To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

L200 Techniczne od 2006r - Super nowoczesny silnik w L200 '06.

Anonymous - 25-11-2007, 09:36
Temat postu: Super nowoczesny silnik w L200 '06.
Witajcie!

Czy któryś z posiadaczy L200 na przeglądzie został poinformowany o konieczności wyregulowania zaworów?
Oddałem samochód na przegląd po 40tys. km. Panowie z serwisu przyjęli auto, i kazali odebrać za 4h. Gdy przyjechałem po odbiór auto stało rozebrane, ponieważ okazało się że supernowoczesny silnik Common-Rail w moim Miśku wymaga regulacji 16 zaworów. Co było zaskoczeniem nawet dla mechaników z serwisu. Jak sie okazało, jest to najnowsze zalecenie Mitsubishi Motors Poland.

Ale ogólnie Misiek sprawuje sie ok:). Pali niewiele (8,2l/100km)-spokojnie, autostrada (160km/h-ok9.5l/100km). Na zbiorniku robi 780km.

Następne zaskoczenie to bagnet. Prawidłowy poziom oleju wskazywał tylko "jednostronnie". Po obróceniu o 180* przy wkładaniu wskazywał poziom zawyżony. Po sprawdzeniu bagnetem z nowego L200 okazało się, że należy spuścić nadwyżkę oleju. Krótko mówiąc, bagnet uległ odkształceniu, i zakłamuje wyniki. Sprawdźcie jak wygląda to u was. Bagnet wymienia na gwarancji.

Jeszcze jedno pytanie. Jak u was wygląda po półrocznym użytkowaniu panel radia?? Czy plastik sie wyciera?? Chodzi tu o okolice gałki głośności. U mnie są czarne plamy-denerwuje :evil: .

Anonymous - 25-11-2007, 11:34

Nie rozumiem o co Ci chodzi... nie ma bezobslugowych silnikow. W niektorych silnikach sa kasowniki luzow zaworowych .... ktore bardzo lubia sie psuc :)
Anonymous - 25-11-2007, 11:57
Temat postu: Re: Super nowoczesny silnik w L200 '06.
MotSow napisał/a:
Witajcie!

Czy któryś z posiadaczy L200 na przeglądzie został poinformowany o konieczności wyregulowania zaworów?
Oddałem samochód na przegląd po 40tys. km. Panowie z serwisu przyjęli auto, i kazali odebrać za 4h. Gdy przyjechałem po odbiór auto stało rozebrane, ponieważ okazało się że supernowoczesny silnik Common-Rail w moim Miśku wymaga regulacji 16 zaworów. Co było zaskoczeniem nawet dla mechaników z serwisu. Jak sie okazało, jest to najnowsze zalecenie Mitsubishi Motors Poland.

Ale ogólnie Misiek sprawuje sie ok:). Pali niewiele (8,2l/100km)-spokojnie, autostrada (160km/h-ok9.5l/100km). Na zbiorniku robi 780km.

Następne zaskoczenie to bagnet. Prawidłowy poziom oleju wskazywał tylko "jednostronnie". Po obróceniu o 180* przy wkładaniu wskazywał poziom zawyżony. Po sprawdzeniu bagnetem z nowego L200 okazało się, że należy spuścić nadwyżkę oleju. Krótko mówiąc, bagnet uległ odkształceniu, i zakłamuje wyniki. Sprawdźcie jak wygląda to u was. Bagnet wymienia na gwarancji.

Jeszcze jedno pytanie. Jak u was wygląda po półrocznym użytkowaniu panel radia?? Czy plastik sie wyciera?? Chodzi tu o okolice gałki głośności. U mnie są czarne plamy-denerwuje :evil: .



litości... :badgrin: 9,5l przy 160!!! - :badgrin:

Anonymous - 25-11-2007, 12:16

Tylko tu chodzi o to że silnik, jeżeli chodzi o regulacje, jest archaiczny.
Wymaga on RĘCZNEJ regulacji zaworów (jest ich 16), co 20tys. km. Czyli jednym słowem czasy starych silników.

Anonymous - 25-11-2007, 14:16

Cytat:
160km/h-ok9.5l/100km

Też nie wierzę.

turek61 - 25-11-2007, 14:24

Cytat:
Wymaga on RĘCZNEJ regulacji zaworów (jest ich 16), co 20tys. km. Czyli jednym słowem czasy starych silników.
:shock: masz rację :doubt:
Kibloo - 25-11-2007, 22:19

Jakby ci to powiedzieć... wystarczy poczytać instrukcję, a tam jest napisane, że po 20kkm należy luz skontrolować i wyregulować (opis czynności serwisowych). Czy jest to archaizm??? a co powiesz na to, że uznawany za najepszy- silnik HDI z PSA też nie ma samoregulacji zaworów?? więc należy uznać, że tak jest oki. A serwis- no cóż- ja w Gdańsku nie mam takich problemów, autko jest zostawiane na określony umówiony czas i a po odbiorze wszystko jest zrobione, więc nie narzekam... czego i tobie życzę
Pozdrowienia


