To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EA2A/W 2.0] Wykres przebiegu mocy i momentu obrotowego

Anonymous - 19-11-2007, 21:19
Temat postu: [EA2A/W 2.0] Wykres przebiegu mocy i momentu obrotowego
Ktokolwiek widzial, ktokolwiek wie, proszony o ujawnienie tej informacji w trybie przyspieszonym (najlepiej na wczoraj) :wink:
podziekowal

swees - 20-11-2007, 00:28

pogladowka, z polskiego katalogu EA.

pozdr


OLV - 20-11-2007, 01:29

Jak to odczytac ?
Anonymous - 20-11-2007, 02:21

to bardziej brazowe to krzywa mocy, a to bardziej niebieskie to krzywa momentu obrotowego. spotykaja sie przy ok 4 krpm i od tych obrotow autko zaczyna ladnie przyspieszac by przy ok 5,5 - 6 krpm osiagnelo swoja maksymalna moc 100 kw, czyli mniej wiecej x 1,36 stad 136 koni podawanych przez katalog.
OLV - 20-11-2007, 08:25

To by sie zgadzało
Ale i tak mam blokade w kostce jak widze na obrotomierzu 5 tys.Jakos nie moge sie nauczyc tym jezdzic
Chyba zakleje zegar obrotów Przekrojem i pojeżdżę na instynkt

Marcino - 20-11-2007, 10:12

A ja bym powiedział ze autko najlepij przyspiesza gdzie spotyka sie nawiekszy maksymalny moment i nawieksza moc... czyli jakieś 5 tyś obr..
Anonymous - 20-11-2007, 12:12

Marcino napisał/a:
A ja bym powiedział ze autko najlepij przyspiesza gdzie spotyka sie nawiekszy maksymalny moment i nawieksza moc... czyli jakieś 5 tyś obr..

Chyba nie zawsze, powyzej ~ 100km/h moc jest coraz bardziej potrzebna w stosunku do momentu obrotowego, ale ponizej tej predkosci, glownie przyspieszamy momentem obrotowym, wiec lepiej zmieniac biegi biorac pod uwage jedynie m.o.

OLV - 20-11-2007, 13:46

I tak nie zmienia to faktu ze trzeba nauczyc sie jezdzic autem ktore budzi sie po 4 tys. obrotow
Ale to nic..mialem okazje pare dni temu pojeżdzic nowym Lancerem
Mitsubishi Lancer Kombi 2.0 Intense mial 2,5 tys przebiegu
tam wogole na obrotomierzu w najwyzszej pozycji zegara ( na 12-stej ) jest juz 5 tys.
Mimo ze to automat czy semi automat to ponizej tej 5-tki poprostu spi a tez ma silnik 2 litry

JaGrab3 - 20-11-2007, 17:17

Co nie zmiania faktu ze jednak EA2X powinno mieć wiekszy moment na dole....
Anonymous - 20-11-2007, 17:50

OLV napisał/a:
Co nie zmiania faktu ze jednak EA2X powinno mieć wiekszy moment na dole....

no szczegolnie EA2W, a nauczyc to sie trzeba, ale w zasadzie tylko zmieniac biegi przy wiekszych predkosciach obrotowych (zeby nie bylo szarpniec).

OLV - 20-11-2007, 20:22

Dlatego napisalem ze zakleje ten za..cenzura..bany obrotomierz Przekrojem albo go wyrwe i wstawie zegary od Syreny Bosto..tam nie bylo obrotomierza
A tak na powarznie to udalo mi sie upic mojego majstra z Servisu i powiedzial mi ze te silniki uwielbiaja wysokie obroty
No i po temacie...zebym tylko nie musial ogladac tej wskazowki na 5,200..bo silnik rzeczywiscie robi to ze swoboda

Anonymous - 20-11-2007, 20:53

OLV napisał/a:
upic mojego majstra z Servisu i powiedzial mi ze te silniki uwielbiaja wysokie obroty

tylko pamietaj, ze te silniki wowczas uwielbiaja cos jeszcze... - etylinke w duuuzych ilosciach :)
Jak tak pojezdze czasem, to wskazowka paliwomierza jeszcze przez pare minut pozniej sie sila rozpedu obraca zanim wroci do opadania swobodnego :wink:

swees - 21-11-2007, 10:04

tak naprawde zawsze przyspieszamy momentem obrotowym. dobra elastycznosc dopiero przy 5krpm w tym samochodzie to raczej efekt psychologiczny - po prostu auto wyje i przy danym biegu mamy wysoka predkosc (wysoka moc = wysoka predkosc, przecietna osobowka do jazdy 100km/h na pokonanie wszystkich oporow, czyli newtona, opon i wiatru potrzebuje okolo 25KM), wiec myslimy ze i dobrze przyspiesza. w 4g63 w miare plaska krzywa przebiegu momentu zapewnia rownomierne przyspieszanie w calym zakresie obrotow. co innego np. taka astra 1.4 16V, 90KM, ktora chyba do 4krpm momentu nie ma prawie wcale, a dopiero potem rzeczywiscie czuc ze zrywa (w porownaniu do nizszych predkosci obrotowych, a nie do innych samochodow ;) ). EA5 ma ponad 200Nm w zakresie okolo 1500-5000rpm i to tez sie juz czuje od dolu. delikatny pomruk, a auto calkeim milo ciagnie.

pozdr

JaGrab3 - 21-11-2007, 10:31

Simones napisał/a:
tylko pamietaj, ze te silniki wowczas uwielbiaja cos jeszcze... - etylinke w duuuzych ilosciach :)

ajaj tylko nie lej do niego etylinki!!!!!!!!!!!! Załatwisz KATA ;)

Marcino - 21-11-2007, 13:10

swees napisał/a:
tak naprawde zawsze przyspieszamy momentem obrotowym. dobra elastycznosc dopiero przy 5krpm w tym samochodzie to raczej efekt psychologiczny - po prostu auto wyje i przy danym biegu mamy wysoka predkosc (wysoka moc = wysoka predkosc, przecietna osobowka do jazdy 100km/h na pokonanie wszystkich oporow, czyli newtona, opon i wiatru potrzebuje okolo 25KM), wiec myslimy ze i dobrze przyspiesza. w 4g63 w miare plaska krzywa przebiegu momentu zapewnia rownomierne przyspieszanie w calym zakresie obrotow. co innego np. taka astra 1.4 16V, 90KM, ktora chyba do 4krpm momentu nie ma prawie wcale, a dopiero potem rzeczywiscie czuc ze zrywa (w porownaniu do nizszych predkosci obrotowych, a nie do innych samochodow ;) ). EA5 ma ponad 200Nm w zakresie okolo 1500-5000rpm i to tez sie juz czuje od dolu. delikatny pomruk, a auto calkeim milo ciagnie.


Zgadzam sie w 100%



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group