To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - Techniczne - obroty i kontrolka cari 1,6

Anonymous - 30-11-2007, 21:42
Temat postu: obroty i kontrolka cari 1,6
Witam
Pisałem już na forum o palącej sie kontrolce akumulatora i o braku wolnych obrotów na zimnym silniku,i więc tak wymieniłem alternator bo myślałem że strzelił regulator napięcia a że koszt używanego całego alternatora jest niższy niż samego regulatora to kupiłem całay(mój stary alternator po sprawdzeniu okazał się dobry): nic nie pomogło dalej się świeci ale ładowanie jest, następnie powiedziano mi co do wolnych obrotów że krokowiec padł wymieniłem przepustnicę z krokowym: nic nie pomogło, dodam że jak silnik się rozgrzeje wszysko jest ok z obrotami. Może któs słyszał lub wie coś o tzw. czujnikach, które przekazują informacje do komputera z alternatora i gdzie ich szukac, bo tak na moją dedukcje wygląda jaby komputer nie otrzymywał informacji od alternatora.
Proszę o pomoc w tej sprawie bo dojdzie do tego że wymienie pół samochodu i dalej będzie do d.............y

Anonymous - 30-11-2007, 21:47

krzyś miś napisał/a:
Może któs słyszał lub wie coś o tzw. czujnikach, które przekazują informacje do komputera


sonda lambda

Anonymous - 30-11-2007, 21:55

Może tak sprawdze to ale słyszałem że gdzieś na instalacji elektrycznej są umieszczone czujniki, które przekazują informacje ECU o stanie i pracy alternatora, dlatego wcześniej na postach pisałem o ten schemat
saphire - 01-12-2007, 05:27

albo czujnik temperatury silnika
Anonymous - 02-12-2007, 20:53

witam
czujnik temperatury silnika jest ok został sprawdzony u elektryka

Anonymous - 02-12-2007, 22:14

krzyś miś napisał/a:
witam
czujnik temperatury silnika jest ok został sprawdzony u elektryka


No tak, ale są dwa czujniki temperatury silnika - jeden z nich steruje wskaźnikiem temperatury silnika na desce rozdzielczej, natomiast drugi informuje ECU o temperaturze silnika (w Twoim przypadku ten jest ważniejszy) - na pewno sprawdzałeś oba czujniki?
I jak radzi arturro sprawdź sondę lambda, bo ona też może nieźle mieszać w wolnych obrotach. Napisałeś, że kupiłeś całą przepustnicę z silniczkiem krokowym - przekonany jesteś, że silniczek krokowy jest OK (nie jest brudny, zapieczony itp) i że przepustnica została porządnie wyczyszczona i przedmuchana przed zamontowaniem? Jest tam jeszcze z boku przepustnicy czujnik jej położenia - też warto go sprawdzić, a później wyregulować przy okazji nauki ECU wolnych obrotów.

P.S.
Gdzieś na Forum widziałem fajne fotki z lokalizacją tych czujników - poszukaj - mogą Ci sie ew. przydać.

Anonymous - 03-12-2007, 17:53

witam
co do czujników to powiem szczerze że nie wiem który sprawdzał mi elektryk powiedział mi tylko że czujnik który jest odpowiedzialny za obroty na zimnym silniku jest ok, natomist co do przepustnicy to wiem że jest dobra ale czy ją dokładnie wyczyścili i wyregulowali to na 100% nie wiem, tak sam tego nie sprawdzę i muszę im wierzy na słowo jutro jade na podłączenie do komputera to może coś będę wiedział więcej a co do możliwości usterek, które mi przedstawiliście wypytam i poproszę o sprawdzenie w warsztacie
Wielkie dzięki
Jutro się odezwę



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group