[92-96]Colt CA0 - [CA1A 1.3] Sportowy wałek rozrzadu??
Anonymous - 29-11-2007, 23:46 Temat postu: [CA1A 1.3] Sportowy wałek rozrzadu?? Mam pytanie czy ktos zalożył sportowy wałek do colta 1.3 12V . Chciałbym taki wałek założyc ale nie wiem jak mocno wzrosnie spalanie i czy poprawi to osiągi a także czy nie skruci żywota silnika. Acha i czy ktos ma namiar na jakis sklep w ktorym kupie sportowy wydech ...??? Z góry dziekuje.
karolgt - 29-11-2007, 23:57
Ogólnie to w Colcie 1.3 nie polecam. Jakiś rok temu rozmawiałem na ten temat z Browarem i z tego co wtedy wiedzieliśmy i wyszukaliśmy w internecite, koszt takiego wałka to w sumie wyjdzie z 1500 zł. Chociaz nigdzie nie znalezlismy wałka do colta.
ale dlaczego nie polecam: na mocy zyskasz - zakładam hipotetycznie - 15 koni - i bedzie Cie to kosztowac 1500zł.
silnik 1,6 kupisz za ~1000zł - do tego przekładka
Ogólnie mniej wiecej ten sam kosz, a zamiast 15 koni, zystkujesz prawie 40.
Anonymous - 30-11-2007, 10:44
lukaszcolt12345 napisał/a: | Chciałbym taki wałek założyc ale nie wiem jak mocno wzrosnie spalanie i czy poprawi to osiągi a także czy nie skruci żywota silnika. Acha i czy ktos ma namiar na jakis sklep w ktorym kupie sportowy wydech ...??? Z góry dziekuje. |
Do silnika 1.6 4g92 sportowy wałek podniesie moc o min 20KM , taki wałek jest w stanie wykonać p.Świątek, koszt takiego wałka to 2000 zł, a czy to skróci żywotność silnika - napewno - tylko nie wiadomo jak bardzo . . .
Anonymous - 30-11-2007, 11:00
lukaszcolt12345, auta Mitsu maja to do siebie że modyfikacje do tanich nie należą, może zamiast wydawac grube tysiące na modyfikacje tego silnika 1,3 może lepiej kupić sobie drugie auto 1,6 albo 1,8 ? ewentualnie wstaw sobie silnik 1,6 tylko będziesz potrzebował silnik razem z osprzętem co w pełnym rozrachunku może wynieść cię sporo kasy, moim zdaniem lepszym wyjściem niż modyfikacje 1,3 byłoby kupienie sobie jakiegos zadbanego 1,6
co do wydechu to modyfikacje samego wydechu moga nawet pogorszyc osiągi auta, poszukaj na forum tematów było kilka, jesli chcesz modyfikować wydech powinienes tez zmodyfikowac dolot, koszt spory a zysk mocy ... może z 10 koni jeśli załozysz naprawde dobre cześci ...
do tego wałek to już wyniosło byc Cie ponad 3 tysiące a miał byś nadal 1,3 które byłoby troche przeciązone i może miałoby moze ze 100 koni ... nie lepiej kupić sobie jakies 1,6 za te 3-4 tysiące i dołozyć do niego troche kasy żeby doprowadzić je do jeszcze lepszego stanu ??
modyfikacje 1,3 to dla mnie troche bez sensu .. chyba że zalezy Ci tylko na tym żeby ci wydech buczał i żeby się za Toba laski na skrzyzowaniach oglądały , to wstaw sobie jakis tłumik końcowy na allego możesz kupić za 150 zł bedzie buczał i huczał aż Cie głowa rozboli ...
Anonymous - 30-11-2007, 12:06
Chopaki dzieki za porady wlasnie rozwarzam kupno samego silnika bo Colta kupiłem bardzo zadbanego sam sobie sprowadzilem z niemiec a jak w polsce ogladalem te piekne auta to zal serce sciskal!!! Jak mozna zniszczec to auto naprawde trzeba o nie nie dbac... Pozdrawiam
Anonymous - 30-11-2007, 23:32
karolgt napisał/a: | Ogólnie to w Colcie 1.3 nie polecam. Jakiś rok temu rozmawiałem na ten temat z Browarem i z tego co wtedy wiedzieliśmy i wyszukaliśmy w internecite, koszt takiego wałka to w sumie wyjdzie z 1500 zł. Chociaz nigdzie nie znalezlismy wałka do colta.
ale dlaczego nie polecam: na mocy zyskasz - zakładam hipotetycznie - 15 koni - i bedzie Cie to kosztowac 1500zł.
silnik 1,6 kupisz za ~1000zł - do tego przekładka
Ogólnie mniej wiecej ten sam kosz, a zamiast 15 koni, zystkujesz prawie 40. |
zgadza sie, a jak malo mocy w 1,6 to na 1,8 przesiadka prosta sprawa, takie rzeczy sa dla wariatów ktorzy maja czas i pieniadze atego niestety czasami brakuje bo zapal jak najbardziej jest
Mugen cos kombinuje ze swoim 1,6 ponoc 130 KM chce dobic,
Halo Mug? odezwij sie
pzodrawiam
bwr
Anonymous - 01-12-2007, 13:59
sa pierwsze nieoficjalne pomiary wychodzi okolo 130 koni i 160Nm narazie niestety brak czasu na cokolwiek i problemy z Ecumasterem ale walcze pozatym powyzej 6 tys zamyka przeplywomierz w planach przejscie na mapsensor i jakis porzadny dolot
Pozdrawiam
Anonymous - 20-01-2008, 14:00
[quote="Browar"] karolgt napisał/a: |
zgadza sie, a jak malo mocy w 1,6 to na 1,8 przesiadka prosta sprawa, takie rzeczy sa dla wariatów ktorzy maja czas i pieniadze atego niestety czasami brakuje bo zapal jak najbardziej jest
|
dokładnie tak,jak mówi browar.Nie każdego stać na tuning silnika(nawet w moim obecnym cienkim splanowanie głowicy i polerka kanałów to dobry tysiąc z robocizną).Ja póki co ciułam papke na 1,6 z jakimś małym wypasem.
Swoją drogą jest taki as w okolicach Olsztyna,który wrzucił do swojego CA0 silnik z Eclipse'a turbo,ale takie swap'y to już śmierć na kołach.
Anonymous - 20-01-2008, 15:57
kolega z coltmania.pl o niku naked ma w 1.6 ok 175 konikow bez chipa i wszystko sam robił, z tego co wiem ma sportowy dolot, sportowy wydech, wlasnie jakis korbowod sportowy i jakies tam duperele,
wazne ze ladnie cieka
|
|
|