedzie dobrze :/ Chyba ze mi przypadkiem 100zl w lkapy wpadnie albo olej...

karolgt: bez wulgaryzmów prosze.

Koton - 08-03-2006, 10:28

Jak były te straszne mrozy to mi skrzynia chodziła ciężko bo olej od niskiej temperatury był bardzo gęsty.Teeraz się ociepliło oi dosłownie jest pięknie.Jeśli chcesz zmieniać olej, to na taki który podał Pudel.

Pozdrawiam

wichura1 - 08-03-2006, 12:49

Na oleju 80W przy temperaturze powietrza -22stopni Celsjusza, moja skrzynia chodzi płynnie i bezproblemowo. Nie ma też efektu jakby gałka biegów tkwiła w maśle.
mechu102 - 25-10-2006, 13:25

hej
mam teraz taki problem z wymiana oleju w skrzyni biegów
jaki olej polecacie do Colta 1,6 16V z 93 roku
w sklepach mowia róznie:
ze mineralny w zupelnosci starczy,
ze tylko syntetyk
ze polsyntetyk
a w jednym mi powiedzieli ze jak wleje mineralny to mi sie skrzynia zblokuje( chyba troche przesada moim zdaniem)
jaki najepiej poecacie olej zebym wymienil, jakiej firmy i ile to mniejwiecej kosztuje.
pozdrawiam

wojmi1 - 25-10-2006, 14:53

A ja z cala odpowiedzialnoscia polecam clasycznego Hipola duza gestosc i zywotnosc - stosunek ceny do mozliwosci bardzo korzystny. Olej ma smarowac przekladnie i odprowadzac cieplo a nie straszyc cena
fulsyntetyk przy niskich temperaturach faktycznie ma przewage /dokladniej? praktycznie ma mala gestosc ale stala/ na odcinku 2 km po takim dystansie olej mineralny pod wplywem zjawiska <mieszadlo Newtona>
rozgrzewa sie i ma parametry porownywalne z syntetykiem. Najwazniejsze by olej byl w skrzyni . Ja wymieniam go tak jak pasek rozrzadu ok 70tys. Kontroluje co rok .

Krzyzak - 25-10-2006, 15:48

syntetyczny, API GL-4, 75W90 - szczerze taki polecam (mam w obu autach: w Galancie BG Synchroshift II, w Colcie Mobil Mobilube)
wojmi1 - 25-10-2006, 16:20

brodzky, zazwyczj padaja pierwsz lozyska w skrzyni i po ich wymianie zapominasz ze masz synchronizatory-- dlaczego bo nadmierny luz na lozyskach stozkowych w skrzyni powoduje przesuniecie wiencow itd na 80% przypadkow to kwestja lozysk .
Hipol jest wystarczajacy ta konstrukcja czyli skrzynia byla na olej o takich parametrach konstruowana i niespotkalem w zadnej dokumentacji tak istotnych zmian konstrukcyjnych by musial byc stosowany ful-syntetyk olej i tak trzeba wymieniac a przedewszystkim kontrolowac. wrazie czego uzupelnic - tym bardziej radze polski bo jest dostepny-- czasami sa problemy z mieszalnoscia olei syntetycznych roznych producentow /mimo tych samych parametrow klasyfikacji/
Wedlug mnie zastosowanie fulsyntetyka w skrzyni moze miec sens jedynie gdy bym musial przy -30 C uciekac ale wtedy trzeba pamietac ze samochod to nie tylko skrzynia biegow
Wracajac do tematu sprawdz sobie to lozysko dociskowe moze zle zamocowane ???

ROMEL - 25-10-2006, 16:25

Castrol TAF-X - i bedzie GIT

Jak sam widzisz masz duże pole wyboru...oprócz Hipola... bo w zimie jak dowali -20stopni to urwiesz gałkę a nie zmienisz biegu....
Nawet w tak badziewnie prostej skrzyni jaką jest skrzynia od Fiata 126p czy 125p były problemy w zimie i to okrutne na Hipolu... To są moje doświadczenia i nie tylko ale Ty zrobisz jak uważasz - możesz posłuchać kolegę Wojmi1 - "każdy orze jak może"

PZDR



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group