To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - Techniczne - [Cari 1.8] Efekty po wymianie rozrządu.

tdi1982 - 15-11-2007, 21:14
Temat postu: [Cari 1.8] Efekty po wymianie rozrządu.
Witam.Dziś od rana byłem u mechaniora na wymianie rozrządu i regulacji zaworów oraz zmianie świec.Po odpaleniu jak był zimny było ok chodził w miarę cicho ale na ssaniu bo zimno jest.Przejechałem nim 21km i zacząłem wyczuwać szarpnięcia przy przyśpieszaniu tak gdzieś od 4tyś jak by mu paliwo odcinało.To jeszcze nic bo zaczęło być słychać zawory taki charakterystyczny dźwięk delikatne dzwonienie na wyższych obrotach.Zgasiłem auto pod domem i za jakieś 30-45 min przypomniało mi się że jeszcze mam jedną sprawę do załatwienia na mieście,więc odpaliłem auto przejechałem jakieś 5km patrze na obrotomierz a tu wskazówka prawie na 0 chwilę tak pochodził podskoczyła tak jak zawsze i znów na 0.Co to może być za przyczyna że tak się robi i czy można na tym jechać bo mam do niego ze 20km?.Czy to możliwe że rozrząd jest przestawiony o 1 ząbek czy może to wina żle wyregulowanych zaworów.?

[ Dodano: 15-11-2007, 21:18 ]
A ja się zagrzeje to wyraźnie jest głośniej niż przed wymianą słychać zawory.

cns80 - 16-11-2007, 09:01

Prawdopodobnie przestawiony rozrząd. Jeśli minimalnie to prawdopodobnie można na nim jechać, ale lepiej się zaholować, bo taka jazda uszkadza np. katalizator. ewentualnie sprawdź w serwisówce jakie powinny być luzy zaworowe dla twojego modelu i niech mechanik porówna z tym co ustawił, bo może się pomylił :(
Anonymous - 16-11-2007, 11:56

jak na zimym chodzi a na ciepłym w czasie jazdy szarpie przy przyspieszaniu to nie jest przestawiony rozrząd. Pozatym jakby miał przestawiony rozrząd to komputer wyświetlałby mu błędy. być może mechanior coś z zaworami przekombinował. metal ma to do siebie że zwiększa swoją objętość pod wpływem wzrostu temperatury ( dlatego szczeliny zaworowe ustawia się na zimnym silniku, poniewarz jak silnik się nagrzeje to luzy się zmniejszają) jak ustawi zbyt małą szczelinę, to na rozgrzanym silniku zawory nie będą się domykały. Co wiąże się ze stratą mocy, może być szybsze zużycie katalizatora.

Może jakieś wiejskie świece Ci wkręcił. Po rozgrzaniu nie działają tak jak powinny. Ze świecami potrafią się cuda dziać. Wiem bo przeżyłem parę ciekawych przypadków, m.in. spadek mocy na wyższych obrotach.

cns80 - 16-11-2007, 12:06

Joker82 napisał/a:
na zimym chodzi a na ciepłym w czasie jazdy szarpie
Zbyt późne otwarcie ssących ??? Na zimno ma "ssanie"
Joker82 napisał/a:
jakby miał przestawiony rozrząd to komputer wyświetlałby mu błędy.
W Alfa Romeo 166 chodził OK i nie było błędów, a spaliły się dwa katalizatory po 5 tyś PLN :wink:

Tak czy siak trzeba do mechaniora i lepiej się zaholować niż później pluć sobie w brodę :(

Krzyzak - 16-11-2007, 15:25

Joker82 napisał/a:
dlatego szczeliny zaworowe ustawia się na zimnym silniku

wszystkie benzynowe silniku Mitsu z reczna regulacja luzu ustawia sie na goracym!!! silniku

tdi1982 - 16-11-2007, 17:55

Zawory u stawia się tylko na gorącym silniku przynajmniej w tym modelu silnikowym.Rano odpalił mi tylko na 2 cylindry i chodził jak cinquecento i okazało się że nie do końca jest podpięta wtyczka od cewki zapłonowej.Po wpięciu wszystko wróciło do starego stanu przestał szarpać i przygasać i obroty też było ok.Tak to jest z mechanikami na wszelki wypadek zaprowadziłem go do mechaniora rozebrał sprawdził stwierdził że jest ok zawory troszkę słychać ale jest o wiele ciszej niż wczoraj.Powiedział że musi się to ułożyć i będzie ok.tylko trochę pojeżdżę.
Anonymous - 16-11-2007, 19:40

Dokładnie to co pisali wyżej TYLKO NA GORĄCYM - wielu sie wykręca że to niemożliwe albo że to nie tak bo nie chcą bawić sie z gorącym silnikiem- a efekty tego właśnie są takie.......
Anonymous - 16-11-2007, 20:15

quote] W Alfa Romeo 166 chodził OK i nie było błędów, a spaliły się dwa katalizatory po 5 tyś PLN :wink:
tutaj rozmawiamy o mitsubishi a nie o alfach. Pozatym niedawno przeżyłem problem z przestawionym rozrządem i opieram się na własnym doświadczeniu. Chyba że w silnikach benzynowych jest jakoś inaczej, w co wątpię. Co do ustawiania zaworów to zwracam honor, mój błąd, faktycznie należy ustawiać na gorącym silniku.
Pozdrawiam.

