To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[XX-92]Galant E3xA i starsze - kontrolka CHECK ENGINE

Anonymous - 26-02-2006, 13:30
Temat postu: kontrolka CHECK ENGINE
zapala mi się kontrolka check engine. CZY KTOŚ MI POWIE CO TO ZNACZY ?JAKA MOŻE BYĆ TEGO PRZYCZYNA ?I CZY MOŻNA Z TYM JEŻDZIC ? MITSUBISHI GALANT 1,8 BENZ.
raddex - 26-02-2006, 15:48

Przyczyn zapalenia się kontrolki może być bardzo dużo, może być coś uszkodzone, a wystarczy, że będziesz miał np za mało płynu chłodniczego i też się zapali.

Rozwiązaniem jest podjechanie do warsztatu na komputer i sprawdzenie poprzez interfejs, błędów. Po odczytaniu ich będziesz wiedział o co chodzi i podejmiesz odpowiednie kroki.

Koszt takiego badania to 50-100 pln, w zaleznosci od regionu.

Masz zamontowany gaz? To może być też przyczyna, nie dobrany odpowiednio emulator. A jak nie masz gazu to przyczyn jest wiele.

Raczej nie powinno się jeździć z zapalonym Check Engine, szczególnie, jak nie wiesz co nawaliło.

tomusn - 26-02-2006, 16:38

jeżeli masz troche zdolności manualnych, możesz sam sprawdzić błędy za pomocą diody świecącej na 12 V (lub na 3V połączonej z odpowiednim opornikiem), było o tym na forum wiele razy...
Krzyzak - 26-02-2006, 19:26
Temat postu: Re: kontrolka CHECK ENGINE
marek jaffke napisał/a:
MITSUBISHI GALANT 1,8 BENZ.

wtrysk czy gaźnik? jak wtrysk to opis rozwiązania problemu na mojej WWW

tomusn - 26-02-2006, 22:43

Krzyżak, to gaźnikowe też mają ChE?
Krzyzak - 27-02-2006, 10:25

tomusn napisał/a:
Krzyżak, to gaźnikowe też mają ChE?

nie wiem - trzeba by zapytać Seweryna, ale mają też ECU i czujniki itd. (nawet lambdę), więc może też i mają CE - tylko nie gwarantuję, że błędy tak samo się sprawdza

ROMEL - 27-02-2006, 18:08

To jest takk.....

Są dwa systemu gaźnikowe... tzn różnice minimalne ale...


1. Carburettor/Injection system Make: AISAN

2. Carburettor/Injection system Make: MITSUBISHI

Ad 1. daje nam 86 kucyków
Ad 2. daje nam 90 kucyków

W pierwszym przypadku niestety nie ma mozliwości wybłyskania błędów (AISAN) w drugim (MITSUBISHI) zasada wybłyskania błędów jest identyczna jak przy Multi....

Z tego co sie oriętuje to poprostu w rozwiązaniu Mitsu - jest dołożone takie cosik jak Combined ignition and fuel ECM oraz - Diagnostic socket i to własnie pozwala do samosprawdzania oraz wykazywania błędów...

Qrka jeszcze troche i sie z Galów wyszkole.... :lol:

Pozdrówka

tomusn - 27-02-2006, 19:24

nawet mam takie dwa manuale do adiustacji gaźników w pdfie, nie wnikałem bo mam wtrysk...
Anonymous - 11-06-2006, 14:59

raddex napisał/a:
Masz zamontowany gaz? To może być też przyczyna, nie dobrany odpowiednio emulator.

Mi się tak zapala na gazie ale tylko wtedy gdy obroty spadną na jakiś czas do ok. 400-500 (wg obrotomierza), a ok. 800 na kompie. Bo jak jadę na trasie, kiedy to obroty nie spadają do tych prędkości to jest ok. Gazownik powiedział, że tak może się dziać bo to auto ma dwie sondy i ta druga w tym przypadku jak spadną obroty może nie zadążyć z odbiorem sygnału. Ile z tego prawdy to nie wiem. Ale może musiałbym jednak - i tak chyba zrobię - przeczyścić przepustnicę i ustawić obroty. Silnik co prawda nawet jak włączy się CE pracuje normalnie, a na benzynie zaznaczę, że CE nie włącza się tak jak na gazie.
Trochę zakręciłem ale wiadomo o co chodzi. Jeżeli ktoś z Was takie coś miał i udało mu się to zniwelować to byłbym wdzięczny za wskazówki.

Anonymous - 12-06-2006, 21:17

Do tej pory nie mogę poradzić sobie z tym problemem na gazie zapala mi się CE, gazownicy powiedzieli że jest to wina gazu kiepskiej jakości, natomiast ja uważam że jest to wina żle ustawionego emulatora sondy lambda, gdyż na benzynie jest ok. Ale do tych tumanów to nie dociera i jakoś nie chcą się podjąc naprawy ludzie skad się biora tacy mechanicy. Czuję że zapłacę i pojadę do innych gazowników a tym tumaną przedstawię fakture, gaz mam jeszcze na gwarancji.
josie - 12-06-2006, 22:41

Zapalający się CH-E na LPG przy spadku obrotów do jałowych to na 90% źle dobrany emulator wtryskiwaczy - trzeba wlutować rezystory 56 Ohm zamiast 100 Ohm. Pisałem gdzieś o tym na forum
Anonymous - 13-06-2006, 00:31

josie, mógłbyś przybliżyć sprawę z tym rezystorkiem. Bo mam instalkę na gwarancji, praktycznie nową i nie chciałbym grzebać, a z Panem gazownikiem dobrze się dogaduję, więc jakbym mu to zasugerował to może dałoby się cosik poprawić.
A ty robiłeś taką podmienkę? I jak, działoło ok?

Maciek - 13-06-2006, 21:24

No to Tu josie pisał jak i co o tych rezystorkach.
Anonymous - 13-06-2006, 21:59

Ok dzięki Maciek. Sprawdziłem tamten post. To w takim razie na jakie one mają być zmienione, 50 czy 56 Ohm, jak tylko josie dopiesze to sprawdzęna takim Emu, który mam dodatkowo od Miśka, jakie rezystorki są i czy jak podmienię to czy bedzie ok. Tyle że na razie jeszcze nie mam tak czasu na majstrowanie, ale już niedługo.
Inna sprawa jest taka, że my troszkę zmnieniliśmy temat. Kolega marek jaffke ma z tego co się zorientowałem miśka na benzynce, a my przeszliśmy na temat gazu ale myślę, ze też bardzo pożyteczny.
Zauwazyłem, że wiecej użytkowników Mitsu ma te problemy z CE na gazie. Pomimo, że działa autko ok to troszkę denerwuje ta czerwona lampka.
Myślę widząc skalę tego zjawiska, że chyba nie ma dobrze dobranego emulatora do naszych autek, ze jednak tak się dzieje.
Bratu sprawdzali na kilku emulatorach 4G15 12v i było podobnie.

krzysio1972 - 14-06-2006, 15:10

Tez gdzies juz pisalem emulatorach w mitsu i lpg. Jak gazownik wie co robi to dobierze dobry emulator lub sobie lutuje rezystorki. Ja znam autronica 304j i 306j (4 i 6 cylindrow), maja odpowiednie wtyczki i rezystancje.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group