[92-96]Colt CA0 - [CA4A 1.6] błąd 11 w ECU i sprawdzenie sondy.... pomóżcie
Anonymous - 26-11-2007, 18:30 Temat postu: [CA4A 1.6] błąd 11 w ECU i sprawdzenie sondy.... pomóżcie witam.... sprawdzilem metodą diodową wedlug Krzyzaka ze stronki www i wykazalo mi błąd nr 11. Czyli długi impuls i krótki i tak w kółko zapętlenie. Z tym ze jak przekrecilem kluczyk to najpierw mignąl krotki raz ale to chyba nie ma znaczenia bo pozniej juz sie nie pokazywal i caly czas wyskakiwal dlugi i krotki dlugi krotki dlugi krotki....czyli 11. W opisie bledow wychodzi na to ze to SONDA LAMBDA cos szwankuje.... Teraz tak...mam COLTA 1.6 16V GLXi 93 rok CAO z gazem, ale poodpinany bo przez nadmierne spalanie i wolne obroty nie dalo sie jezdzic teraz, na benzynie jest to samo, obroty wolne do bani ale troche mniej spala niz na gazie ale tez zdecydowanie za duzo..... pojechalem na kanal sprawdzic odczyty z sondy jesli chodzi o napięcie.... jest tam sonda cztero przewodowa.... nie wiem za bardzo jak odczytywac gdzie plus gdzie minus..... bo raz trzymalo gdzies napiecie kumpel mowil ze ok. 0.4V a czasem tam cos pozmienial i niby ze od 0.2 do 0.8..... takze problem tkwi w tym gdzie mamy sie złapac do ktorych przewodow jakiego koloru tak zeby na cieplym silniku odczytac to dobrze..... bo w razie sprawnej powinno byc z tego co czytalem od 0.2 do 0.8 V przy dodawaniu gazu jak mniej to lipa... prosze o pomoc z tymi kabelkami podlaczeniem kolorami itd MAM PRZEWODY OD SONDY 2 CZARNE 1BIAŁY I 1 NIEBIESKI
Krzyzak - 26-11-2007, 19:01
czarne to grzalka
pozostaje bialy lub niebieski - zaprawde juz nie pamietam ktory z nich, choc nawet niedawno sprawdzalem
chyba bialy
Anonymous - 26-11-2007, 19:42
a błąd 11 to sonda?? dobrze kumam? i biały to co mam z nim zrobic? poprosu nie wiem gdzie podlaczyc plus gdzie minus zeby odczytac czy wadliwa sonda jest i jakie napiecie bedzie pokazywalo... mam 2 czarne tak jak mowisz chyba grzalka i bialy z niebieskim.... wyrozniles bialy ale dlaczego... :>
Krzyzak - 26-11-2007, 20:06
ja mam tester diodowy, robilem wg schematu:
http://www.ekoalma.pop.pl...utoriaux&did=10
bialy to sygnal, niebieski masa (lub odwrotnie - jak po podlaczeniu nie zadziala, to zmienial kabel)
11 - tak, lambda
josie - 26-11-2007, 23:58
to jest wtyczka pod którą podpinana jest lambda (wtyczka należąca do auta, nie do lambdy).
nr 3 to sygnał
nr 1 to masa
Anonymous - 27-11-2007, 09:44
czyli napiecie miezy sie dotykajac miernikiem plusem sygnalu minusem masy czyli w tym przypadku koncowki 3 + i koncowki 1 minusem ?? czy jak? bo teraz sam nie wiem czy walczyc z kabelkami niebieskim i bialym (są jeszcze dwa czarne) czy z tą wtyczką samochodu o ktorej pisze JOSIE ?? poki nie bede dokladnie wiedzial gdzie sie tknac to nie odczytam tego napiecia czy sie wacha od 0.2 do 0.8 czy co innego.... troche to zagmatfane ale to wynika poprostu z mojej niewiedzy takze prosze JOSIE o sprostowanie i dzieki wielkie z góry
Anonymous - 27-11-2007, 10:32
KaRoLaS napisał/a: | czyli napiecie miezy sie dotykajac miernikiem plusem sygnalu minusem masy czyli w tym przypadku koncowki 3 + i koncowki 1 minusem ?? czy jak? |
Dokładnie tak podpinasz się pod biały i niebieski, dwa czarne sobie odpuszczasz (grzałka)
Zakres powinien być ~0.25-0.75 na wolnych (i wahać góra-dół) a podczas otwartej przepustnicy (w automacie podczas wyprzedzania, pedał w podłogę) ok. 0.90-0.98 V.
Anonymous - 27-11-2007, 11:35
czyli przy wciskaniu pedlau gazu powinno sie zmieniac z zakresu od 0.2 do 0.8 na zakres ok. 0.90-0.98 V. ??? czy to dotyczy automatu ten drugi zakres poprostu a mnie interesuje tamten pierwszy i przy dodawaniu gazu wahanie sie od 0.2 do 0.8? i kabelki niebieski z bialym
Anonymous - 27-11-2007, 11:51
Pomiarów dokonaj na postoju gdy sonda i silnik się rozgrzeją, na wolnych obrotach napięcie powinno oscylować (skakać) od 0,2V do 0,8V, gdy dasz gaz w podłogę i przytrzymasz napięcie powinno trzymać ok 0,8V a jak puszczasz noge z gazu to napięcie spada do 0 V. Taki powinien być odczyt zdrowej i żyjącej sondy.
Anonymous - 27-11-2007, 13:21
zmierzylem i wyszlo na rozgrzanym na wolnych obrotach caly czas pokazywalo 0.34V a jak dodalem gaz na 6,5 tys obr i puscilem od razu to wskakiwalo 0,84V...... przypominam ecu wskazal metodą diodową blad nr 11 czyli lambda..... prosze teraz o skomentowanie bo sam nie wiem co z tych pomiarow mozna wywnioskowac
Anonymous - 27-11-2007, 14:07
KaRoLaS napisał/a: | co z tych pomiarow mozna wywnioskowac |
Sonda kaput
Anonymous - 27-11-2007, 14:23
hmm...czemu tak twierdzisz :>? przy dodaniu gazu na 6,5 tys 0.84V wskakiwalo a takto na wolnych pokazywalo caly czas 0.34V to oznacza ze sonda juz nie zyje ? w takim razie mam zaczac szukac nowej?
Anonymous - 27-11-2007, 14:48
KaRoLaS napisał/a: | hmm...czemu tak twierdzisz :>? |
Volty powinny skakać jak sinusoida, zarówno na wolnych obrotach jak i na przykład przy 3000 rpm , a jak wciśniesz gaz w podłogę (przepustnica otwarta na max) wtedy powinno trzymać ok 0,8 V.
W twoim przypadku sonda do wymiany (NTK lub Walker)
Anonymous - 27-11-2007, 14:53
a orientujesz sie gdzie dostane taka sonde w jakich cenach mn.w i jakies parametry czy powinny byc zachowane do mego colta i (oczywiscie czteroprzewodowa) i czemu NTK lub WALKER w moim przypadku :>?
Anonymous - 27-11-2007, 14:59
Tu masz http://www.allegro.pl/ite...wodowa_ngk.html
A dlatego NTK lub Walker bo są po prostu sprawdzone . . .
|
|
|