To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

FAQ & How to? - Czyszczenie kopułki i palca rozdzielacza

Anonymous - 25-02-2006, 22:35
Temat postu: Czyszczenie kopułki i palca rozdzielacza
Zdarza się, że samochód dostaje muła, występują problemy z przyspieszaniem, silnik zaczyna dziwnie buczeć. Objawy pogłębiają się przy dużej wilgotności powietrza. Jedną z przyczyn mogą być przebicia na kopułce i palcu rozdzielacza. Można je wymienić, ale być może wystarczy czyszczenie. Jest to prosta czynność i można to przeprowadzić we własnym zakresie. Nie wymaga specjalnych umiejętności ani narzędzi, zajmuje niewiele czasu. Poniższa instrukcja odnosie się do silnika 4G13, ale myślę, że w innych silnikach wygląda to podobnie.
1. Zdjąć przewody wysokiego napięcia z kopułki.
2. Winowajca widoczny już na pierwszy rzut oka:

3. Zdemontować kopułkę. W silniku 4G13 jest ona przykręcona 2 śrubkami (zaznaczone na zdjęciu kolorem zielonym).

Jeśli śrubki są zbyt mocno wkręcone lub zapieczone, dobrze jest użyć jakiegoś środka penetrującego (ja użyłem klucza chemicznego). Gdy nadal nie chcą się poddać, można zdemontować trąbę słonia – otrzymamy swobodniejszy dostęp do śrubek, można będzie np. użyć dłuższych wkrętaków.

4. Po demontażu można kopułkę zanieść do domu i porządnie wyczyścić. Ja do czyszczenia użyłem środka MOS-2 i wkrętaków. Najpierw spryskałem tym środkiem styki, by nieco rozpuścić osad, a potemzabrałem się do skrobania nalotów. Stan styków w kopułce przed i po czyszczeniu widać na zdjęciach:
Przed

Po

5. Po czyszczeniu kopułki należy wyczyścić palec. Znów pomocne być mogą środek czyszczący i małe wkrętaki.

6. Po wyczyszczeniu palca rozdzielacza, wkręcić kopułkę i założyć przewody.
Ważne: należy zwrócić uwagę, który kabel w które miejsce jest wpięty. Jeśli przewody zostaną inaczej podpięte, silnik nie będzie pracował na wszystkich cylindrach lub nie odpali w ogóle.
Kolejność podłączania przewodów wygląda następująco: 1-3-4-2. Na kopułce powinno być oznaczenie "1" lub trójkąt:

Jedynka lub trójkąt na kopułce odpowiada 1. cylindrowi silnika - tego najbliżej rozrządu (w przypadku 4G13 montowanego w modelu CA0 - pierwszy od prawej, patrząc od strony zderzaka) i tak należy podłączyć kabel w.n. Następne przewody - zgodnie z kierunkiem wskazówek zegara (patrząc na kopułkę): kolejno cylindry: 3., 4. i 2.
7. Oczywiście zamontować trąbę słonia, jeśli była zdejmowana.
8. Gotowe. Można odpalić i jeździć.
W moim przypadku cała operacja bez żadnego pośpiechu zajęła około godziny. Nigdy wcześniej tego nie robiłem ani nie obserwowałem innych przy tej robocie. Misiek ożył - przestał buczeć i ociągać się przy przyspieszaniu ;) .

josie - 25-02-2006, 23:52

Ja bym dodał "zerwanie" osadu ze styków wewnątrz kopułki - wyglądają jak zbrylona kreda, schodzą ładnie płaskim wkrętakiem, potem drobniutki papierek ścierny na ten papier i czyścimy. Uwaga żeby nie zadrapać samej kopułki od wewnątrz...
luk_szc - 26-02-2006, 00:10

Ja bym zastosował jeszcze preparacik do wypierania wody o wewnątrz i od zewnątrz kopułki a zwie się to Fluid 101 . Jak coś to dysponuje :)
Anonymous - 26-02-2006, 00:30

josie napisał/a:
a bym dodał "zerwanie" osadu ze styków wewnątrz kopułki.

Racja, josie. Zupełnie o tym zapomniałem. U siebie czyściłem tylko wkrętakiem, ale styki wyglądały w porządku i nie bylo koneiczności podejmowania jakichś akcji specjalnych..

pruslaw - 29-12-2009, 15:48

Witam. Odkopałem temat bo mam pytanie odnośnie montażu palca. Mianowicie czy powinien po prawidłowym założeniu ruszać się lewo-prawo, czy raczej powinien być sztywny i nieruchomy?? Bo da się założyć na dwa sposoby a nie pamiętam jak było.
georgekaskader - 07-02-2012, 23:03

Można odświeżyć zdjęcia???
Miroslaw1305 - 20-04-2012, 21:57

nie ma fotek ,a przydały by się :D
Sxizo - 02-06-2012, 12:48

Podbijam prośbę o fotki :D


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group