To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[96-02]Colt CJ0 - Stuki w przednim zawieszeniu

Anonymous - 28-11-2007, 12:09
Temat postu: Stuki w przednim zawieszeniu
Witam!

od niedawna pojawił mi sie dziwny odgłos (jakby przednie zawieszenie)

jak jadę np. po kostce czy dziurach słychać dziwne stuki

byłem na sprawdzeniu zawieszenia i powiedzieli mi ze wszystko ok

tzn amory ok, nie ma luzów,

jedynie co mi facet powiedział to ze wg. niego sa to zaciski i mam rozpędzić sie do 50km/h i hamować z równoczesnym wciskaniem gazu. To powinno wg. niego pomoc.

Nie wiem czy mi sie wydawało czy może to pomogło ale jakby trochę zelżało ale niestety na chwile teraz jest tak samo jak przed "naprawa"

może ktoś z was miał taki problem wiec mam nadzieje ze ktoś będzie w stanie mi pomoc.

COLT 96' 1600ccm 16V

Anonymous - 28-11-2007, 15:30

Luzy w przekładni kierowniczej. Podnieś autko na podnośniku 2 kolumnowym i poszarp za przednie koła (tak jak byś sprawdzał luzy na łożyskach). Mam to samo i nie mam pomysłu co z tym zrobić. Regenerowana przekładnia 1 500 zł :cry:
Hugo - 28-11-2007, 18:21

U mnie też nasi wszystko wiedzący mechanicy mówili, że w zawieszeniu NIC nie ma prawa stukać. A ja wciąż słyszałem stuki. I co? Wymieniłem łączniki stabilizatora oraz gumy na nim i nie ma żadnych stuków! Ciiiiisza... Koszt wymiany to 150 zł więc warto spróbować.
Anonymous - 28-11-2007, 18:49

tak wymiana gum pomogła z prawej strony to już walił metel o metal .Ja bym wymienił gumy stabilizatora oraz łączniki
Marcin-Krak - 28-11-2007, 19:49

Podzielam opinie o wymianie gum stabilizatora.
Jak będziesz to robił to pamiętaj żeby nie oszczędzać i kupić oryginalne - różnica w cenie nie wielka - a podobno mają wytrzymać więcej. Ja musiałem nie oryginalne wymienić po nie co ponad roku :?

U mnie również pierwsza diagnoza brzmiała, że przekładnia kierownicza - ale po wymianie na porządne gumy jest spokój.

Prawie bo coś lekko stuka przy prawym kielichu amortyzatora najprawdopodobniej.

Anonymous - 29-11-2007, 09:06

Witam!
W tym modelu bardzo często stuka łożysko amortyzatora wewnątrz górnego mocowania. Podobno można wymienić samo łożysko, a w najgorszym przypadku wymiana całego górnego mocowania. Tego luzu nie wykażą na diagnostyce. Często objawem jest stuk najpierw z prawej strony, gdyż na polskich drogach dziury od strony pasażera są WIĘKSZE i tam częściej uszkadza się zawieszenie. Pozdrawiam

Anonymous - 29-11-2007, 16:22

Laki023, wymieniłem na oryginały i nadal stuka :cry:
Ale kolega Bartek polecił mi warsztat ASKO w Wa-wie, chcę tam pojechać i zobaczę co mi powiedzą 8)

Anonymous - 30-11-2007, 08:15

Hugo napisał/a:
Wymieniłem łączniki stabilizatora oraz gumy na nim i nie ma żadnych stuków!

Podzielam wypowiedź :) - co prawda od niedawna mam swojego Colcika, wcześniej miałem 2 Mazdy 323 BG i 323 C w obu występowała podobna dolegliwość i najczęściej wymieniałem końcówki wahacza lub łączniki stabilizatora obie części bardzo wrażliwe na naszych drogach.
Raz trafiłem do warsztatu, gdzie pierwsza diagnoza padła właśnie na luzy w kolumnie kierownicy ale jak się okazało były to tylko łączniki stabilizatora - robią one dużo hałasu.

Anonymous - 30-11-2007, 12:09

No nic demokracja zwycięża wiec będę wymieniał stabilizatory - jak już będzie po ... dam znać czy przyniosło to oczekiwane efekty..

dziękuje bardzo za pomoc

Anonymous - 02-12-2007, 20:58

Mam kolegę który ma podobny problem,na któtkich dziurach wali przednie zawieszenie.Podkładaliśmy całe mcphersony i nic,w zaciskach hamulcowych wymieniliśmy wszystkie gumy na ślizgach i nic.Czy to mogą stukać półosie,jest minimalny lyz na frezie przegób-półoś,jeśli tak to gdzie można je kupić.(colt 1,6 16v ,90 km,96r)
Hugo - 02-12-2007, 21:29

Jacek Jabłoński a łączniki i gumy stabilizatora zmienione?
Anonymous - 03-12-2007, 21:41

Byłem w sobotę w ASKO w Warszawie ze swoimi stukami i kolejny raz mechanicy mówią że to luz na listwie w przekładni kierowniczej. Nie wiem co o tym sądzić :roll: Twierdzą, że całe zawieszenie jest sztywne (wszystkie tuleje i gumy ok.), amortyzatory były na teście i jest b. dobrze.
Czy te gumy stabilizatora i łączniki, o których wspominaliście to dotyczy także modelu CJ? Czy po wymianie gum i łaczników ustawia się zbieżność?

Anonymous - 03-12-2007, 22:02

Lączniki i gumy stabilizatora były wymieniane,bez efektu
Hugo - 03-12-2007, 23:33

Colto napisał/a:
Czy te gumy stabilizatora i łączniki, o których wspominaliście to dotyczy także modelu CJ?
Tak.
Colto napisał/a:
Czy po wymianie gum i łaczników ustawia się zbieżność?
Ja bym nie przesadzał z tą zbieżnością.
Anonymous - 04-12-2007, 08:56

Dzięki za info. Jadę kupić oryginałki.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group