To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - Techniczne - dziwna sprawa ze swiatlami ????

TRUTIL CARI GDI - 14-11-2007, 22:13
Temat postu: dziwna sprawa ze swiatlami ????
witam mam takie pytanie a moze zagadke zaowazylem to wieczorem jestem posiadaczem carismy gdi od 5 dni zapale silnik wlacze swiatla szczegolnie widac to wieczorem dodaje gazu swiatla swieca jasniej spadaja obroty swiatla sie sciemniaja dodaje gazu rozjasniaja sie a druga sprawa to obroty mam pierwszy raz silnik 16v i jest takie cos ze jak dodam gazu to obroty utrzymuja sie przez chwile a potem spadaja nie ma tak ze dodam i odrazu odmyka tak mialem w vw GTI dodawalem gazu obrotomierz skakal na 3 tys puszczalem gaz i odrazu spadalo a w carismie jest ze dodam gazu a obroty sie utrzymuja przez moment czy to normalne zachowanie tego silnika pozdro
mephisto - 14-11-2007, 23:05

z tego co wyczytalem to pewnie masz regulator napiecia do wymiany i odrazy proponuje wymiane alternatora bo taniej cie to wyjdzie niz samego regulatora,co do obrotow to tak maja gdi umnie jest tak samo z obrotami mozesz srobowac zrwesetowac kompa i ustawic obroty na nowo ale to dopiero jak uporasz sie z pierwsza usterka.
TRUTIL CARI GDI - 14-11-2007, 23:07

ustawic obroty na nowo ??? nie zabardzo bede wiedzial jak a alternatro konieczne myslalem ze regulatro wyjdzie taniej masakra
maxwell61 - 14-11-2007, 23:12

co do silnika mimo że nie mam GDI to mam podobnie...nic nie szkodzi

co do przygasania świateł...hmmm... sprawdzałeś napiecie na regulatorze napięcia??...może być że alternator już siada skoro dajesz wiecej gazu wowczas alternator podaje wiecej prądu... pozdrawiam

p.s. sprawdz klemy przy aku czy nie robią zwarcia

mephisto - 14-11-2007, 23:21

za sam regulator wydasz w granicach 500 zl,alternator taniej wyjdzie,chyba ze szczotki sa juz dojechane to mozna zlukac i troszke taniej by wyszlo ale lepiej wymienic i miec pewnosc.na allegro poszukaj alternatora to tez taniej dasz chyba ze wolisz nowke.
co do ustewiania obrotow to zrob tak.

odlacz kleme - na 1 min podlacz ja wlacz silnik i zostaw na jalowym przez 15 min bez wlanczania jakich kolwiek odbiornikow ktore pobieraja prad lub do czasu wlaczenia sie wentylatora jak sie wczesniej wlaczy w co watpie,po 15 min powlanczaj wszystkie urzadzenia mozliwe radio klime,swiatla itp. i zostaw na 10 min puzniej przygazuj 3 razy i jest juz ok.

TRUTIL CARI GDI - 15-11-2007, 07:36

ok dzisiaj to posprawdzam i napisze co i jak dzieki za pomoc
turek61 - 15-11-2007, 08:14

mephisto napisał/a:
odlacz kleme - na 1 min
to trochę za krótko.... min. 5 min. a następnie jak wyżej.
TRUTIL CARI GDI - 15-11-2007, 10:45

bylem u mechaniora sprawdzal ladowanie akumulator ma idealne wedlog niego 14,50 sprawdzal miernikiem czyli alternator odpada????
mephisto - 15-11-2007, 11:33

alternator ma ladowanie ale regulator napiecia moze juz byc padnienty lub pada.
Anonymous - 15-11-2007, 20:40

witam napewno masz trachnięty regulator napięcia ja mam to samo byłem u dobraego elektryka u mnie też pokazywało ładowanie akumulatora 14,4 V właśnie czekam na przesyłkę z allegro używanego alternatora wraz z regulatorem sam regulator kosztuje 500 zł a ja za używkę od anglika dałem 150 zł chyba że dobrze poszukasz po hurtowniach czy sklepach bo wiem że jest zamiennik za 130 zł firmy HUKO czy jakoś tak ale nie wiem czy nie lepiej będzie kupic używkę bo zamiennik może się okaza szajs. Pozdro 8)
TRUTIL CARI GDI - 20-11-2007, 22:22

czy wiecie gdzie mozna kupic regulator napiecia ale nie za 500zl ta cena to kosmos
mephisto - 21-11-2007, 19:28

poszukaj na allegro.
TRUTIL CARI GDI - 23-11-2007, 23:15

kolega saphir napisal "O ile mi się dobrze kojarzy to w GDI wzbudzaniem alternatora steruje ECU i raczej nic nie wskórasz z regulatorem napięcia skoro ECU sobie tym rządzi" wiec jak to jest z tym regulatorem mam okazje kupic go za 110 zl znalazlem na allegro kolesia ktory go ma tu jest fotka tego regulatora

http://rapidshare.com/fil...ulator.bmp.html

Anonymous - 24-11-2007, 01:44

http://www.mitsubishi-gra...pic.php?t=16447

ja juz to mialem. sto procent regulator.

pozdrawiam

Anonymous - 24-11-2007, 01:53

Witam
Drganie (pulsowanie) świateł na wyższych obrotach badź przygasanie na wolnych obrotach to na 100% regulator.
Pozdrawiam



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group