To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Sigma/Diamante Techniczne - Tarcze hamulcowe

Szymon82 - 29-11-2007, 19:53
Temat postu: Tarcze hamulcowe
Witam! Niebawem stanę przed koniecznością wymiany tarczy hamulcowych. Jakie polecacie?

pozdrawiam

Anonymous - 30-11-2007, 06:20

Witam,

na pewno nie Japan Cars - już nowe przed założeniem mają bicia :?
Najlepszą alternatywą pomiędzy ceną i jakością są tarcze Hart/Pagid - jakoś na poziomie ATE a cena niższa niż Brembo (na poziomie JC). Przyznaję, że gdy pierwszy raz je zamawiałem byłem bardzo sceptycznie nastawiony głównie ze względu na niską cenę. Okazały się naprawdę dobrym produktem....

Dystrybutorem jest firma HART sp. z o.o. 45-531 Opole ul. Morcinka 43 - KONTAKT

Nie ma w ich katalogu Sigmy, więc trzeba zamawiać pod Eclipse -a 4WD '91-'96...momencik powinienem gdzieś to mieć :P
Numer części HART: 214-252 lub jako numer zamiennika: OEMB858799

Oczywiście ATE będą też dobrym rozwiązaniem ale dużo droższym. Z Brembo jest`totalna loteria, chyba nie warto ryzykować...

Pozdrawiam.

ps: pamiętaj że przy okazji będziesz musiał zmienić klocki hamulcowe....uprzedzając niejako następne pytanie, wystarczą spokojnie standardowe FERODO - na przykad z InterCars -u. Można oczywiście pokusić się o wersję Premium lub EBC Green -y, ale to dla tych jeżdżących ostro... :P

lukasz12 - 30-11-2007, 16:53

a ze sie upewnie - do 24V pasują takie same tarcze jak do 12V? też przydałaby mi sie wymiana bo moje tarcze trochę hałasują przy większych prędkosciach (słychać takie stukanie i biją przy hamowaniu z > 120 kmh )
Szymon82 - 30-11-2007, 17:59

Dziękuję za informacje. Na pewno rozważę przy zakupie, tym bardziej że jest oddział firmy w Poznaniu.

Jeszcze jedno pytanie - mam luz na łożysku przedniego koła, być może krzywa tarcza je wybiła. Czy łożysko jest wymienne czy też stanowi integralną cześć piasty? Jak jest orientacyjny koszt?

Robson86 - 30-11-2007, 18:27

Bodajrze takie masz dane dla tarcz na przod (tak nawiasem mowiac)
ŚREDNICA (MM): 276
WYSOKOŚĆ (MM): 45,3
TYP TARCZY HAMULCOWEJ: WENTYLOWANA
GRUBOŚĆ (MM): 24 / MINIMALNA GRUBOŚĆ (MM): 22,4
ILOŚĆ OTWORÓW: 5
WYMIARY OTWORU NA SWORZEŃ (MM): 114,3
a tu na tyl:
ŚREDNICA (MM): 266
WYSOKOŚĆ (MM): 65,5
TYP TARCZY HAMULCOWEJ: WENTYLOWANA
GRUBOŚĆ (MM): 18 / MINIMALNA GRUBOŚĆ (MM): 16,4
ILOŚĆ OTWORÓW: 5
ŚREDNICA PIASTY (MM): 182
teraz co do tarcz...
Szymon82 napisał/a:
Jakie polecacie?

na pewno nie zaluj kasy na nie, gdyz to od nich zalezy czy sie zatrzymasz prze poprzedzajacym Cie samochodem czy nie. NIe kupuj niczego taniego nie wiadomo jakiego producenta.
Polecam komplet firmy ATE niemiecki koncern produkujący hamulce. Tarcze super podobno nawet do 90 000 km :)
Z tej firmy jest też specjalny smar do zacisków po posmarowaniu nim prowadnic zacisków nie zapiekają się klocki.
Bosch też jest OK podobnie jak LUCAS. Cen nie znam.
Pozdroo

Anonymous - 30-11-2007, 19:00

da się wymienić samo łożysko. w tylnym kole jest razem z piastą.
pozdrawiam

kotomi - 01-12-2007, 14:52

Co do tarcz. W poprzednim samochodzie miałem zestaw Brembo/Ferodo (tarcze/klocki). ponieważ byłem zadowolony chciałem przenieść tę kombinacje na Sigmę. Okazało sie, że z brembo jest problem, więc zamontowałem zestaw ATE/Ferodo. Tarcze pasowały od Hundaya Sonaty po lekkim przetoczeniu kołnierza na wysokości piasty. Po przejechaniu ok 35 - 40 kkm tarcze musiałem przeszlifować, (zrobiłem to zresztą dzisiaj ;) ). Klocki wymieniłem na TRW/Lucas jakieś 7 kkm temu. Co prawda klocki Ferodo były jeszcze całkiem dobre, ale ze wybierałem sie w europejskie góry to stwierdziłem, ze warto będzie je wymienić. Potem okazało sie, że nie było takiej potrzeby, ale teraz jest jak jest. Aha, tarcze i klocki kupowałem w Inter Cars.

