To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[XX-92]Colt C50 i starsze - [C52A 1.5] Problem z odpalaniem zimnego silnika w colcie 12V

Anonymous - 02-12-2007, 18:59
Temat postu: [C52A 1.5] Problem z odpalaniem zimnego silnika w colcie 12V
Hejo wszystkim

Szanowne grono Forumowiczów pisze w imieniu mojego znajomego i od razu dodam ze coltem 1.5-12V-1992r jeździłem tylko kilka razy. Jestem tu nowy i na co dzień jeżdżę innym samochodem. Dlatego będę miał do Was kilka Pytań.

Mianowicie przeczytałem kilka wątków na forum i wyciągnąłem kilka wniosków. Otóż sprawa wygląda tak że Colt ma problem z odpaleniem po postoju dłuższym na zimnie i tak np. jak postał ok. 3 godzin na dworze to już nie chciał odpalić. Jak silnik jest ciepły to nie ma żadnego problemu pali jak złoto- kontrolka normalnie gaśnie po kilku sekundach, ale jak się ruszy i przejedzie jakieś 500m to zapala się CHECK ENGINE i świeci. Jak zdążyłem zauważyć ogólnie dużo problemów sprawia ECU (jak się domyślam jest to komputer samochodu) Piszecie żeby wymienić kondensatory. Oczywiście ja się tego podejmę z tym że nie mam pojęcia gdzie szukać ecu? W którym miejscu się on znajduje.

Z kolei czy coś więcej na ten temat można powiedzieć i co jeszcze można zadziałać żeby zapobiec takiej sytuacji? Czytałem również o aparacie zapłonowym który sprawia spore kłopoty-jak im zaradzić? Czy jest taka możliwość czy po prostu wymiana wchodzi w gre?
Jeśli tak to jakie są tego koszta, oraz jakie aparaty będą pasować do colta? Mam na myśli inne modele mitsu;)

Będę bardzo wdzięczny za udzielne rady i podpowiedzi. Dodam tylko że właścicielem jest starszy człowiek który po wizycie u mechanika-rzekomo specjalisty najwyższej klasy dowiedział się, że oprócz 700zł za naprawę czegoś tam musi zainwestować 4000zł w nowy komputer bo to on jest wina tego stanu rzeczy......Pozostawiam to bez komentarza. Ale jeszcze ten sam specjalista stwierdził że silniczek krokowy jest nie w porządku-ja go wykręciłem i przeczyściłem oraz przesmarowałem. Czy możecie mi podać objawy złej pracy silniczka?


Będę bardzo wdzięczny za udzielone rady i z niecierpliwością czekam na odpowiedzi

Łukasz

Hugo - 02-12-2007, 22:58

luk94 napisał/a:
Otóż sprawa wygląda tak że Colt ma problem z odpaleniem po postoju dłuższym na zimnie i tak np. jak postał ok. 3 godzin na dworze to już nie chciał odpalić. Jak silnik jest ciepły to nie ma żadnego problemu pali jak złoto
Musisz zmierzyć oporność czujnika temperatury silnika (jest wkręcony z lewej strony w kolektor ssący i ma 2 piny-obok niego jest 1 pinowy czujnik wskaźnika temperatury na desce rozdzielczej, ale to nieważne).
luk94 napisał/a:
ECU (jak się domyślam jest to komputer samochodu)
Zgadza się.
luk94 napisał/a:
Piszecie żeby wymienić kondensatory. Oczywiście ja się tego podejmę z tym że nie mam pojęcia gdzie szukać ecu? W którym miejscu się on znajduje.
Musisz zacząć od w/w czujnika a później kondensatory wymienić obowiązkowo. Komputer wtrysku (ECU) znajduje się z prawej strony (pasażera), na wysokości jego prawego kolana, pod deską rozdzielczą (jak odkręcisz schowek to zobaczysz jego narożnik).
Demontaż jego wykonuje się tak:
1. odłączasz klemę minusową akumulatora,
2. zdejmujesz ten plastik założony pod deską rozdzielczą w narożniku progu i słupka przedniego na dole,
2. demontujesz plastik pod schowkiem pasażera,
3. musisz zerknąć pod deskę rozdzielczą i zobaczysz komputer-odłączasz wtyczki od niego,
4. komputer jest przykręcony na dwie śrubki na klucz 10 mm-odkręcasz je,
4. z góry komputer trzyma się na blaszany wcisk, po odkręceniu w/w śrubek ciągniesz go w dół i już masz go w rękach.
luk94 napisał/a:
Czy możecie mi podać objawy złej pracy silniczka?

