To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[XX-92]Galant E3xA i starsze - Przeskakujące zapłony???

Anonymous - 17-11-2007, 00:50
Temat postu: Przeskakujące zapłony???
Witam
Mam problem mianowicie od zamontowania instalacji gazowej w moim Galu 91r. 2.0 8V zaczęły przeskakiwać zapłony autko strasznie dużo pali benzyny i gazu (19l w mieście gazu) ale do rzeczy mianowicie chodzi mi o ustawienie aparatu zapłonowego nie znam się wogóle w tym temacie czy aparat w wyzej opisanym aucie trzeba ustawiać na lampę stroboskopową czy u elektronika na kompie? Jeżeli znajdzie się ktoś z Bydgoszczy proszę o namiary na dobrego i w miare taniego :lol: fachowca. Dziekuje z gory za zainteresowanie tematem i Pozdrawiam.

Anonymous - 17-11-2007, 11:25

podłacze sie do tematu i zapytam naszych Guru czy zapłon ustawia sie co jakiś czas bo coś sie może przestawić rozkalibrować ? czy raz poprawnie ustawiony utrzymuje sie stale, oraz czym obajawia sie nie do końca dobrze ustawiony zapłon :) od tak chciałem wiedzieć co by kiedys nie musieć o to pytać i byc bogatszy o kilka rad :)
Anonymous - 17-11-2007, 13:52

kiedys mialem problem z zaoplonem i dzieki krzyzakowi sam go ustawilem (zreszta nie raz) ja to robilem na bzyczka ale jedyna pewna metoda jest lampa nie jest to wielki koszt a wieksza pewnoc ze jest OK to co ja robilem jest na forum (poszukac) -opis oczywiscie nie moj tylko ten ktorym ja sie wspieralem
deejay - 17-11-2007, 15:24

Zapłon najlepiej sprawdzać co 20000 tys. km zwłaszcza jesli auto chodzi na gazie :wink: Ustawienie fabryczne zapłonu wynosi 5 stopni , plus minus 2 stopnie ale na gazie najlepiej miec ok. 8 stopni najlepiej wtedy chodzi :) ustawienie zapłonu nie jest trudne nawet bez lampy można ustawic ale dla pewnosci lepiej zeby była :wink: Prawidłowo ustawiony aparat powinien byc mniejwiecej po srodku regulacji tzn. jak jest śruba kontrujaca na klucz 13 to po srodku dokłdnie tej sruby wtedy jest ok 7 , 8 stopni wyprzedzenia zapłonu . Krecac aparatem patrząc od przodu auta w prawo przyspieszamy zapłon wtedy obroty sie zwiekszaja bedzie to odczuwalne a w lewo opózniamy zapłon obroty bedą sie zmniejszać i silnikiem zacznie telepać to tak na marginesie :)
Slaw - 17-11-2007, 16:26

he he tak na marginesie to śruba aparatu jest na klucz 12, w Miśkach nie ma takiego klucza jak 13,no chyba że ktoś składa jak leci
deejay - 17-11-2007, 18:56

Tak to prawda sruba na klucz 12-cie zgadzam się :wink: ale ja ma na 13-cie to w niczym nie przeszkadza gwinty te same krótko mówiąc śuba 8-ka z łebkiem na klucz 13-ka :wink:
JPR - 17-11-2007, 20:14

Witam. Panowie z 8 są jeszcze na klucz płaski 14 i 10
i wiele innych (inbus, krzyżak ,śrubokręt płaski)
Nie ma powodu sobie dogryzać.


Pozdrawiam. :p

Anonymous - 18-11-2007, 10:40

Dziekuje za zainteresowanie tematem :D mam jeszcze pytanie:

bartekdeejay napisał/a:
Zapłon najlepiej sprawdzać co 20000 tys. km zwłaszcza jesli auto chodzi na gazie :wink:


Czyli nalezy rozumiec ze na gazie moze sie latwiej i szybciej rozregulowac aparat zapłonowy? Czy przy rozregulowanym aparacie autko moze duzo wiecej palic?

Czym obajawia sie źle ustawiony aparat zapłonowy. W jaki sposób można to poznać?

deejay - 18-11-2007, 11:13

Jeżdząc na gazie warto sprawdzić zapłon tak jak pisałem bo wiadomo ze gaz jest suchy i jego kalorycznośc jest mniejsza dlatego auto na gazie jest słabsze i jak bedzie żle ustawiony to zawory w głowicy długo nie wytrzymają :wink: Pytasz czy auto bedzie wiecej palic jak bedzie zle ustawiony tak :!: dlatego jak najszybciej podjedz do dobrego mechanika który ma lampe i ustaw zapłon :wink: a czym sie objawia zle ustawiony zapłon otóż brak mocy zbyt duże spalanie, szarpanie przy przyspieszaniu i tzw. strzelanie w rure przy schodzeniu z obrotów . Ps. Sam bym ci ustawił bo lampe , ale tel 350 km :wink: Powodzenia dNa
Anonymous - 18-11-2007, 11:21

bartekdeejay napisał/a:
a czym sie objawia zle ustawiony zapłon otóż brak mocy zbyt duże spalanie, szarpanie przy przyspieszaniu i tzw. strzelanie w rure przy schodzeniu z obrotów


17,5 L gazu na 100 km i czasami strzelanie z wydechu pasuje :D
do tego szarpanie przy przyśpieszaniu też ;D

ale moc jest chyba ok :D chyba że może być jeszcze lepiej to ja się nie pogniewam :D :D :D

Anonymous - 18-11-2007, 12:44

bartekdeejay napisał/a:
Sam bym ci ustawił bo lampe , ale tel 350 km :wink: Powodzenia dNa


Dziekuje za pomoc i chęci :lol: jutro dzwonie do mechaniora zeby sie umowic. Palil mi 19 ale wymienilem sonde i zszedl do 16.5 pozostały jeszcze te objawy co pisales: szarpanie przy przyspieszaniu, strzelanie w rure itd. wiec napewno aprat do ustawienia. Jeszcze raz dziekuje i Pozdrawiam

waldi-1 - 18-11-2007, 14:12

no ja nieprzestawiałem zapłonu jeszcze nigdy i sam mi sie tez nieprzestawił więc gaz niewpływa na samoprzestawienie zapłonu no ale sprawdzić warto, a najlepiej wyczuc żle ustawiony zapłon na słuch, silnik chodzi głośniej i jest sztywny tak jakby wibracje przechodziły na bude, oczywiście pali tez więcej i jest mulasty a na zimnym silniku podczas zapalania kopci na czarno, kolor rury wydechowej tez jest nietaki jak powinien być i kolor świec też :p
Maretzky85 - 19-11-2007, 01:27

Waldi-1 Wydaje mi się, że kopcenie na czarno nijak ma się do ustawienia zapłonu ...
waldi-1 - 19-11-2007, 16:41

Maretzky85, a jednak ma uwierz mi
deejay - 19-11-2007, 17:17

Waldi kopcenie z rury świadczy tylko o zbyt bogatej mieszance a nie ze złym ustawieniem zapłonu kopci dlatego bo moze sonda zle odczytuje mieszanke a ECU daje tyle paliwa ile sonda mu Pokaze :wink:

[ Dodano: 19-11-2007, 17:19 ]
[quote="bartekdeejay"]Waldi kopcenie z rury świadczy tylko o zbyt bogatej mieszance a nie ze złym ustawieniem zapłonu kopci dlatego bo moze sonda zle odczytuje mieszanke a ECU daje tyle paliwa ile sonda mu pokaze lub wtryski podlewają :wink:



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group