To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Elantra, Lantra - Olej silnikowy ???

Anonymous - 28-11-2007, 00:11
Temat postu: Olej silnikowy ???
Swego czasu kupiłem Lantrę z 96 r. Jeździł prawdopodobnie na jakimś elfie ale właściciel dokładnie nic o nim nie wiedział. Ja wymieniłem na Midland 10W/40 półsyntetyk. Czy warto
dalej jeździć na tym oleju (można go dostać za jakieś 74 zł 4 litry) czy zmienić na CASTROL MAGNATEC 10W/40 5L + 1 L gratis za 104 zł. Mówiono mi że midland ma lepsze właściwości, Castrol natomiast płuczę silnik. Samochód oczywiście jeździ na LPG.

e-gen - 28-11-2007, 09:44

zostań przy oleju który "działa" - jeżeli Midland nie spowodował że ubywa Ci oleju, tudzież nie ma innych niekorzystnych objawów pracy silnika - zalej nim ponownie.
Anonymous - 28-11-2007, 10:26

On zawsze mi trochę palił olej. Około 0,6 na 3000 km.
e-gen - 28-11-2007, 11:27

możesz spróbować inny olej półsyntetyczny może się trochę poprawi - ale nie liczyłbym na dramatyczną poprawę (ani pogorszenie)
Anonymous - 06-01-2008, 12:22

Jak pali Ci olej, spróbuj nowego Lotosa Thermal Cont. 10w40
ramzi - 15-11-2008, 18:21

Witam! Podłączę się do tego postu z moim problemem, moja Lantra z 97 r. zaczyna brać olej po ok. 5 tys od wymiany, ale to bierze około 1 litra na tysiąc kilometrów, po wymianie jest znowu spokój około 5 tys i historia się powtarza, jeżdżę na Shell Heliks 10W40. Co może być przyczyną takiego objawu, dzięki za jakieś sugestie.
Krzyzak - 16-11-2008, 14:53

mialem tak w Colcie - do 5tkm po wymianie spokoj, pozniej przez 2500 km ubywalo pol litra
zmienilem uszczelniacze i problem zniknal

rufuz - 25-03-2009, 19:38

witam

to ze auto bierze olej to normalne nawet jest w instrukcji obsługi ze przy normalnej jeździe weźmie max 1 litr na 1500km a przy ostrej jeździe max 1 litr na 1000km. Jak ktoś ma instrukcje to na ostatniej stronie jest taka tabelka w której wszystko jest. Jakie oleje stosować i wiele innych dupereli. Ja lubię czasem trochę ostro pojeździć wiec następny olej naleje MOTUL i zobaczę co się będzie działo. Teraz jeżdżę na MOBILu półsyntetyku i ubywa nieco więcej niz na Castrolu półsyntetyku.
A tak na marginesie silnik pracujący na gazie zawsze "dostanie bardziej w tyłek". Ja jeżdżę tylko na benzynie i nawet nie myślę aby montować gaz. Jak było by mnie nie stać na silnik 1.6 z takim spalaniem to kupił bym sobie coś około 1.0. albo diesla. Nigdy tez nie kupie auta które jeździło na gazie. Zawsze mówiłem, ze nie sztuka jest kupić auto, tylko je utrzymać.

Pozdrawiam

angor77 - 26-10-2013, 16:05

:evil:

[ Dodano: 26-10-2013, 16:05 ]
:shock:

doomster - 18-11-2013, 17:50

wita, ja do mojego pajero 2,5td wlalem ok 2500km temu olej valvoline 5w50, jak dotad stan oleju sie nie zmienil. Uwazazm ze olej o takich parametrach znakomicie chroni silnik w kazdych warunkach. Nigdy na pewno nie kupie oleju z orlenu, mialem 10w40 w czerwonym opakowaniu chyba typowo do diesla. Mialem przypadek ze po ostrym upalaniu na wolnych obrotach swiecila sie kontrolka cisnienia oleju. Po zmianie oleju nigdy ponownie taki przypadek nie nastapil a byly ku temu okazje. pozdr
Daniel0 - 20-11-2013, 22:12

Witam.

Mialem Lantre z silnikiem 1.6, ktory przekroczyl 300 tkm.
Przy pierwszej wymianie po zakupie zalalem 10W40 GM'a/
Generalnie bardzo dobry i niedrogi olej, ale mimo wszystko znikalo mi ok litra na 1000 km.

Przy nastepnej wymianie zalalem Valvoline Max Life 10W40, czyli olej do silnikow z duzymi przebiegami
i tak jak koledzy mowia, do 5 tkm byl spokoj, a potem znowu ubywalo ok litra na 1000 km.

Auto wczesniej jezdzilo na LPG, ale poniewaz mialem non stop jakies problemy z instalacja, a spalanie bylo relatywnie niskie jezdzilem tylko na benzynie.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group