P.S. 9,5 l/100 przy 160?? chyba ze spinakerem i z dużej góry... ja bym obstawiał raczej na jakieś 12,0-13,0 l/100

Gene - 26-11-2007, 07:32

oj to 160 bylo tylko przez chwile potem 130 :wink:
Januszl200 - 26-11-2007, 07:58

Gene napisał/a:
oj to 160 bylo tylko przez chwile potem 130 :wink:

Albo na lawecie :badgrin:

Krzyzak - 26-11-2007, 18:53

a ja sie ciesze, ze u mnie jest reczne ustawianie luzu - jak czytam, ze wielu ludziom klekocza zawory i trzeba wymieniac bardzo drogie hydroregulatory, to sie ciesze ze starych rozwiazan
Kibloo - 26-11-2007, 22:50

a tak BTW, jak serwis dziwi się i to przy kliencie, że coś trzeba zrobić... szczególnie tak ważną rzecz, kolego ja sam jestem serwisantem, coprawda w innej branży, ale zasada jest ta sama wszędzie... sprawdzić, upewnić się, wykonać...
Wiem, że to pewnie niemożliwe, ale jak serwis dziwi się, że serwisowany przez nich samochód ma takie czy inne rozwiązanie, to stawia pod znakiem zapytania ich kompetencję... ja bym zmienił serwis, tak dla zasady... i bezpieczeństwa...

pozdro

Anonymous - 27-11-2007, 12:24

moj przy 160pali 13 :crybaby:
Anonymous - 09-01-2008, 23:30

MotSow napisał/a:
Tylko tu chodzi o to że silnik, jeżeli chodzi o regulacje, jest archaiczny.
Wymaga on RĘCZNEJ regulacji zaworów (jest ich 16), co 20tys. km. Czyli jednym słowem czasy starych silników.


No i co za problem ?? że 16??
ustawiasz wał i tak w 4 położeniach wsadzasz szczelinomierz sprawdzasz podkładasz podkładki chyba że jest na śróbkach, to regulujesz, kontrujesz, wał w nastepne położenie, znuff 4 regulujesz
nie wiem w czym problem tym bardziej że robi to ASO??
Ja przy Cumminsie V12 w maszynie powinienem się zapłakać w takim razie przy regulacji :D
No i przy każdej głowicy musze dekiel osobny odkręcić a tu 1 tylko do odśrubowania :D

LUMPY

Anonymous - 10-01-2008, 22:56

Lumpy zastanów sie dobrze nad tym co piszesz tu nie chodzi o sama regulacje, tylko o pracę którą należy włożyć żeby się dostac do wałków.Nie wszystkie servisy w polsce to robią.Jest bardzo trudny dostep.Dlatego to zlewaja.Sposób jest jeden trzeba zapytać i spraw3dzic na fakturze czy w pozycjach są wpisane uszczelki (zawsze powinny być wymienione)dwie pod kolektory i cztery oringi.Wg. instrukcji na rurkach od wtryskiwaczy (powinny być odkręcane)powinny być zaznaczone po jednej kresce że byłe raz okręcane.Pozdrawiam,
Anonymous - 11-01-2008, 19:45

Jacek Jabłoński napisał/a:
Lumpy zastanów sie dobrze nad tym co piszesz tu nie chodzi o sama regulacje, tylko o pracę którą należy włożyć żeby się dostac do wałków.Nie wszystkie servisy w polsce to robią.Jest bardzo trudny dostep.Dlatego to zlewaja.Sposób jest jeden trzeba zapytać i spraw3dzic na fakturze czy w pozycjach są wpisane uszczelki (zawsze powinny być wymienione)dwie pod kolektory i cztery oringi.Wg. instrukcji na rurkach od wtryskiwaczy (powinny być odkręcane)powinny być zaznaczone po jednej kresce że byłe raz okręcane.Pozdrawiam,


Kolego nie interesuje mnie ile pracy trzeba w to włożyć, jeżeli jest napisane że ma być regulacja co ileś tam km to ma być !!!! i jeżeli trzeba przy tym nowe uszczelki to maja być nowe!!!! Tak sie akurat składa że serwisuje maszyny budowlane duuuuuuuuże maszyny silnik V12 o mocy 1000PS to normalka i nikt sie nie pyta czy jest dostep czy jest ciężko tylko jak jest napisane że w interwale 500h jest wymiana filtrów, oleju, separatora odmy itp itd a 2000 h regulacja zaworów, wymiana oleju przekładniowego, kontrola płynu w układzie chłodniczym i akumulatorów itp itd itp itd to to robie!!!!
W Cumminisie co 10000h jest rozebranie silnika na czynniki pierwsze, weryfikacja i złożenie i też to robie, więc takie tłumaczenie, że jest ciężki dostęp nie ma dla mnie najmniejszego
znaczenia, bo skoro producent tak zaleca tak ma być !!!
Przypuszczam że regulacja zaworów w L200 jest konieczna po PIERWSZYCH 20 tkm a potem rzadziej (ale to tylko przypuszczenia bo nie mam dostępu do info serwisowego)

Lumpy



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group