To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[XX-92]Colt C50 i starsze - [C52A 1.5] Colcik nie odpala, 4 błędy ECU

Anonymous - 26-11-2007, 17:49
Temat postu: [C52A 1.5] Colcik nie odpala, 4 błędy ECU
Witam, szanownych mitsumaniaków, mam problem z moim coltem z silnkiem 1,5 ECI z 1990r a mianowicie: Silnik jak jest zimny nie chce odpalić, dopiero po wupięciu czujnika położenia przepustnicy zapala z kaszlem, ale ma bardzo niskie obroty i dopóki się nie rozgrzeje gaśnie gdy dodam mu gazu. Przeprowadziłem diagnostykę i ECU wywaliło mi cztery błędy:
13 miernik temperatury powietrza
15 czujnik położenia silniczka przepustnicy
21 miernik temperatury silnika (założyłem nowy)
25 czujnik ciśnienia powietrza
Dziś wymieniłem kondensatory w ECU lecz problem się nie zmienił i nadal występują te same błędy.
Skończyły mi się już pomysły, może ktoś z Was miał podobny problem lub wie jak go rozwiązać
Pozdrawiam

Krzyzak - 26-11-2007, 18:11

ECU padlo - kondensatory to nie wszystko (widac za dlugo zwlekales)
moze Bartkowi uda sie je naprawic, bo bledy wskazuja na padaczke stabilizatora 5V w ECU

Anonymous - 26-11-2007, 18:15

Krzyzak napisał/a:
ECU padlo
dokładnie tak samo pomyślałem
błędy czterech czujników to raczej nie przypadek

Anonymous - 26-11-2007, 18:51

z identycznymi błędami Bartek naprawiał dla kolegi Lewego ECU.

Tylko napisałeś o błędach. Tam komputer widzi np. że temperatura powietrza to -60 stopni Celcjusza.

Wymienił kondensatory, poprawił zżarte ścieżki i autko pięknie śmiga.

Jak nie padł procesor to ECU do odratowania. Jak poszedł procek to trzeba szukać dawcy :)

Krzyzak - 26-11-2007, 18:56

procek jeszcze nie padl - bo jeszcze mruga bledami :)
Anonymous - 26-11-2007, 19:15

Dzięki za tak szybką odpowiedź, może znacie kogoś z Łodzi kto zreanimuje mi moje ECU, ewentualnie prosiłbym o namiary na Bartka, jestem tu nowy więc nia za bardzo wiem o kogo chodzi.
Pozdrawiam

Krzyzak - 26-11-2007, 19:34

Bartek to Bartek - taki ma nick na forum. W Lodzi (konkretnie w Pabianicach sklep, w Lodzi dom) mieszka jeszcze Marek Malik - 215 44 02 (dzwonic miedzy 14 a 18).
Anonymous - 03-12-2007, 23:18

krasnec napisał/a:
Dzięki za tak szybką odpowiedź, może znacie kogoś z Łodzi kto zreanimuje mi moje ECU, ewentualnie prosiłbym o namiary na Bartka, jestem tu nowy więc nia za bardzo wiem o kogo chodzi.
Pozdrawiam




powodzenia od miesiąca nie mogę się ustawić a już ledwo komp działa :cry:

Anonymous - 14-04-2008, 00:04

......
Hugo - 14-04-2008, 12:43

Dobrym tokiem myślenia idziesz. Stawiam na kopułkę i palec aparatu zapłonowego lub kondensatory w ECU. Po wymianie tych rzeczy zdejmij minusową klemę z akumulatora, poczekaj minutę, załóż ją i włącz silnik na 20 min., czyli zrób reset ECU. Myślę, że auto odżyje...
tomusn - 14-04-2008, 13:51

silnik chodzi na innym "programie" podczas rozgrzewania i potem na rozgrzanym (open loop i closed loop) stąd może taka róznica, wtedy ECU pewnie inaczej czyta dane z czujników
Krzyzak - 14-04-2008, 17:19

klasyczny przypadek padaczki ECU - nie daje odpowiedniego napiecia +5V, wiec wykrywa nieistniejace bledy
wymiana kondensatorow niezbedna - pytanie tylko czy masz juz nowsze ECU z 4 kondensatorami, czy to starsze z kilkudziesiecioma?

Anonymous - 14-04-2008, 22:15

Michał_S-rz napisał/a:
-błędy : 13,15,21,25


potwierdzam słowa Krzyzak-a, nie jedno auto po takich błędach ożywione. Standardowo poszło ECU, a w takich przypadkach po podłączeniu do palma woda ma -60 stopni Celcjusza :)

Anonymous - 15-04-2008, 13:52

witam

Ecu 4 kondensatory ale je oglądałem i nie były wylane na 99% lecz nie zwróciłem uwagi czy są "wzdęte" jutro zamawiam kondensatory bo w moim pięknym mieście niema żadnego sklepu elektronicznego.... 16v 100uF 50v 47uF 50v22uF 50v 47uF mam kupić takie same czy na więcej volt?? a może jakieś lepsze... zmieszcze się w 10 zł? :wink: ale powiem wam że dziś cały dzień jeździłem i standardzik przerywanie,strzelanie w dolot.. a tu nagle tak pożądnie strzeliło w dolot i sie naprawił już nie przerywa...wiadomo że te kondy zmienię..ale taka ciekawostka :? :? ja dalej obstawiam że jest to spowodowane układem palec-świece (dodam iż niedomagania występują zarówno na LPG jak i Petrol a instalacja podciśnieniowa sterowana podciśnieniem ta najstarsza z jednym zaworem elektromagnetycznym(sam gazowałem :p ) no bo na LPG ECU chyba nic nie ma bo wtryski odcięte chyba ze zapłon tez wyprzedza :?: chyba tak nie? ) a napewno w jakimś stopniu nóweczki już idą :twisted: a na te błędy to mówicie ze kondy nowe wystarczą?? na pewno zmienię i zdam relację po resecie Ecu i jeździe próbnej

dzięki
pozdrawiam

remix - 15-04-2008, 13:55

możesz kupić na więcej volt. Najlepiej też na wyższą temperaturę.
a co do ceny, to mnie wyszło 1 pln:)



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group