1. gaśnięcie auta po zrzuceniu biegów "na luz",
2. problem z odpaleniem auta (zimnego jak i ciepłego),
3. falujące wolne obroty itp.
Generalnie silniczek krokowy to urządzenie służące do podtrzymywania i sterowania wolnymi obrotami.

laki001 - 03-12-2007, 00:25

Tu masz wszystko o ECU i wymianie kondensarorów i nie tylko http://www.mitsubishifan.webpark.pl/index.html

[ Dodano: 03-12-2007, 00:27 ]
kliknij w zakładkę( dane naprawczo regulacyjne)

Anonymous - 03-12-2007, 09:57

wielkie dzięki-pytanie jeszcze moje jaką oporność powinien mieć czujnik temp?

Dziś spróbuje się do tego zabrać;)

Hugo - 03-12-2007, 14:45

luk94 napisał/a:
pytanie jeszcze moje jaką oporność powinien mieć czujnik temp?
Gdy silnik zimny jego rezystancja jest ok. 3000 ohm i i zmniejsza się do ok 300 ohm gdy jest gorący
Anonymous - 03-12-2007, 14:46

Kondensatory w trakcie wymieniania faktycznie wylały:/

Ale jeszcze jedna kwestia jaki to będzie model silnika?

Krzyzak - 03-12-2007, 15:39

4G15 12v
Anonymous - 04-12-2007, 10:57

Walki ciąg dalszy panowie nie mogę odpalić maszyny w dalszym ciągu... Czekam teraz na silniczek krokowy a następnie zmienię przewody WN. Co radzicie jeszcze?
Hugo - 04-12-2007, 11:16

luk94 sprawdziłeś oporność czujnika temperatury silnika? Jest prawidłowa? Jak zmienisz silniczek krokowy i nie będzie poprawy to nie widzę innej możliwości jak aparat zapłonowy.

[ Dodano: 04-12-2007, 11:17 ]
Sprawdź czy ma iskrę.

Anonymous - 04-12-2007, 11:38

Czujnik mam założony nowy wiec jego wykluczam. Przewody tez będą jutro nowe a co dalej z aparatem?
Hugo - 04-12-2007, 11:45

luk94 napisał/a:
co dalej z aparatem?
Najpierw sprawdź czy ma iskrę? Odpala w ogóle czy nie?
Anonymous - 04-12-2007, 15:15

Hugo kurcze a jak w takim razie trzeba sprawdzić ta iskrę bo kompletnie nie mam kurcze pomysłu:/
Krzyzak - 04-12-2007, 16:09

luk94, bierzesz swiece (mozesz kupic jedna na probe - NGK BPR6ES-11) i zdejmujesz po kolei fajki ze swiec wkreconych w silnik, w fajki wkladasz ta swiece i krecisz silnikiem, a ktos patrzy czy przeskakuje iskra - tak po kolei dla kazdego cylindra
wazne jest tez by iskra byla mocna

wojmi1 - 04-12-2007, 16:45

i swieca docisnieta do glowicy by na niej byl minus nie w powitrzu bo kopnie :badgrin:
Anonymous - 04-12-2007, 17:09

Panowie w takim razie jeszcze co mnie niepokoi. Mianowicie problem polega na tym że gdy już po wielu próbach auto uda się odpalić to chodzi na wolnych obrotach bardzooo niepewnie:/ Czyli jak np probuje dodać gazu auto natychmiast gaśnie. I dalej po zapaleniu popracuje kilka sek i tez zgaśnie...Odnoszę wrażenie ze musi trochę się zagrzać tym odpalaniem i wtedy dopiero coś się dzieje.

Czy to Wam coś mówi? Bo to jest jakiś objaw który pomorze zidentyfikować cała sprawę.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group