To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[XX-92]Colt C50 i starsze - [C52A 1.5] Temperatura silnika w zimie

juar_78 - 12-11-2007, 08:05
Temat postu: [C52A 1.5] Temperatura silnika w zimie
Witam.
Mam pytanko. Colt 1500GLXi 1991r. (12V).
Mam wrażenie, że coś nie tak jest z temperaturą silnika. Nagrzewa się chyba szybko i szybko również zaczyna dmuchać ciepłe powietrze od ogrzewania. Jak rano ruszam i przejadę w warunkach miejskich (a więc nieduża prędkość, stawanie i ruszanie) parę km. to wskaźnik temperatury idzie do góry. Jak jednak wjadę na odcinek lepszej drogi, gdzie już jadę jednostajnie z większą prędkością to wskaźnik zaczyna opadać niemal do stanu jak na zimnym silniku.
Czy to wina termostatu ?
Jeśli tak to jaki kupić (marka) ?
Pozdrawiam,
Arek

Tomasz82 - 12-11-2007, 08:19

Tak masz uszkodzony termostat.Jak odpalisz samochód to sprawdż czy przewody co idą od chłodnicy nagrzewają się równomiernie.Jeśli tak to termostat jest w pozycji otwartej.
I podczas jazdy powietrze chłodzi ci chłodnice oraz płyn w układzie.

juar_78 - 12-11-2007, 08:35

Dzięki za odpowiedź.
To proszę jeszcze jeśli można o odpowiedź na takie pewnie laickie pytanie.

Czy jest tak w zimę, że przy sprawnym termostacie kiedy jedziemy np. w mieście z częstym stawaniem, to po pewnym czasie układ zaczyna pracować na dużym obiegu i pracuje chłodnica. Jeśli wjadę na trasę, to termostat powinien przymknąć duży obieg, żeby zapobiec zbytniemu wychłodzeniu się silnika ?
Pozdrawiam,

Tomasz82 - 12-11-2007, 08:56

juar_78 napisał/a:
Dzięki za odpowiedź.
To proszę jeszcze jeśli można o odpowiedź na takie pewnie laickie pytanie.

Czy jest tak w zimę, że przy sprawnym termostacie kiedy jedziemy np. w mieście z częstym stawaniem, to po pewnym czasie układ zaczyna pracować na dużym obiegu i pracuje chłodnica. Jeśli wjadę na trasę, to termostat powinien przymknąć duży obieg, żeby zapobiec zbytniemu wychłodzeniu się silnika ?
Pozdrawiam,



Termostat ma za zadanie regulować temperaturę w układzie,jeśli stoisz w korku to sie otwiera i jest duży obieg a wyjedzasz na trasę to się zamyka i masz mały obieg.

juar_78 - 12-11-2007, 09:02

Ok - no to teraz już rozumie czemu mi się wychładza jak jadę szybciej :) . A już chciałem chłodnice tekturką zasłaniać :D .
Jak dobrze rozumuję to po wymianie termostatu i skuteczność ogrzewania powinna się poprawić.
Jeszce raz dzięki.

[ Dodano: 12-11-2007, 09:53 ]
To jeszcze jedno pytanie :)
Szukałem w katalogu firmy Mera. Do Coltów C50 z silnikiem 1500 z rocznika 1991 są termostaty z temperaturą otwarcia 82 i 88 stopni. Który to będzie ?

Hugo - 12-11-2007, 13:12

juar_78 napisał/a:
Do Coltów C50 z silnikiem 1500 z rocznika 1991 są termostaty z temperaturą otwarcia 82 i 88 stopni. Który to będzie ?
Jak wyjmiesz stary termostat to będzie na nim napisaną temperaturę otwarcia. Takiego samego kup.
juar_78 - 15-11-2007, 10:05

To jeszcze jedno pytanko :)
Czy niesprawny termostat a w konsekwencji niedogrzanie silnika może powodować zwiększone zużycie paliwa. Do tej pory średnio wychodziło mi 7 z groszami, sporadczynie dochodziło do 8. Ostatnie trzy tankowania, po tym jak zrobiło się chłodniej (a to przeciez dopiero około 0 i lekko ponieżej) to 8, 8.3 i 8.5. Styl jazdy i pokonywane odcinki te same a nawet ostatnio i dłuższa trasa ze spokojna jazda się trafiła a pomimo tego 8.
Pozdrawiam,
Arek

Hugo - 15-11-2007, 11:31

juar_78 napisał/a:
To jeszcze jedno pytanko :)
Czy niesprawny termostat a w konsekwencji niedogrzanie silnika może powodować zwiększone zużycie paliwa.
Jak najbardziej.
Anonymous - 24-11-2008, 22:32

[ Dodano: 12-11-2007, 09:53 ]
To jeszcze jedno pytanie :)
Szukałem w katalogu firmy Mera. Do Coltów C50 z silnikiem 1500 z rocznika 1991 są termostaty z temperaturą otwarcia 82 i 88 stopni. Który to będzie ?[/quote]

Mam problem, ponieważ w sklepie motoryzacyjnym sprzedawca również powiedział mi ze są dwa termostaty do tego silnika, 82 i 88 stopni. I teraz nie wiem, jaki mam kupić. Nie chcę go wyciągać, bo unieruchomię auto. A towar trzeba zamówić z wyprzedzeniem, ponieważ niema go na sklepie. Proszę o pomoc. Silnik 1,5 12V, 1992, kat, 90 KM :)

tomusn - 25-11-2008, 00:04

tu nie ma dobrego rozwiązania - na zimę lepiej 88st, na lato lepiej 82st, ja mam 82st , ale chyba zmienię na 88

wyjęcie termostatu to bajka - spuszczasz kranikiem 1l płynu (proponuję słoik na przetwory z domu zwinąć) - przy okazji zobaczysz stan płynu. odkręcasz 2?3? śrubki i zdejmujesz pokrywkę razem z wężem. patrzysz na termostat i zamykasz - skręcasz. jak uszczelka się zniszczy daj trochę silikonu. płyn wlej z powrotem!!
potem leć do sklepu - weź taką temperaturę jaka masz (w zestawie powinna być uszczelka w Vernecie jest, w Gatesie są chyba 4 różne)
i tak samo: spuść, odkręć, wyjmij, wsadź, przykręć, dolej...

Anonymous - 28-11-2008, 09:08

Termostat który znajdował się w aucie ma temperaturę otwierania 88 stopni. Może ta informacja przyda się komuś w przyszłości. Teraz autko nagrzewa się naprawdę bardzo szybko :) Pozdrawiam :)


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group