To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - Techniczne - Klimatyzacja Automat - nastawy??

Anonymous - 24-02-2006, 18:25
Temat postu: Klimatyzacja Automat - nastawy??
Mam pytanko odnośnie nastawow klimatyzacji.
Cari mam z 2002 z automatyczną klimatyzacją.
Jeśli nastawie nawiewy na "Auto" i wentylator też na "Auto", pokrętlo temperatury np. na 22 to wszystko rozumie, automatyka dobiera wszystko tak aby było 22 stopnie i dogadza.

Ale co się dzieje jeśli kierunek nawiewu dam manualnie np. na szybe, wentylator na Max. i temp. na 22 czyli po środku skali?
To opcja mam dwie opcje:
1)
automatyka przestaje działać, i pokrętło nastawu temperatury jest ustawione poprostu w połowie ciepło-zimno, tak jak we wszystkich autka bez klimy, a nie doprowadza do 22 stopni.


2)
pomimo ukierunkowania nawiewu i nastawienia siły nawiewu, system nadal utrzymuje (stara się) 22 stopnie C, regulując ilością powietrza nagrzewnica-otoczenie.


Krótko mówiąc jak jest rano zimno i odpalam autko, to wystarczy dać kierunek - szyba, nawiew na max, temperature zostawić na 22 bo system i tak daje 100% nawiewu z nagrzewnicy

A jak to jest naprawde??

Anonymous - 24-02-2006, 21:53

tak w sumie to nie wiem czy sie pytasz czy cos stwierdzasz ale jesli zrobisz tak jak piszesz tzn automat off max nawiew i temp 22 to prawdopodobnie temp na wyswietlaczu jest jakby odniesieniem skali na manualnym pokretle, cos jak w mercach gdzie nie ma tylko skali niebieska czerwona ale rowniez stopnie - przynajmnej ja tak zauwazylem w audi.
Anonymous - 24-02-2006, 22:49

Właśnie pytanie moje jest takie, czy jeśli wyłącze automatyke kierunku i siły nawiewu, to co z pokrętłem temperatury, czy nadal stara się dojść do zadanej, np. 22 stopnie, czy w tym momencie nastaw temperatury nie ma już nic wspólnego z automatyką, i to pokrętło przekształca się w zwykłe cieplo-zimno??
Anonymous - 25-02-2006, 12:37

dokladnie, bedzie leciec nawiew max (czy jak tam go sobie ustawisz) a z kratek powietrze o temp 22 stopni (czy jak tam je sobie ustawisz).
Anonymous - 26-02-2006, 13:21

Ja u siebie zauważyłem, że klima daje maksymalne ciepło a po dojściu temp. w kabinie leci zimne. Czyli wynika z tego że klima nie mierzy temp powietrza wylatujęcego z nawiewu tylko i wyłącznie w kabinie. Nie jest to najlepsze bo czujesz zimno z nawiewu. Niewiem może to u mnie nie dzaiłają przesłony ale na środkowej konsoli zawsze leci troch mimo nawiewu na szybę
Anonymous - 26-02-2006, 14:25

bo z srodkowego nawiewu leci powietrze z zewnatrz (praktycznie w kazdym samochodzie) i ja np na zime srodkowe zamykam.
to czy klima mierzy temp nawiewu czy powietrza nie wiem (nie wnikam w sprawy techniczne) ale tak czy siak jesli sie nastawi 22 stopnie na manualu w kabinie bedzie 22 stopnie.

Anonymous - 26-02-2006, 19:52

Srodkowym nawiewem leci zimne jeśli pokrętło od strony kierowcy jest w górze a gdy jest w dole leci temp. ustawiona. Pokrętło z prawej strony zamyka obydwa nawiewy środkowe.
Anonymous - 26-02-2006, 20:32

w carismie w sumie mozna sobie wybrac "rodzaj" powietrza o jakim pisze romus tylko ze praktycznie i tak leci zimniejsze niz z nagrzewnicy, nie wiem moze u mnie sie cos nie domyka ale jak rozbieralem nieraz konsole to wszystko powinno byc cacy.
Anonymous - 03-01-2007, 09:51

Witam. A proszę mi powiedzieć do czego służy tryb eco w automatycznej klimatyzacji? Dzięki
mlun - 03-01-2007, 14:25

Tryb eco pochodzi zapewne od słowa economic.Jednym słowem dajemy np 21 stopni i klima dąży do uzyskania tej temepraturki i wtedy się wyłączy(a nie tak jak w normalnym trybie działa cały czas).Włącza się ponownie jeśli temepratura się zmieni.
Anonymous - 03-01-2007, 15:35

To w automatycznej jest ECO?
W ręcznej sprawa jest jasna: tryb ECO regularnie włącza i wyłącza sprężarkę, co daje efekt pracy klimy na pół gwizdka.

W automatycznej, gdy siłą i kierunkiem sterujemy ręcznie, to automat dba już tylko o zachowanie ustawionej temperatury ustawiając samodzielnie ile powietrza przepływa przez nagrzewnicę i włączając/wyłączając sprzężarkę klimy. Dostępnych kombinacji jest wtedy i tak sporo, bo zimą można wymusić działanie sprężarki by klima suszyła powietrze, a nagrzewnica je nagrzewała. Z kolei latem można wymusić wyłączenie sprężarki by chłodzenie następowało bez udziału klimy.

mlun - 03-01-2007, 18:12

Tak też jest.
Anonymous - 22-01-2007, 20:36

witam
nie dawno kupiłem carisme 1.8 z automatyczna klimą i mam pare pytań:
1 czy ktoś wie gdzie znajduje się oczyszczacz powietrza i jak się go czyści
2 mam problem z ustawieniami klimy dokładnie nagrzewnicy
ustawiam 25 stopni w środku i raz mi wieje zimnym a raz ciepłym, jak ustawie na auto to mimo zimna w środku to i tak załącza sie klima, czy może to byc spowodowane zabrudzonym oczyszczaczem?? lub awarią jakiegoś czujnika??

mlun - 22-01-2007, 22:35

Z tym filtrem to było od groma razy na forum.Podpowiem ci że jedni go mają inni nie.A to że klima się włacza to poprostu chce utzrzymać odpowiednią temperature.
Anonymous - 23-01-2007, 10:22

u mnie jak ustawie na srodku chyba mam tam napisane 22 to tez najpierw leci dość ciepłe a potem załacza sie klima i delikatnie wieje zimnym jak chce ciepło to przekręcam dalej i leci cieplejsze. Kiedys mi sie wydwało że na 22 to zawsze leciało ciepłe ale nawet sprawdzałem termometrem przy czujniku i raczej +- stopień ma błedu czyli układ kilatronika momitoruje temp w srodku i działa.
Jedyne co możesz przeczyścić to czyjnik temp. koło szyby co jest no i nagrzewnice przedmuchać z syfu.
pozdro



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group