tdi1982 - 18-11-2007, 12:05

Części które kupiłem czyli świece były markowe NGK wszystko było kupione u Japaneze rozrząd kompletny czyli pasek MITSUBOSCHI rolka GMB pompa wody GMB paski CONTITECHA.Zakład w którym dokonałem naprawy cieszy się dobrą opinią mają pełno klientów mógł mi tej naprawy dokonać kolega ale chodziło mi o gwarancję dają na 1 rok.A może ktoś z was orientuje się ile kosztuje regulacja zaworów w serwisie MITSUBISHI może bym się pofatygował.Jest jeszcze jeden aspekt sprawy mianowicie autko sprowadziłem w lipcu naprawione było we wrześniu na kartce pod maską pisze że następna wymiana oleju przy 180tyś.km i nie ma daty wymiany tak więc może by jeszcze olej zmienić może coś się polepszy.Mechanik twierdzi że to się musi ułożyć ale to chyba nie możliwe.Pytałem go jak ustawiał zawory to twierdził że jak auto było gorące i luz 0,3 na wydechu i 0.2 na dolocie według manuala powinno być ok a nie jest.
Anonymous - 18-11-2007, 16:35

Zabiorę głos co do ustawiania zaworów jwszcze raz. No więc wszyscy tu twierdzą,że zawory ustawia się na gorący silniku. A ja tu przeglądam plik z manuala i widzę taką o to tabelkę:



COLD ENGINE(zimny silnik).............Checking(sprawdzanie).....Adjusting(dostosowanie)

Intake valve mm(ssący zawór)....................0.15-0.20..........................0.20

Exhaust valve mm(wydechowy zawór).........0.35-0.45.........................0.40



Więc chyba wg niektórych tutaj forumowiczów ktoś źle napisał manuala, albo ja nie potrafię go przeczytać, wtedy uznam moją amatorską niewiedzę. We wcześniejszych samochodach jakie posiadałem tj.: Ford Sierra 1.6 93r., Ford Mondeo 1.8 TD 94r., ustawiałem szczeliny zaworowe na zimnym silniku wg. ustawień katalogowych i chodziło elegancko.
Pozdrawiam

cns80 - 19-11-2007, 07:52

Joker82 napisał/a:
tutaj rozmawiamy o mitsubishi a nie o alfach.
A ja myślałem że o wymianie rozrządu :P .
Alfa, Mitsubishi czy Peugeot to nie ma nic do rzeczy, bo jak zrobisz błąd efekt będzie ten sam :wink:

tdi1982 - 19-11-2007, 11:05

Kolego JOKER82 coś chyba siejesz plotki bo ja w zakładce 11 4G9 ENGINE jest napisane Valve clearance [at hot] mm SOHC INTAKE valave 0.20
EXHAUST 0.30
Czy mój manual kłamie czy twój już nie wiem.Jak to jest z zaworami ustawia się na ciepłym czy zimnym silniku.

[ Dodano: 19-11-2007, 11:47 ]
Dzwoniłem do serwisu MITSUBISHI cena za ustawienie zaworów to 150zł bez części a jak bym chciał z częściami czyli uszczelką to dodatkowy koszt 116zł.Padło stwierdzenie że jak przyjadę i pan sprawdzi po nr. VIN i wtedy powie czy na zimnym czy ciepłym w zależności o adnotacji w manualu.

Anonymous - 19-11-2007, 14:23

Ja mam plik o nazwie: PWEE9602_ENGINE_F8QT_WORKSHOP_MANUAL i tam jest taka tabelka w rozdziale z zaworami.
Krzyzak - 19-11-2007, 18:18

Joker82 napisał/a:
Ja mam plik o nazwie: PWEE9602_ENGINE_F8QT_WORKSHOP_MANUAL i tam jest taka tabelka w rozdziale z zaworami.

fq8t to silnik diesla - ja pisalem, ze wszystkie benzynowe silniki Mitsubishi (i diesle Mitsu tez, bo fq8t to silnik reno)
i jesli doprecyzujesz manuala, to okaze sie, ze na zimno tez mozna ustawic luzy (no bo jak inaczej po zlozeniu glowicy to zrobic - chyba, ze sie ma grzany blat do tego przeznaczony), ale potem nalezy dokladnie wyregulowac je na goracym
na zimno robi sie to tylko "wstepnie"

tdi1982 - 20-11-2007, 17:29

Czy u was jak stoicie na rozgrzanym silniku to słychać choć troszkę te zawory takie cykanie czy powinna być cisza

[ Dodano: 26-11-2007, 16:14 ]
Witam Panowie.Dziś odwiedziłem serwis MITSUBISHI w Częstochowie.Panowie ustawili mi zawory NIE NA GORĄCYM SILNIKU tylko na zimnym tak stwierdzi kierownik serwisu gdy podałem mu VIN auta.Jest teraz nieporównywalnie do tego co było po prostu cisza.Zmieniłem sobie również po tym zabiegu olej na MOBIL pól syntetyka i jest cisza.Pozdro.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group