Robson86 - rozmiar tarcz na tył podałes do sedana, do kombi jest 286 mm, ale to tak przy okazji :)
Pozdrawiam

BartekWu - 16-02-2009, 18:30

Odgrzeje temat, pytaniem z serii laickich. Kolega wyżej podał wymiary tylnych tarcz do Sigmy - śr. 266mm. Moje tarcze od Diamanta'92 maja ok. 252 mm - pytanie czy tak może być ?
I kwestia druga - gdzie jeszcze można szukać nowych tarcz ? Do Harta napisałem ale zero odzewu, w Carixie nie ma, w Intercarsie nie ma.
Nie wykluczam że złych tarcz szukam, ale jak mówię - mierzone z natury.
Będę wdzięczny za jakąś doradę.

edit: Już wiem na pewno że nie mogą być tarcze 266 mm, bo się nie zmieszczą w siodłach i zaciskach. Powtórzę zatem prośbę o jakieś pomysły gdzie znaleźć tarcze 252 mm.

Anonymous - 17-02-2009, 21:43

A na allegro patrzyles, o ile sie nie myle widialem ostatnio i nie drogie. Pozdro.
wojtas - 18-02-2009, 00:22

lukasz12 napisał/a:
moje tarcze trochę hałasują przy większych prędkosciach

Nie musi to być wina tarcz sam hałas może być winą klocków hamulcowych.

mitsu_maniak - 06-04-2009, 09:47

Podaję numery katalogowe przednich tarcz pasujących do SIGMY:

BREMBO: 09.7939.10
MITSUBISHI: MB858799
DODGE: MB858799
EAGLE: MB858799
PLYMOUTH:MB858799
zamiennik ATE: 24.0124-0144.1
hurtownia HART: 214-252

Właśnie założyłem tarcze BREMBO z klockami FERODO. Myślałem, że będzie z tym więcej roboty więc jeśli macie warunki i czas to spokojnie można zrobicie to samemu. Kilka wskazówek:
-należy przygotować się, że śruby mocujące oraz stara tarcza mogą okazać się zapieczone.
-tarcza nie jest dokręcona do piasty tylko dociska ją koło
- przed założeniem tarczy należy dokładnie oczyścić z rdzy powierzchnię do której będzie przylegać powierzchnia nowej tarczy,
- przy okazji wskazane jest usunięcie wszelkiej rdzy szczotką drucianą szczególnie z grzebieni ABSu oraz zakonserwowanie tych miejsc przed ponowną rdzą.
- jeżeli będziemy przekładać obecne klocki należy je przetrzeć papierem ściernym. Najlepiej arkusz papieru ściernego ułożyć na równej płaskiej powierzchni np. blacie od stołu.

Szymon82 - 08-04-2009, 20:20

Witam mitsu_maniak! I jakie odczucia po zmianie tych tarcz, daj znać jak się zachowują gdy się już ułożą. Kupowałeś z tej aukcji?
mitsu_maniak - 09-04-2009, 21:55

Zmieniałem tarcze bo miałem bicie na prawym przednim kole jak hamowałem przy dużych prędkościach. Stare tarcze okazały się bardziej wytarte po wewnętrznej (niewidocznej) stronie. Tak więc jeśli zastanawiacie się nad przetoczeniem obecnych tarczy należy sprawdzić ich stan również od wewnętrznej strony.
Jak na razie tarcze spisują się bez zastrzeżeń - nie ma już bicia i siła hamowania jest zdecydowanie lepsza. Tym bardziej jestem zadowolony, bo przekładałem stare klocki. Co prawda przejechałem na nich ok. 4 tys. km ale to Ferodo więc miały jeszcze dużo mięsa. Tarcze kupiłem od gościa z Allegro (V-CAR) i dałem za nie 320zł.

wojtas - 16-01-2010, 12:19

Pozwolę odświeżyć sobie temat. Z racji tego że znalazłem czas :wink: postanowiłem po raz kolejny wymienić tarcze w swoim Miśku. Nie żebym robił to z nudów, po prostu kolejny zestaw nie dał rady. W tej chwili mam tarcze Brembo +klocki TRW. Niestety kilkukrotne hamowanie z dużych prędkości poskutkowało lekkim drżeniem kierownicy i po rozgrzaniu hałaśliwym szemraniem z okolicy kół.
Zastanawiam się w tej chwili nad kupnem tarcz firmy Mikoda. Jest to polski producent z Czestochowy. Z tego co piszą na podforach jest to dość dobry stosunek ceny do jakości. A co wy sądzicie na temat tych tarcz?


Zajc3w - 16-01-2010, 13:41

mitsu_maniak, Harta unikałbym jak ognia.

Niedawno wymieniałem z kumplem tarczę sprzęgła harta w jego golfie 3 TDI . Po roku i 30 tyś km popękały sprężyny tłumika drgań i zablokowały sprzęgło. nity okładziny też były luźne. Jak wszystkie części HARTa są tej samej jakości to.... Najlepsze, że za komplet(docisk+tarcza) harta zapłacił 360zł a sachs w IC kosztuje 390(po zniżkach) z łożyskiem.

wojtas021180, słyszałem różne opinie o mikodzie ale przeważały "przeciętniak", co ciekawe w e wspomnianym wyżej golfie są(były) mikody wyjechane do 14 mm :shock: i nie biją nawet po ostrym hamowaniu 100->0.

P.S jak jeszcze raz ktoś mi powie ze VW jest prosty w naprawach to pęknę ze śmiechu, w sigmie łatwiej sprzęgło zmienić niż w golfie.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group